Struisherl

Started by Beertje, October 15, 2015, 10:42:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Vraagje: neemt een struisherl water op? Ik bedoel, is hij te gebruiken als hackle in een droge vlieg?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

maurice

Volgens mij heeft deze geen of nauwelijks drijfvermogen
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Bij hele kleine vliegjes wel handig. Niet teveel wikkelingen, want dat maakt het alleen maar zwaarder (en die hele kleintjes zinken toch al snel).
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Beertje

#3
Ik vraag dit  omdat ik een patroontje tegen kwam van een vlieg met paraloopwing gemaakt van een struisherl.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

John

wellicht watershed of iets dergelijks gebruiken Jan.

JB

En wat is dat patroontje ?
Best wel benieuwd :)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

sjoerd

Quote from: Beertje on October 15, 2015, 10:42:01
Vraagje: neemt een struisherl water op? Ik bedoel, is hij te gebruiken als hackle in een droge vlieg?


Beertje, gewoon de hele vogel gebruiken, dan blijft die goed drijven :) :) :) :)

maurice

Welke vlieg is het eigenlijk?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gert

Is inderdaad een mooie. Maar lijkt me niet bedoeld als een droge vlieg.

FSCHAMP

Inderdaad is geen droge vlieg, maar wel een mooi patroontje.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Beertje

#11
Half Half, het is een emerger, dus hangt in het oppervlak.De struis hackle moet toch voor het drijfvermogen zorgen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

HappyFisherman

Paraloop is idd een emerger, maa die struis vangt echt niet genoeg lucht om te blijven hangen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gert

Beerttje, op die site waar het patroontje vandaan komt hebben ze een ander beeld van een emerger - kijk maar eens naar die "emerger" die eronder staat, met een goudkop!!!!

Beertje

Tja, eigenaardig Gert. ???
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

FSCHAMP

Het is volgens mij een zwevende emerger onder het wateroppervlak.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

maurice

De dikte van de haak is ook niet bepaald voor een droge vlieg.
Lijkt mij ook meer een zwevende vlieg
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Beertje

Als ik de meningen hier zo lees, dan is een struis hackle niet geschikt om  de vlieg voldoende drijfvermogen te geven. :(
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

jo flyfishing

als lj wilt dat ze drijft, maak je toch je eigen variant?
lichtere haak, ander materiaal hackle, en hop, in het water met die handel.
we wachten op de foto  ;D
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

maurice

Struisvogel vervangen door CDC en lichtere haak.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Beertje

Het gaat mij er niet om dat ik een paraloop emerger wil binden, maar ik had tot nu toe alleen nimfen gezien waar in een  struis herl gebruikt werd. Daarom kwam ik met de vraag of deze wel geschikt zou zijn voor een emerger. Maar blijkbaar heeft de binder van het patroon het alleen maar leuk gevonden om een struis herl te gebruiken zonder zich af te vragen of die wel zou werken.Gezien de opmerking van Gert, dat ze op deze site wel aparte opvatingen hebben over emergers, past het er wel in.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.