<<<Heb jij een beter bewerkings-programma?>>>

Started by harlin, January 01, 2011, 21:44:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wat vindt jij mooier:?Photobucket met zomen/pannen of YouTube met overvloei.

de manier van presentatie, zoom-pan effect-stilstaand beeld  van Photobucket?
de manier van presentatie, = overvloei van YouTub?

harlin

Hier heb ik 2 bijna de zelfde fotovideo's geplaatst.
Ben er zelf niet zo van onder de indruk, maar vind het wel leuk om te maken.
De uiteindelijk kwaliteit wil ik verbeteren, hoop met jullie hulp tot een beter resultaat te komen.


Na wat geëmmer met het plaatsen van fotovideo-filmpjes kom je achter de verschillende problemen en mogelijkheden bij het plaatsen.
Quote from: Sieger on January 01, 2011, 20:48:28
... en ja als Bas bezig blijft met zoeken en knutselen blijft er ook veel veranderen... :)
::badgrin:: Sieger, kan inderdaad wel wat steun gebruiken. ;D

Tot nog toe plaatste ik alle fotovideo's bij Photobucket, die samenstelling maak ik met photo-story 3.
Die manier vond ik zelf de eerste keren wel mooi.
Maar na verloop van tijd gaat de zelfde beweging vervelen.
Kan er wel wat mee spelen dmv ......... maar toch.
Dit programma heeft wel een paar voordelen:
1 Werkt snel
2 Gemakkelijk tekst erin te plaatsen
3 muziek faden
4 eigen muziek er in
5 per afbeelding de tijd instelbaar
6 staat er een foto verkeerd, die is snel te verplaatsen

Hier dan een photobucket aflevering.
http://s607.photobucket.com/albums/tt152/Harlin24/video/?action=view&current=PhotoStory1wmvjunivrolijkvliegvisfestivaal.mp4

Wat ik het grote nadeel vind is dat er dus geen overvloei in zit, die ik rustiger vind.
Bij de opbouw van het volgende beeld bij afspelen pixelt het te veel.

Hier dan de YouTube aflevering, opgebouwd met Picasa, ge-upload met de zelfde muziek als hier boven.
Met als enigste voordeel in mijn ogen de rustige overvloei.
Gaat hier nog even te snel om een goed effect krijgen tijdens de overlapping van de beelden.

vrvlvi

Nadeel vind ik het:
1 maakt in het begin zijn eigen tekst
2 moeilijk plaatsen van tekst, vraagt erg veel tijd
3 bij het uploaden naar YouTube wordt de muziek geweigerd en kan je muziek uitzoeken wat "free" is.
2 Staat de muziek er bij van youtube, dan wordt dat strak "afgehakt".

Als er nu nog iemand is die een mooi programma voor me weet dan houd ik me aanbevolen.
Hoop wat wijzer van jullie te worden.

Hoop dat er nog iemand is die een/de oplossing voor me heeft dat YouTube wel de "eigen muziek" toe laat.
Sieger???? ;)  jij hebt ook je eigen muziek er bij.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Hoi Harry,

Zal denk ik altijd een kwestie van 'geven en nemen' zijn. In elk programma zit wel iets dat niet helemaal naar het zin is. Ik gebruik zelf Aperture, maar dat is een Mac programma... Zitten zoals Apple dat wel goed voor elkaar heeft, mooie visuele dingetjes in. Volgens mij zou Lightroom (Adobe) dat ook moeten hebben...

Ik heb (toen ik nog op een Windows pc werkte) ook wel een gebruik gemaakt van Moviemaker (http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Getting-started-with-Windows-Movie-Maker) daar kon je volgens mij overvloei, faden en nog veel meer regelen. Als ik me niet vergis is dat een gratis programma...

Muziek: Ik leen heel veel muziek van het net... Of er een soort van bescherming op zit is denk ik afhankelijk van de uitgever.. Heeft hij wel of geen melding gemaakt van bescherming of illegaal gebruik... Toch een kwestie van uitproberen of kijken dat je muziek zonder rechten kunt vinden... Denk dat ik in dit geval gewoon mazzel heb gehad...

Ik maak overigens niets in Youtube. Photobucket o.i.d. maar doe alles op mijn pc. Als de presentatie klaar is, dan exporteer ik die als filmpje voor bv. Youtube (ik kies dan voor hoge resolutie) Daarna upload ik het geval naar Youtube. Misschien ziet YT in dat geval niet welke muziek er onder zit??? Geen idee hoor maar zou kunnen.

