afwijkende vice

Started by Beertje, April 10, 2012, 16:57:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

IK weet niet of jullie hem al kennen,maar dit is toch een heel erg afwijkende vice dan we gewend zijn.
http://flytyingclub.org/fly-tying-videos/viewvideo/2391/dry-fly-tying-videos/fly-tying-part-6-body-materials
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

dartmayor

PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Gert

Karel Gol heeft er dacht ik zelf zo eentje gemaakt (samen met de leerlingen op school).

Groet,
Gert

Jan Bruins

Nor-vice, ja die ken ik.

Sepp Fuchs heeft er een keertje mee zitten te binden bij ons op de club.

Mooi ding, alleen een beetje prijzig. (maar als ik ooit nog eens de loterij win......)

Ga maar es Googelen op Nor vice, staan heel wat instructie filmpjes op.
I don't drink water, fish f*ck in it...

rein

#4
Ik kende hem nog niet, en leuk om te zien......  maar het doet mij ook wel een beetje overkomen als een soort tell-sell reclame spotje :) ik vind het allemaal net even té gemakkelijk gaan en vraag me bijvoorbeeld af hoe hij het doet als hij zn bobbinholder weer terug brengt naar de haak. Ik loop zelf altijd te stuntelen om de draad weer op het klosje te winden nadat ik hem even heb laten hangen over zo'n "hangertje" (weet het woord er niet voor :) )


.... zag het al op de website, een automatische dubbinholder...... slim

HappyFisherman

Volgens mij moet je er ook eerst weer veel mee oefenen om er het goeie gevoel bij te krijgen. Wel een voordeel dat je zo geen slagen in je binddraad krijgt :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Useless

Inderdaad een Nor-vice. De oude eigenaar van hengelsport Arnhem (hij heette geloof ik Hes van Zweden) heeft deze vices jaren geleden ook verkocht. Ik ben toen wel eens helemaal vanaf Gouda naar Arnhem gereden om dat ding te bekijken. Het leek allemaal erg handig maar het gebruik viel in eerste instantie toch vies tegen. Je moest er echt mee leren omgaan. En tel daarbij op de speciaal voor deze vice ontwikkelde retractorachtige bobbingholders en je was een behoorlijk hoog bedrag kwijt. Ik hou het maar op mijn eenvoudige Abeltje  ;)

Rossie69

ja das er 1 die danst je vlieg bijna inmekaar.

vindt het een lelijk ding,maar als je ziet wat ze dr mee maken en wat en hoe.


Sieger

#8
Abeltje..... Daar koop je dan wel weer een aantal norvices van... 😜 maar goed.... Ik heb het er een keer met Johan Put over gehad.... Technisch is er elemaal niets mis met die dingen... Even wennen en je kunt mooie series draaien.... En daar is hij ook het meest geschikt voor.... Productie werk... En eigenlijk moet hij in een vaste opstelling gebruikt worden (of met een heel grote bodemplaat), d.w.z. Vastgemaakt aan de tafel.... Helemaal als je de complete set wilt gebruiken...

Al met al niet zo heel handig.....


Sieger

Jan Bruins

Klopt Sieger, als je het ding "in de vingers" hebt dan is ie perfect voor productie vliegen volgens mij.
Maar blijft een mooi gezicht hoe "makkelijk" en snel je er mee kunt dubben.
Kan me dus voorstellen dat het voor de seriebinders onder ons wel wat is.
I don't drink water, fish f*ck in it...

maurice

bij het zien van het filmpje dacht ik Ja mooi, lekker snel en goed.

maar als ik het allemaal zo leen denk ik nee dank u.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Troutbuster

Tsja... idd. voor series en dan commercieel gezien wel een uitkomst ja!

Maar ik denk dat het plezier van het binden, en het stapsgewijs opbouwen van je favo vlieg, op deze manier verloren gaat!

Maar snel grote series vliegen produceren, daar is deze manier uitermate geschikt voor denk ik zo

Mij overigens niet gezien!

Gr

Jan
"Petri Heil"


JB

Sinds kort ben ik zelf in het bezit van een NOR-VISE en ben er uiterst tevreden over.
Zeker het is even wennen en uitproberen maar het gaat steeds soepeler.
De prijs, tsja er zijn merken die duurder zijn en ik had dit jaar het "geluk" 20 jaar bij m'n baas te werken. Maar als ik dan lees
[quote ]
Maar ik denk dat het plezier van het binden, en het stapsgewijs opbouwen van je favo vlieg, op deze manier verloren gaat!
[/quote]
dan denk ik wat is dan het verschil van het binden van bv je IRON BLUE DUN op een NOR-VISE of op je STONFO of id?
Het plezier, hoeft niet aan de vise te liggen!
Het stapgewijs opbouwen van je vlieg, verandert volgens mij ook niets aan alle onderdelen moeten nog steeds op je haak!
Mijn conclusie, het is maar net wat de gek er voor over heeft en waar jij het lekkerst op bind.

PS
voordat er forumleden zijn die bij de laatste zin denken, zo een lekker inkoppertje, ik weet al dat ik ... ben.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Useless

Helemaal eens met de opmerking dat het er om gaat wat je er voor over hebt en waar je het lekkerst op bindt. En die opmerking van niet meer stapsgewijs je vlieg kunnen opbouwen begreep ik ook niet helemaal. Je kunt zo'n Norvice ook gewoon vastzetten zodat ie niet meer roteert en gewoon net als iedere andere vice te gebruiken is. Moet je jezelf alleen afvragen waarom je hem hebt aangeschaft.
Nee, voor mij persoonlijk is het enige dat ik er op tegen heb dat ik niet kan aanvoelen hoe strak ik mijn wikkelingen leg. Ik heb zo'n ding een paar keer mogen proberen en geloof meteen dat je met wat oefening hier goed mee uit de voeten kan. Alleen had ik nooit "gevoel" bij het leggen van de wikkelingen. Zat 't wel strak genoeg of juist te los? Voor mij dus de reden om destijds voor een "gewoon" roterend Abeltje te kiezen. Nou ja, gewoon  ;)

HappyFisherman

Niks voor mij dan zo'n norvice. Ik mag graag voelen hoe strak het allemaal zit  :P
Vliegvissen is bevlogen vissen...

peterf

Dit is ook een vreemde.
Zal met het motortje super snel binden.