kapotte vice..

Started by sebas-vh, March 18, 2011, 19:44:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sebas-vh

Wil net, weer na een tijdje, vliegen gaan binden. (Pheasant tail en red tag jaja ;D)
Blijkt mijn vise kapot te zijn, haken breken meteen af als ik ze inklem.
Wss zitten er groeven aan de binnenkant van de top van de klem.

Maar nu komt het: weet iemand een goed model vise?
ik had eerst deze
http://www.hengelspullen.nl/hengelspullen.asp?shop=yes&ID=14293

2de hands gekocht, dus ik heb hem nooit helemaal nieuw mee kunnen maken.
Nu vroeg ik me af of iemand deze vise ooit nieuw heeft gebruikt en wat kan vertellen over deze vise, goede of slechte recenties.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat iemand een beter model weet.
Gr Sebas

Jan Bruins

Sebas,

zo'n ding heb ik ook nog liggen, typische beginnersvice.

Mocht je er zo eentje weer willen mag je de mijn wel overnemen voor € 17,50.

Maar als je al een tijdje vliegen strikt, zou ik uitkijken naar wat anders.

De vraag is hoeveel geld wil je er aan uitgeven en wat zijn je wensen ?
I don't drink water, fish f*ck in it...

sebastiaan

Mijn vise is de goedkoopste vise die er is, of in ieder geval één van de goedkoopst.
en ........ het is een hele prettige vise om te gebruiken.

Ik heb 25 jaar geleden een Regal vise gekocht. Zo'n vise kost ongeveer € 200,- (destijds iets van fl. 300,- voor betaald).
Nu gaat het even niet om het merk, maar om de kwaliteit. Merken als Dyna King, Renzetti en de andere bekende en duurdere merken maken ook goede vises. Echt duur hoeven die merken trouwens niet te zijn; een Dyna King Vise is er al voor iets minder dan € 150,- geloof ik.

Wat die merken gemeen hebben is dat ze jaren en jaren zeer goed blijven werken. Verder hebben ze goede service en garantiebepalingen. Wat vises betereft is goedkoop duurkoop en goed investeren is uiteindelijk het goedkoopst. Mijn vise kost me  tot nu toe € 0,02 (2 Euro-cent) per dag, en da's weinig toch.

Bas

Sieger

Hey Sebas.... buitenkansje op de Marktplaats ... wel snel zijn denk ik.... ;)

Nog wat hengelspullen te koop


Sieger

HappyFisherman

Ben je me net voor Sieger :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

sebas-vh

Quote from: sebastiaan on March 18, 2011, 21:52:43
Ik heb 25 jaar geleden een Regal vise gekocht. Zo'n vise kost ongeveer € 200,- (destijds iets van fl. 300,- voor betaald).
Nu gaat het even niet om het merk, maar om de kwaliteit. Merken als Dyna King, Renzetti en de andere bekende en duurdere merken maken ook goede vises. Echt duur hoeven die merken trouwens niet te zijn; een Dyna King Vise is er al voor iets minder dan € 150,- geloof ik.

Wat die merken gemeen hebben is dat ze jaren en jaren zeer goed blijven werken. Verder hebben ze goede service en garantiebepalingen. Wat vises betereft is goedkoop duurkoop en goed investeren is uiteindelijk het goedkoopst. Mijn vise kost me  tot nu toe € 0,02 (2 Euro-cent) per dag, en da's weinig toch.

Bas

Naamgenoot ik ben het helemaal met je eens.
Alleen zit ik met een finacieel probleempje.
Ik wil een goed waadpak kopen(goedkoop is ook hier duurkoop)
ik wil ook nog een mooie lichte vliegvishengel kopen + reel + lijn
Ik wil ook nog graag een nieuwe vise.
Dus dat wordt een duur grapje, ik denk daarom dat ik nog even wacht met het kopen van een hele dure vice en liever nog even door bind met een beginners vice.


HappyFischerman en Jan Bruins, de vise die daar te koop staat.
Is dit een ander/beter model dan ik via mijn link had? zou ik wel graag willen weten.
want als ik een nieuwe kan kopen voor 35 euro, koop ik die liever dan een 2de handse voor 20 euro
Maar als die 2de handse beter kwaliteit is koop ik die natuurlijk :)
Gr Sebas

A{b}r{a}xa{s}

die imitatie-regal is volgens mij niets mis mee,
staat er hier ook nog 1 :)
en er zijn denk nog 'hele volksstammen' die zo'n vise naar tevredenheid gebruiken

sebas-vh

dus doen? :D
en weet jij of er een verschil zit tussen die van de link en marktplaats?
Gr Sebas

A{b}r{a}xa{s}

volgens mij kun je je daar geen buil aan vallen
haakjes van maatje 20 wordt lastiger, dat wel, daarvoor is de bek te grof (naar mijn mening)
maar verder zijn dat echt geen slechte dingen.
dus als er staat dat hij in goede staat is...zou ik het doen

A{b}r{a}xa{s}

beetje verschil in de afwerking (de voet),
maar zien er verder toch hetzelfde uit

sebas-vh

Ik heb hem een pb gestuurt met een aantal vragen, nu maar afwachten ;D
Wss doe ik het als er geen verschillen zijn en hij in goede staat is.
Gr Sebas

A{b}r{a}xa{s}

Useless is dagelijks online, dus denk niet dat je lang hoeft te wachten op een antwoord

sebas-vh

dat is mooi kan ik ook nog even vliegen voor het OVM gaan maken met mijn bindingskills ::)
Gr Sebas

leo

idd imitatie regel niks mis mee voor zn geld heb hem nu een jaar maar moet er wel op letten altijd diep genoeg de haak in de bek te zetten.
doe je dit niet dan floept de haak er uit en kan de bek beschadigen. t is inderdaad wel zo dat de kleinere haken wat moeilijker te binden zijn.