Heb je hier iets aan?


Sieger

Sieger

Heb je trouwens voor beide filmpjes de zelfde basis foto's gebruikt? ALs dat zo is dan doet het eerste programma iets met de foto's waardoor de resolutie volgens mij naar beneden wordt geschroefd... althans daar lijkt het op....

Daarom maak ik (probeer ik) de filmpjes op HD-kwaliteit te maken...


Sieger

Sieger

Royalty Free Music... heb nog niet heel goed gekeken, maar misschien is hier muziek te vinden?

http://incompetech.com/m/c/royalty-free/


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

gniffel...wat ben ik blij dat DIT het probleem is  ::)
want hier snap ik lekker helemaal nietssssss van  :)

Sieger



Sieger

mrproper


harlin

Quote from: Sieger on January 01, 2011, 21:57:05
.....gebruik gemaakt van Moviemaker (http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Getting-started-with-Windows-Movie-Maker) daar kon je volgens mij overvloei, faden en nog veel meer regelen. Als ik me niet vergis is dat een gratis programma...
Ik maak overigens niets in Youtube. Photobucket o.i.d. maar doe alles op mijn pc. Als de presentatie klaar is, dan exporteer ik die als filmpje voor bv. Youtube (ik kies dan voor hoge resolutie) Daarna upload ik het geval naar Youtube. Misschien ziet YT in dat geval niet welke muziek er onder zit??? Geen idee hoor maar zou kunnen.
Sieger, die filmpjes maak ik hier op de pc met photo story en picasa.
Die upload ik als ik klaar ben.
Ben nu even bezig geweest met Moviemaker, weet nu weer waarom ik die niet gebruikte.
Zo verschrikkelijk omslachtig ivg met photostory, ga het wel verder uitproberen.
Kwaliteit lijkt wel beter als photostory.
Quote from: Sieger on January 01, 2011, 22:01:13
Heb je trouwens voor beide filmpjes de zelfde basis foto's gebruikt? ALs dat zo is dan doet het eerste programma iets met de foto's waardoor de resolutie volgens mij naar beneden wordt geschroefd...
De foto's zijn idd op zelfde basis gebruikt.
De bovenste wordt zo verkleint in photobucket dat het problemen h/geeft met de opbouw van het beeld als er beweging in zit.
Als ik er stilstaande foto's in heb dan wordt het een stuk beter.
In dit geval is is het bestand 7,6 mb wat geupload is, wat min of meer verkracht wordt.
Heb het op de fotoclub uitgeprobeerd, de laptop aangesloten op een beamer,
anderen en ikzelf stond er versteld van dat de kwaliteit zo goed was op een scherm van 3 meter.

Quote from: Sieger on January 01, 2011, 22:16:57
Royalty Free Music... heb nog niet heel goed gekeken, maar misschien is hier muziek te vinden?
Is vrijwel de zelfde muziek die youtube gebruikt. is zoeken als een speld in de bekende hooiberg.
Quote from: mrproper on January 01, 2011, 22:58:09
Harry kijk eens bij ANIMOTO
Is ook niet echt mijn ding William,
Wat is het?
Animoto is een online dienst die je in staat stelt snel een videoclip te maken op basis van een aantal foto's en muziek.

Hoe werkt het?
Je kunt foto's uploaden, maar ook gewoon verwijzen naar een van de online opties (waaronder Flickr) en als je geen muziek bij de hand hebt dan selecteer je gewoon een van de beschikbare clips.
Daarna doet Animoto de rest en genereert in een paar minuten een filmpje met muziek. Je hebt geen invloed op de overgangen en animaties, maar als het je niet bevalt stuur je het filmpje gewoon weer door de remix heen. Daarbij kun je als je dat wilt foto's vervangen of de muziek aanpassen

Wat kost het?
Clips van 30 seconden zijn gratis. Voor langere clips betaal je 3 dollar per stuk of 30 dollar per jaar. Ik vind 30 seconden kort, maar ben niet genoeg overtuigd door de site om er 30 dollar voor een jaar aan te besteden.

Hoe lang is dit origineel?
Wat me opvalt is dat het aantal overgangen (uiteraard) beperkt is en ik kan me voorstellen dat als dit aan slaat het leuke van zo'n filmpje snel verloren gaat.
Maar, het is in ieder geval een aardige stap in de richting van het voor ons gewone mensen gemakkelijker maken om leuke clips te maken.

.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Dan ben ik bang dat er bij Photobucket iets gesleuteld wordt waardoor de beelden worden verkleind.. Zou dan toch naar Youtube gaan... HEb overigens FLICKR nog nooit geprobeerd voor filmpjes...

Muziek.... tsja dat blijft dan gewoon uitproberen en kijken wat men doet... Bij dit filmpje van mij gaat het goed. Ik heb 1 keer een melding gekregen met andere muziek. Daar stond deze boodschap:

Je video met de naam 'Magic Moments 2010' bevat mogelijk inhoud die in het bezit is van of is gelicentieerd door Sony Music Entertainment.

Je hoeft geen actie te ondernemen. Als je echter geïnteresseerd bent in het effect hiervan op je video, ga je naar het gedeelte 'Inhoud-id-overeenkomsten' van je account voor meer informatie.

Sincerely,
- Het YouTube-team


Bij deze ondernamen ze dus geen actie... Kennelijk zit er nogal wat verschil in... Blijven zoeken en proberen en hopen dat er niets geregistreerd is....

Programma:

Zoals gezegd vind ik Aperture erg makkelijk... Selecteren en de rest gebeurt eigenlijk automatisch... Maar ik doe dan ook niet echt aan fade-in... fade-out... Muziek op de maat enz... Daar zou ik eerder een video-achtig prog. voor gebruiken... Op de Mac is dat iMovie... daar kun je ook lossen beelden verwerken tot een film...

Misschien dat de Windows-gebruikers iets beters weten?


Sieger

maurice

stomme vraag maar hoe zet je je foto`s dan op youtube?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sieger

Quote from: maurice on January 02, 2011, 13:35:19
stomme vraag maar hoe zet je je foto`s dan op youtube?

Ging eigenlijk meer om zo'n filmpje dat je van je foto's kunt maken Maurice... Volgens mij is Youtube niet voor foto's...


Sieger

maurice

Quote from: Sieger on January 02, 2011, 13:57:14
Ging eigenlijk meer om zo'n filmpje dat je van je foto's kunt maken Maurice... Volgens mij is Youtube niet voor foto's...

hoe maak je die filmpjes dan?
(welk programma?)
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sieger

Quote from: maurice on January 02, 2011, 14:18:14
hoe maak je die filmpjes dan?
(welk programma?)

Hierboven staan een aantal van die programma's Maurice... Picasa, Moviemaker, Aperture... Afhankelijk van wat je uit wilt geven en wat je er allemaal mee wilt kunnen doen is er heel veel te krijgen...

Moviemaker is dacht ik gratis.. en je kunt er al behoorlijk wat mee doen. Ik gebruik zelf Aperture, maar dat is een Mac programma..

Photoshop Elements heeft volgens mij ook een toepassing die foto-presentaties weg kan schrijven in video-bestanden...


Sieger

Rossie69

#13
Maurice kijk anders is bij

www.fotoaanpassen.nl

of

www.picknik.com

Hendrik

#14
Films bewerken of video`s van foto`s maken is niet mijn ding, maar.....
Wil je een uitgebreid foto-bewerkingsprogramma proberen kijk dan eens naar GIMP.
Zeer uitgebreide gereedschapskist zeg maar.
het vergt wel even tijd om er mee te leren werken maar de mogelijkheden zijn eindeloos.
En het is gratis te downloaden.
http://www.gimp.org/
http://sourceforge.net/projects/gimp-win/files/GIMP Help 2/GIMP Help 2.6.0 (updated installer)/gimp-help-2-2.6.0-nl-setup.exe/download
Diverse smaken, windows, linux, bsd, en volgens mij ook voor de mac.

Succes ermee.

Groeten Hendrik.

harlin

Quote from: maurice on January 02, 2011, 13:35:19
stomme vraag maar hoe zet je je foto`s dan op youtube?
die vragen bestaan niet, wel de antwoorden ;)
Maar je bent er ook uitgekomen heb ik gezien.

De anderen wil ik even bedanken voor het meedenken.
Ben eerst maar even met movie in de weer gegaan.
De eerste indruk was vrij positief, maar er gaat iets niet goed en alles weg.
Ben net weer even in de weer geweest en heb nu dit gemaakt:
Mijn film movie vissen.wmv
Zit aardig in de goede richting, maar mis nog een "lichtbak" waar ik de donkere en lichte partijen beter kan beoordelen.
Er zitten een paar leuke overgangen in vind ik zelf.
1 er van is dat met dat snoekenoog.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
@Hendrik: Heb het even bekeken, maar dat school engels van mij .......................
kon ook niet direct wat vinden van/over overvloei.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Ik vind dit er al heel behoorlijk uitzien Harry... Welk programma gebruik je nu uiteindelijk...?


Sieger

harlin

Dit is gemaakt met movie, ben er jaren terug ook wat mee in de weer geweest.
Toen was het al niks, nu nog niet eigenlijk.
De overgangen vind ik zelf redelijk goed
Zal er wel even in moeten komen, ff wat verkeerd en je kan overnieuw.
Foto's ophalen uit verschillende mappen is een gebed zonder end.
Zou de foto's die ik er voor wil gebruiken gewoon in een aparte map moeten kopieeren denk ik.
Photostory werkt zo mooi, even een foto verschuiven, tekst er in .......
Maar het verschil is wel ruim 140 mb met uploaden, dan mag er ook wel wat verschil te zien zijn. ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Ja dat verschil moet ergens te zien zijn.. Zie het werk natuurlijk niet, maar het overvloeien ziet er goed uit...

Nog nooit gehoord van dat programma trouwens..

Ik wist dat ik ergens nog ooit iets gebruikt had... WINGS... het is even uitzoeken, maar dan heb je ook wat... Volgens mij kun je een gratis versie downloaden en dan een presentatie maken met 2 beeldsporen en 1 geluidsspoor.. Denk wel de moeite waard om eens te kijken...

http://www.hdav.nl/wings-platinum/download

En misschien is Picture to exe iets..?

http://www.wnsoft.com/apr/ Kost niet al te veel...


Sieger

harlin

Klopt, is een pracht programma,
is wel erg veel werk om dat onder de knie te krijgen, volledige versie dan.
De gratis versie kom je niet verder mee als 3 minuten.
Weet niet of het gelinkt kan worden met internet om te uploaden.
Ze zijn niet zo scheutig met dat soort dingen, ze willen wel geld zien.

Het normale programma is niet te kraken, werkt met een (beveilgde) dommel.
Is een programma waarbij je "gedwongen wordt" om bij te blijven.
Het is een programma met ongekende mogelijkheden.
Is me te duur voor simpele overvloei, heb er indertijd wel voor gestaan om het te kopen.
Maar die geldklopperij van Jan Roeleveld hield me tegen.
Je moet eens weten wat ik er gekocht heb in het verleden aan projectors en synchronisatie, ben er helemaal klaar mee. ::geweld::
Kan hem geen ongelijk geven zolang er een ander intrapt. ;)
In (foto)club verband is het programma in bezit, ik kan er ook mee werken.
Maar zoiets moet je voor je zelf hebben of met pensioen zijn om aan elkaar uit te wisselen.
Het is waar, mooier programma op ammateur gebied is er niet.

Is ook een reden dat ik nu meer vis,
je maakt een paar foto's, ben je er uren mee bezig met dat programma en cs om wat moois te maken.
Het moet perfekt er uit zien bij me als ik zoiets heb.
Zit ik veel teveel binnen, ....... doe ik nu ook maar het is niet lichter. ;)

Dat free is net zoiets als dat jij een hele taart hebt,
en ik mag alleen het schoteltje van 1 puntje schoon likken.
Uit "zelfbescherming" begin ik er niet aan..

Toch mooi dat meedenken van je. ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Ja als je er een keer mee bezig bent, kom je bijna niet meer buiten... Heb in de dia tijd ook allemaal van dat spul gehad.... Mmmm mega veel pecunia en toen de pc en digitaal geaccepteerd was kon alles zo bij de prullenbak.. Kreeg er geen cent voor terug....

Hou me er nu niet meer mee bezig... zoals je al zei... te veel tijd kwijt... (en het is volgens mij ook niet beschikbaar voor de mac... ???)

Nou ja als ik wat tegenkom laat ik het ff weten..


Sieger

Rossie69

gebrui zelf movie maker van widows.
ken ook niks anders eerlijk gezegd, heb ook nog niet geprobeerd,om iets anders te gebruiken.

ga toch is verder neuzen.

gaat wel veel tijd inzitten,om zo,n filmpie te maken.




A{b}r{a}xa{s}


A{b}r{a}xa{s}

huh...en nu zie ik het topic in ene niet meer...

A{b}r{a}xa{s}