Montpellier hulp of tips gevraagd

Started by Nigel, May 21, 2013, 13:54:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nigel

Ik leg de situatie even voor.

Ik ga dus met mijn pa, ma en zussie naar mont pellier in het zuiden van Frankrijk. Eigenlijk kan ik nog redelijk wat kennis en ervaring gebruiken voor ik op een tripje ga naar Frankrijk om achter forel aan te gaan. Ik beschik voorlopig enkel over een 5 en een 9 dus lijkt het me duidelijk dat ik voor de 5 moet gaan als ik ergens een rivier gevonden krijg. Weet verder iemand hoe het zit met de vergunningen en wateren in de buurt?

Als ik op maps kijk zie ik een hoop water maar informatie erover vind ik hier op het topic niet echt. En voor zover ik weet is dit nog altijd de beste manier om info te vergaren! 8)

bazookadude

kustvissen kan altijd en daar heb je op de meeste plaatsen geen vergunning voor nodig, voor de rivieren wel, maar hou er rekening mee dat dit soms duur kan zijn. 50 euro voor 2 weken is niet raar. verder moet je goed zoeken, wil je een bevliegvisbaar  ::) stukje water vinden. probeer via de locatie waar je verblijft een gids te regelen, die je kan meenemen, die weten vaak de plekken wel te vinden. ik vind frankrijk persoonlijk een mooi land maar qua vissen soms erg onduidelijk

gijsie20

Hoi Nigel,

Google levert een hoop resultaten op..Ik heb even voor je gezocht op departement Herault regio Languedoc-Roussillon;

http://pecheherault.blogs.midilibre.com/archive/2010/01/10/la-peche-loisirs-dans-l-herault.html
Op deze site staan een aantal rivieren met linkjes.

Wellicht helpt ook onderstaande site je verder:
http://www.gobages.com/regions-mouche/peche-mouche-Languedoc-Roussillon.html
http://www.gobages.com/regions-mouche/parcours-mouche-Languedoc-Roussillon.html

Ik hoop dat je Frans een beetje goed is, anders even via google translate..

Ik weet niet of het echt in Montpellier moet zijn, of dat het ook op een uurtje rijden kan zijn?

Succes

Beertje

Je kunt ook op deze site even kijken.
http://www.vliegvissenineuropa.nl/Frankrijk/

Vanaf 1 juni kun je carte de vacance krijgen voor 7 dagen vissen €30 in cat 1 water. kopen bij de "tabbac"  = tabak en kranten winkel
Je krijgt er een kaartje bij in welk water je allemaal mag vissen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Rene V.

Vanaf Montpellier naar Arles kom je over de Petit-Rhone.Daar zit black-bass.Met een #5 en een stevige tip moet dat wel lukken.Zoek voor de juiste vliegen even op smallmouth bass,kom je vast wel iets tegen wat simpel te maken is.
Op het zoute zal je echt moeten zoeken voor een rustig plekje,het is daar echt stervensdruk in de zomer.


Succes Rene V.

gijsie20

Als aanvulling op Beertje zijn reactie geef ik nog even de totale site van Gobages van heel Frankrijk, wellicht handig voor anderen die in een ander deel van Frankrijk op vakantie gaan. Gewoon even een regio aanklikken.
http://www.gobages.com/regions-mouche/mouche-france.php

@ Mods.. is het misschien een idee om een soort sticky te maken van handige pagina's bij de landen topics?

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Nigel

Ik ga even kijken naar de berichten en informatie die jullie allemaal geven. Jongens jullie zijn top! Bedankt!  ::goodjob::

Nigel

Mijn Frans is (ondanks 5 jaar les) ronduit beroerd maar ik denk dat ik zo'n vergunning wel voor elkaar moet krijgen. Een uurtje rijden is in principe geen probleem maar daar wou ik het toch wel bij laten. Ik hoop ook dat er op daily basis daar wat voor me te vissen is maar dat lijkt toch lastig als ik zo op het eerste opzicht wat rond zoek. Een gids gaat hem niet worden voor mij. Daar heb ik nu eenmaal echt geen knaken voor helaas.  ::)

in ieder geval hartstikke bedankt voor de reacties

jur606

nigel de meeste brouwsers dienen het gemak (rechtklikken in die pagina en vertalen is meestal een optie :)

:)

Nigel

Ja ik weet het Jur. Ik doelde ook meer op het feit dat ik ,wanneer ik eenmaal in France ben, dus niet ver kom met mijn Frans ;)

jur606

#11
Nigel,
ik ga al 20jaar naar frankrijk ofzo (en spreek 3 woorden france als ik dat al red)

tot op heden nog geen grote problemen ondervonden :)



Nigel

Dan hoop ik maar dat ik ook geen last krijg van taalgebrek jur :P..

Heren ik heb nog een vraag. Kan iemand misschien een paaar vliegen noemen die ik zeker mee moet nemen? Ik neem aan van elke vlieg een stuk of 4 ?

Marksman

Vergunning is ook bij hengelsport zaken te krijgen, je moet wel cash betalen want dat geld moeten zij weer cash geven aan de federatie. Ik kon dus een keertje heen en weer rijden om geld te halen.

jur606

Sprinkanen immitatie voor kopvoorn :)

Rene V.

Als je je eigen vliegen meeneemt aangevult met Woolly Buggers #10 kan je al heel ver vooruit.
Koop daarna enkele vliegen lokaal,neem even een kaart van de omgeving mee en vraag stekinformatie.Ben je klaar voor 5 euro lokale vliegen.

Rene V.

Nigel

Renee,

Bedoel je met die 10# de haakmaat ? Zwarte marabou heb ik al dus daar moet het mee lukken toch?

Thanks! Ik ga ook wat hoppers maken met inspiratie van de vliegen die bij AM te koop zijn. Ik dacht ook nog wat gurglers voor die bass als ik ze tegen kom. Anders noggiets:P?

Rene V.

Hoi Nigel,

Met #10 bedoel ik inderdaad haakmaat 10.Met de zwarte marabou en de andere vliegen moet het wel lukken.Stukjes elastiek als pootjes geeft ook mooie effecten.

Succes Rene V.

Rene V.


jur606

ik bind ze meestal zonder lood of met heel weinig :) gebruik dan wel vaak voor e.v.t. zwaardere een goud kopje :)

Nigel

Nice! Kan ik dus mooi aan de slag met wbtjes. Heb nog mooie zwarte pootjes liggen. :D