graag eens jullie advies

Started by ignace, January 03, 2016, 18:48:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ignace

bij deze ,

ik ben begin verleden jaar begonnen met het streamervissen op de snoek , meer met vallen dan opstaan maar het begin was toch gezet.
eigenlijk eigenwijs als ik was , op eigen houtje begonnen en gedacht het gaat wel lukken maar...
verleden jaar eigenlijk niet echt veel aan vissen toegekomen omwille van het feit dat we een eigen stekje gebouwd hebben , we konden wonen maar er waren eigenlijk nog wel werken te doen die broodnodig waren.
veel vrije uurtjes zijn er al ingekropen maar de werken die gedaan moesten zijn zijn gebeurd.
ik wil de draad terug opnemen en ben naar een vliegvisclub in mijn buurt geweest en ga me daar lidmaken.
aangezien der ook forellen op de vijver zitten wil ik het wel proberen achter de forel.
de mensen ginder adviseerden om met een #6 te beginnen , daar kan je een beetje alle kanten mee uit.
ik heb hiervoor nog geen nieuwe hengel aangeschaft , ooit in een ver verleden heb ik eens wat oude hengels gekregen en daar zat een vlieghengel tussen , een silstar mxa fly 8 ft 6#7.
heb wat gegoogeld maar veel info is er niet over te vinden.
het is allesinds geen strakke hengel
is er iemand van jullie die deze hengel toevallig kent en zou deze geschikt zijn om te beginnen of toch iets aan de zware kant?
ik moet hier nog een reel voor aanschaffen
alvast bedankt

wouter veuger

Aangezien je deze hengel al hebt lijkt het me een goede keuze om er eens mee te beginnen.

Mocht je het spelletje leuk gaan vinden,en wellicht met wat andere hengels van clubleden gegooid hebben,weet je een beetje wat je prettig vind in een hengel,en kun je daarop evt je keuze voor een nieuwe hengel baseren.


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

ignace

alvast bedankt  ;)
ga nu eens uitkijken voor een 6 - 7 reel en een bijhorende lijn