Iemand bekend met deze reels?

Started by Bekeerling, March 19, 2013, 18:24:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Huib

voor wat betreft die axxelerator, dat is stiekum een hele mooie hengel, die anderen van RT niet, in deze serie zit echter een hele mooie blank verstopt. heb lang met de 10' 4/5 gevist (helaas ooit eens aan een beginner gegeven, mis hem nog), mn maat heeft de 9' 5/6 en gooit ook heel lekker. hij heeft er zelfs een 2de van gekocht als reserve! de aktie is middelsnel.
succes met je keuze.

Huib

Quote from: Bekeerling on March 20, 2013, 17:16:55
Bedankt voor alle reacties mensen! Erg behulpzaam en ik heb besloten helemaal van Ron Thompson af te zien.
Ik heb net contact gehad met de adverteerder van deze Vision hengel en ga deze binnenkort bekijken  :)

http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/hengelsport-vliegvissen/m656836793-vision-3zone.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Erg positieve verhalen gelezen online en ook dat de aftmaklasse heel precies komt met deze hengels, een 8 is dus ook echt voor een 8 lijn bedoeld.
past mn stenzel wel perfect op. ;)  mooie hengel ook.

Bekeerling

Zou de Vision Deep reel hier goed bij passen? Is een schijfrem hetzelfde als een slip?

Bone F

Quote from: Gert on March 20, 2013, 21:17:47
Met een R.T.? ;D

Gert dat vond ik een hele goeie!!! ::klappen::
Maar toch...............................

Rena

Quote from: Bekeerling on March 21, 2013, 09:28:53
Is een schijfrem hetzelfde als een slip?

De slip op een reel is vaak een schijf waarop een remschoen gedrukt wordt zodat de frictie wordt verhoogd.
Er zijn ook merken die een conische as in een remvoering drukken enz.

Gert

Quote from: Bone F on March 21, 2013, 09:39:15
Gert dat vond ik een hele goeie!!! ::klappen::
Maar toch...............................

;) Ook als het om een Orvis ofzo ging zou ik die grap hebben gemaakt hoor. Vond het wel passen bij een topic waar ineens ook spreekwoorden en gezegdes erbij werden gesleept.



Gert

#31
Quote from: Bekeerling on March 21, 2013, 09:28:53
Zou de Vision Deep reel hier goed bij passen? Is een schijfrem hetzelfde als een slip?

Die term "schijfrem" heb je zeker van de site van Van Benthem?

De tekst bij die reel is blijkbaar zonder verder kijken door Google ofzo vertaald.

"Deze reels hebben een diepere prieel geeft u voldoende capaciteit voor uw lijnen. Ze hebben ook een betrouwbare en soepele schijfrem met eenvoudige en nauwkeurige aanpassen. Ze zijn sterk, maar nog steeds licht in gewicht, dankzij een nieuwe die-cast technieken en materialen. Hun niet-reflecterende matte afwerking en betrouwbaar, quick release XLA stijl spoel's, zijn iets dat je niet gewend bent om te vinden vanaf dit prijsniveau."

Belachelijk eigenlijk dat een verkoper dat zo neerzet....
Ik krijg ook wel eens mailtjes met dit soort slechte vertalingen, zogenaamd van een bank. En dan weet je meteen dat je met een oplichter te doen hebt. Dus daarom: als serieuze handelaar kun je er beter ff goed zelf naar kijken. 


Bekeerling

#32
Nou dat was dan einde verhaal voor m'n #8 hengel. Onderweg naar Beek en Donk kregen we pech, geen lid van de wegenwacht, kunnen wel helpen maar dan kost jaarlidmaatschap 242 euro  :o :'( Hadden geen andere optie dan lid worden dus dag geld voor de hengel  >:( Hele avond weg geweest en nul resultaat, plus de adverteerder niet kunnen bellen omdat m'n mobiel waarop dat nummer stond leeg was, baal baal baal...

hilco

ik zal geen belerende opmerkingen maken , maar enkel zeggen dat het balen is voor je !!

Bekeerling


Sieger

Godskanonne kerel... balen man.... Hoop dat je snel de bodem van je knip weer kwijt bent...


