Ovm schokkend!

Started by Mike, January 06, 2013, 19:05:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Om wat meer rugbaarheid aan het asogedrag van Dhr wilkin Den Boer wil ik dit ook graag hier ff plaatsen.
Voor de mensen die het wat kan schelen tenminste......

http://www.vnv.nu/admin/modules/sites/site.php?id=0&mod=7&top=2&art_id=50dc4c5156b45&startrow=0
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Christof van den Berge

Te triest voor worden, en zo iets noemen ze dan beroepsvisser!

Belachelijk!!!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Gerrit72




::wtf:: Dit is bar mannen. Niemand met connecties bij het ministerie (van binnenvisserij?)?.

Zo'n 'visser moet onmiddelijk zn vergunning ingenomen worden.

Zonde zeg :(
The only difference between men and boys is the price of their toys.

HappyFisherman

Zoiets moet niet mogen, maar volgens mij kun je er niet veel aan doen... (Zie discussie op VNVforum).
Vliegvissen is bevlogen vissen...

MarcelN

Gewoon stelselmatig die boel aan gort snijden, wat een eikel. >:(

rena

Quote from: MarcelN on January 06, 2013, 19:46:48
Gewoon stelselmatig die boel aan gort snijden, wat een eikel. >:(

Ben tegen de methodes die deze beroepsvisser bezigt, maar dit is niet verstandig om te roepen en zeker niet om te doen...

Helaas is het zo dat de visser bijvangst moet terug gooien in het water waar hij de vissen vangt, dood of levend.
Het enige dat kan helpen is de visser in kwestie verzoeken om zijn netten eerder te lichten zodat de vis (hopelijk) levend terug kan.

Gerrit72

Het zure vind ik ook nog eens dat de kleine vissertjes (mijn familie had ook een vergunning om palingfuiken te zetten), wat we mondjesmaat deden.
8 tot 9 fuikjes om (op water van mijn oom) voor de familie wat paling te vangen (en te roken). Door de bescherming van de paling, zijn nu de hengel palingvissers en kleine beroepsvissers het plezier ontnomen. De grote beroepsvissers mogen doorgaan (ter bescherming van de paling hadden ze dan beter alle vergunningen kunnen weigeren).

Als je dan ziet dat zo'n 'grote jongen' zo met zijn visserij omgaat, dan is dat dubbeltriest :(

Overigens is nooit te voorkomen dat vis sterft in het fuik.
Vooral op bepaalde momenten (bij ons de warme tijd) sterft vis sneller.
Betekend dat je dan vaker langs moet (of fuiken eruit halen).
Dat deze visser zulke massale sterfte heeft in deze tijd, zegt denk ik
wel wat over de (kennelijk erg lange) tijd dat de fuiken staan, zonder controle.

The only difference between men and boys is the price of their toys.

hendri

ik zou daar best eens willen duiken................... met een best kapmes bij me om die hele bende naar de kloten te snijden.
dhr wilkin verdient eigenlijk een beste  ::ban:: ::opblazen:: ::geweld::

Canadian_Streamdance

Walgelijk!  ::agree:: daar moet iets aan gedaan worden!!! en snel ook

sjoerd

Quote from: rena on January 06, 2013, 19:51:52
Ben tegen de methodes die deze beroepsvisser bezigt, maar dit is niet verstandig om te roepen en zeker niet om te doen...

Helaas is het zo dat de visser bijvangst moet terug gooien in het water waar hij de vissen vangt, dood of levend.
Het enige dat kan helpen is de visser in kwestie verzoeken om zijn netten eerder te lichten zodat de vis (hopelijk) levend terug kan.

Wel vreemd dat er geen dode regenboogforellen bij de platvis ligt, terwijl die ook in de fuiken zaten zoals op de foto's te zien. Zijn die toevallig NIET teruggezet????
Waarom geen keerwandje  met zodanige maaswijdte ,in de fuikopening maken, waardoor de paling wel en de platvis er niet doorheen kan? Dat gebeurt op sommige plaatsen ook al ter bescherming van watervogels die anders in de fuiken verdrinken.

Sjoerd

MarcelN

Je valt in herhaling Sjoerd, maar ik vind het ook zonde van die Tarbot hoor, beste sportvis en helemaal vanuit de belly uit het diepe, lekker rondjes draaien. Heeft niemand hier een beste dreg met flink eind touw? Even erboven dobberen en naar de kant trappelen, mogen jullie trekken ::bravoo::

Franky Boy

Volgens de duikers liggen er ook dode forellen en saiblingen in de fuiken en op de bodem.
Maar de forellen zijn nu eenmaal minder talrijk dan de platvissen in het OVM, dus je ziet er minder of geen op de foto`s. Dat hij ze meeneemt lijkt me sterk, want ze zijn vaak al een tijdje dood en dus oneetbaar geworden.

Beertje

#12
Ach ja,als om broeps/overheid gaat mag er veel/alles.Maar als een sport visser een haakje door de lip van een vis werkt,dan is het dierenbeulerij.Zo zag mijn maat en ik een par jaar geleden een muskusratenval die in een duiker geplaatst was.Er zat geen muskusrat in, maar wel 3 zich dood gevochten hebbende snoeken (te zien aan de zware beschadiging). ::ban::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Koen

deze foto's zijn al oud geloof ik, ik heb ze ergens dit jaar ook al eens voorbij zien komen.

MarcelN

Of een paar met kwik geïnjecteerde palingen erin schuiven :P nee ik wist niet dat het 400mtr was teringgg ::wtf:: dan maar een duikmaatje regelen met een best mes.
Maar als je daar dus 'voor anker' ligt met je belly en je zit vast krijg je het niet los? Hoe krijgt hij dat er dan uit?

MarcelN

Nou dan weet ik het ook niet hoor, ik weet wel iemand die duikt en ook vist daar.....

Plaats die vent zijn adres overal, er is vast nog wel een Volkert over :-X

harlin

die gaat dus ook niet kruipende door het leven ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN