vice

Started by jan114, January 19, 2013, 21:13:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jan114

wie heeft ervaring met deze vice http://www.rudiheger.eu/Bindematerial/Bindestoecke/Profi-Bindestock-Rotary::3793.html heeft een oog als hakenklem en geen bek zoals standaard vice's

R.S.N Flyfisher

Mooie vice

Geen ervaring mee en heb hem ook nog niet eerder gezien

vliegvisgek

maatje van me heeft hem top vice hij zweert erbij  ;D ;D

BV

Dit is geen vice voor beginners (of onhandige types zoals mij).
In een klemvice zorg ik dat mijn haakpunt altijd mee ingeklemd is , zo prik ik mezelf niet en beschadig mijn binddraad niet.
En dat ga je hier wel 100.000 hebben voor je het leert .

A.de Vries sr

Geeft dat oog als hakenklem geen problemen bij kleinere haakmaten?

jan114

daar was ik dus ook benieuwd naar en maak je ook geen zwak punt in de bocht met gevolg dat de haak knapt op het moment dat je een leuke vis haakt

Jan Bruins

Volgens mij is dit een Stenzel vice:

http://www.stenzel-flyfishing.com/sid/7e4cec14d1d7b96edec190a6db063428/cl/details/cnid/fliegen-bindestock/anid/4ed40ef862a77c364.32817840/Bindestock-Rotary-Vice/

Gaat volgens Stenzel tot haakmaat #24, en met een apart bij te bestellen Midge kop tot #32. (zien info op de site van Stenzel.)

En er is nog een Pool of Tjech die deze vice onder zijn eigen naam op de markt zet.
Maar beide zijn met deze vice duurder als Rudi Heger !!

Heb gehoord dat het klemsysteem goed werkt.
Vindt het een hele mooie vice, heb zelf ooit overwogen om hem te kopen.
En twijfel eerlijk gezegd nog steeds of ik het niet had moeten doen.

Suk6 met je beslissing.
I don't drink water, fish f*ck in it...

Gerrit72

Quote from: jan114 on January 20, 2013, 11:33:35
daar was ik dus ook benieuwd naar en maak je ook geen zwak punt in de bocht met gevolg dat de haak knapt op het moment dat je een leuke vis haakt

Zelf heb ik ook zo'n systeem. Idd als je te hard draait, vouw je de haak helemaal dubbel.
Met een beetje beleid gaat het echter prima. Ook zitten er bij de mijne meerdere kopmaten bij.
Kan me niet voorstellen dat je met 1 kopje alle haakmaten kan klemmen (op een goede manier ;)).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Jan Bruins

I don't drink water, fish f*ck in it...

jelle

Lijkt mij niet z`n beste vise wan de klanten welke die vise hebben gekocht kopen ook nog steeds vliegen raar toch ;)
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Gert

Ha, die Jelle! Ik hoop dat mijn haken net zo scherp zijn als jouw opmerkingsvermogen ::goodjob::

A.de Vries sr

@Jan,
Stond deze vise ook niet bij Fly&Spin in Zwolle een paar weken geleden?

Jan Bruins

Arie,

Ik geloof dat je gelijk hebt.
I don't drink water, fish f*ck in it...