Vice verzwaren

Started by HappyFisherman, April 18, 2012, 19:00:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Ik wil de basisplaat van m'n vice een stuk zwaarder hebben, iemand een idee voor?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Arno

plakken lood erop plakken.

andere optie in het beton storten???

Gr Arno

Killer-Bug

Heb je geen metaalbewerker in je kenniskring ?
Dan is het zo opgelost je laat gewoon een zwaardere basisplaat maken .
8)
May you be in heaven half an hour before

the Devil knows you're dead.

(een oud Ierse  toost)

vliegvisgek

happy welke vice heb je want je hebt diverse plates(platen van elk gewicht) en prijs zo heeft arnhem(hengelsport) medere soorten en gewichten van platen

of wat al word aan gegeven plaat er onder lassen  :)


Bone F

Ik heb nog een plaat over, die kun je er onder plakken. gratis dus als je het een goed idee vindt.

grtn Frans

HappyFisherman

Da's een goeie Frans, ik kan morgen op het werk ook even kijken of ik daar een plaat van de goeie afmetingen kan vinden. Mocht dit niet lukken dan hoor je van me :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Je kunt ook een vaste opstelling aan je tafel vast maken.... Dus zo'n pijpje met vleugelmoer aan je tafel maken (door het blad of zo...) volgens mij zit het dan wel vast...

Ga je weg... ding uit je "pijpje" en aan je plaat maken.... (echte techneut he die uitleg...  :o )


Sieger

HappyFisherman

Ik heb er ook een tafelklem bij, zou dat makkelijker zijn? ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Zoiets, maar die zit voor mij nooit op de goede plek.... Veel te ver bij je lichaam en te weinig ruimte rondom de vice.... Dus slopen dat ding, klem weg en "pijpje" in je tafelblad maken.....  ;D


Sieger

HappyFisherman

En iets met een vleugelmoer doen geloof ik HAHA! ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Ja jij bent de techneut toch...  ;D  Langer pijpje maken ???


Sieger

johannes

dunner binddraad  ;D


Rossie69

dacht zelf aan een parasolvoet ;)

nee gekheid,betontegel is beter.

Als je nu een stuk metaal plaat neemt van een cm dik
je kan het lijmen maar is smeren.
gewoon naar een metaal bedrijf anders gaan en die een plaat opmaat laten zagen gaten boren en daar een paar tappen inlaten zetten.
vast klaar.
Ti,s dat ik niet meer in de metaal zit anders had ik je verder kunnen helpen.

Of Riny evt vragen of hij zoiets voor je kan makern.




gerrit

Quote from: HappyFisherman on April 18, 2012, 19:00:31
Ik wil de basisplaat van m'n vice een stuk zwaarder hebben, iemand een idee voor?
waar om eigelijk :-\ :-\

HappyFisherman

M'n vice verschuift de hele tijd tijdens het binden en da's mega irritant! Roelof heeft dezelfde vice, maar ik weet niet of hij ook tegen deze "problemen" aanloopt?

@Johannes, ik heb het ook met 14/0 draadjes en da's dun zat toch? ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger



Sieger

maurice

plaat op de juiste plaats zetten op de tafel.
4 gaten er in boren ook door de tafel en vast zetten met bout en vleugel moer aan de onderkant.
heb je bezoek gewoon de vice weg en een paar bierviltjes op de tafel over de gaten.

of minder kracht zetten bij het binden, vast is vast

;D ;D ;D :P
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gert

Ik heb nog een hele mooie, zware grondplaat te koop.... Met heel veel accessoires ;)

Snowbee A.R. Vice

Groet,
Gert

Team

verzwaren is vaak niet de oplossing,  als je hem 50 kilo zwaarder maakt en op de ijsbaan zet schuif je hem zo 50 meter weg.  Dus de ondergrond waar hij opstaat is belangrijk.  is die glad glasplaat of gepolijste tafel blad is een gummiplaat van een auto binnenband in de maat gesneden van de onderkant van je vise de oplossing. vier kleine stukjes gummi op iedere hoek doet het soms al.

Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

HappyFisherman

Goeie Team, zal het eens proberen met een antislipmatje :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

Roelof zal wel niet zo heel veel last ervan hebben.

HJij knupt,nooit zoveel ;)


Bone F

Dat van Team is ook een goeie. Je kunt in veel winkels (Blokker/Xenos/Halfords) antislipmatjes kopen voor bv. op het dashboard van de auto of van dat antislip dat je onder een matje kunt leggen. Ik denk dat dan je ergernis in 1x weg is. Succes!

grtn Frans

PS. Kun je ook weer lekker DIK bindgaren gebruiken!

HappyFisherman

Met een matje er onder nog geen last van verschuiven gehad vanmorgen, werkt prima dus!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Team

Van oude mannen kun je nog eens wat leren,

Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...