Sieger

HappyFisherman

Soap waardig  ::geweld:: Balen man! Dan moet je dus maar met je #3tje verder (elk nadeel heeft z'n voordeel...)!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisserdorian


Rene V.

@Gert,Chinees vertaald in het engels,de baas wijst een Chinees aan zo van JIJ vertalen.Dat gaat over richting NL en niemand snapt er meer iets van.
Verder gaat het richting winkelier die denkt ::wtf:: ik verkoop alleen maar  :-\.

Rene V.

Raymond

Quote from: Rene V. on March 22, 2013, 09:43:30
@Gert,Chinees vertaald in het engels,de baas wijst een Chinees aan zo van JIJ vertalen.Dat gaat over richting NL en niemand snapt er meer iets van.
Verder gaat het richting winkelier die denkt ::wtf:: ik verkoop alleen maar  :-\.

Rene V.

Gelukkig gebruiken wij als consument toch nog wel ons gezond verstand...?  ???
::wtf::

Gert

Quote from: Rene V. on March 22, 2013, 09:43:30
@Gert,Chinees vertaald in het engels,de baas wijst een Chinees aan zo van JIJ vertalen.Rene V.

Mooie leel met schijflem :D

Bekeerling

Bedankt voor jullie meelevende woorden  :) Ik baal er nog wel aardig van maar na een nacht slapen moet ik zeggen dat ik welicht gewoon te snel te veel wil. M'n karperuitrusting heb ik ook in vele jaren opgebouwd, ik moet me gewoon bij m'n drietje en vijfje  houden en aan een goede uitrusting voor in Noorwegen gaan werken en me ondertussen het vliegvissen eigen maken. Ik heb zin in de lente!

Gert

Kijk, dat zijn nou wijze woorden - en dat allemaal dankzij een kapotte auto. (Laat me raden - die auto is een R.T.? ;D)

Team

Karperuitrusting verkopen, je kunt nu een maal niet alles hebben in het leven,
Een penhengel voor karper houden als je die hebt,
Want dat is toch de mooiste manier van karpervissen, en van de opbrengst mooie vliegenlatjes kopen
NUNC  AUT  NUNQUAM

Bekeerling

Lol! Neen het is een X2!  ;D Tja soms moet je dingen the hard way leren.
Helaas is m'n karperuitrusting reeds verkocht, vorig jaar najaar al. Heb alleen nog spul dat al 10 jaar+ is en niks meer gaat opleveren maar dat is een setje hengels met molens, lekkende shelter en krakende stretcher. Daar willen die schooiers eerder geld bij hebben dan ervoor betalen!  ;) Heb zelfs geen beetverklikkers meer.
Penhengel heb ik niet.

Troutbuster

Quote from: Gert on March 22, 2013, 12:40:51
Kijk, dat zijn nou wijze woorden - en dat allemaal dankzij een kapotte auto. (Laat me raden - die auto is een R.T.? ;D)

Renault Twingo??

Niks mis mee!! ;)

Maar ik hoop dat het allemaal weer snel voor, in plaats van tegen de wind gaat Bekeerling!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


wouter veuger

zonde van de centen harmen :-\,en jammer dat je je karperuitrusting al verkocht heb,ik heb er zelf aardig wat centen aan overgehouden voor vliegvisspullen,maar ja dat was ook een uitrusting die ik in 20 jaar verzameld heb.

ik heb alleen nog 2 mooie pensets staan van cjw,die gaan nooit weg,want als het strakkies weerl lente is ga ik zeker weer pennen op karper ook.


Bekeerling

Beetje late reactie maar zag net pas dat ik hier nog niet op gereageerd had. Inderdaad balen van het geld maar wel weer een les geleerd, wel een dure les, stel niet uit tot morgen wat je vandaag beter kan doen  ;) Anwb lieden kunnen in ieder geval weer een gehaktballetje meer eten van mijn centen. Tja mijn karperuitrusting had me ook veel gekost in de aanschaf, oom vooral fox/nash en jrc spul maar ja wel minstens 10 jaar oud meestal en dan willen die peppies over het algemeen zelfs geld toe krijgen, zo van, dan ben jij er maar vanaf  :o Veel dingen zijn door een maat van me overgenomen en dat is wel weer leuk want dan zijn ze in ieder geval in goede handen  :)