Vliegvissen Bali

Started by erideno, April 18, 2012, 20:17:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erideno

Hallo vliegvisvrienden,

Is er iemand onder jullie die mij iets kan zeggen over vliegvissen op Bali? We hebben een optrekje gehuurd pal aan de zee, eind mei, en je begrijpt het wel...
Denk aan een meerdelige hengel(iemand tips hierover?), zodat-ie makkelijk mee te nemen is.
Maar dan? Vliegen, misschien wel een muis aan de haak doen?

Gekkigheid, maar wie weet, heeft iemand nuttige informatie???

Groet, Ed

Raymond

Ed, gewoon eens googlen op de trefwoorden fly fishing indonesia bali, dan vind je toch echt wel wat info. Succes!
::wtf::

Gerrit72


Bali, wow, klinkt goed en er zal vast wat leuks te vangen zijn  ;D.
In ieder geval veel plezier daar!

Mbt de hengels, meerdelige hengels (soms wel 8) komen op allerlei sites voorbij.
Ik heb er geen ervaring mee, maar mogelijk kunnen ander forummers die deze hengels
wel eens gebruiken hun ervaringen ermee delen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

A{b}r{a}xa{s}


Jasper

Ik ga ergens maart 2013 naar Bali, wat keurig in het verspreidingsgebied van de bonefish ligt, maar werd zelf nogal depressief van de overbevissing voor de kant.
In het Zuiden, het toeristischer gebied, is het voor de kant compleet leeggevist, zelfs het zeewier moet eraan geloven.
Wij gaan mogelijk nog richting snorkelgebieden in het Noorden en via een local weet ik dat je daar vanuit een bootje prima kunt vissen op tonijnachtigen.

Voor mei weet ik dus niet meer info dan wat ik via internet heb kunnen vinden, maar ik hoop dat jij in ieder geval nog wat mooie verrassingen eruit weet te peuteren

erideno

Dank voor de berichten so far. We gaan naar het noorden, Lovina, dus misschien valt het mee. Zal het zeker laten weten.

Leon

Beste Ed,

vooral de delen rondom Kuta zijn erg toeristisch en hebben hele hoge golven.
In het noorden en noordwesten is de kust rustiger en de zee ook.
Het is voor mij al weer lang geleden dat ik er geweest ben, maar met een bootje moet het daar zeker lukken, gt's diverse snapperachtigen, jacks e.d.
Voor de kust van Lombok liggen een paar prachtige kleinere eilandjes, daar zul je zeker succes hebben.

Veel plezier!

Leon

Jasper

Ik heb geboekt, ga iets eerder dan erideno.
Heb nog steeds niet erg veel kunnen vinden, maar heb wel ontdekt dat ik ind e start van het Mahi-Mahi seizoen er zal zitten. Erideno zit er dus in het Mahi-Mahi seizoen. Dat kan zeker mooie vangsten opleveren. Als je met een bootje langs drijfhout gaat, moet het raak zijn...

Ikzelf ga o.a. naar Candidasa waarschijnlijk en heb ontdekt dat daar op de kunstriffen gejaagd wordt door blue trevallies, en laat dat nou net een vis zijn die ik heeeeeuuuuuulll graag wil vangen. Ik heb met een geƫmigreerde Nederlandse kennis al wat contact gehad met betrekking tot vissen en we trekken er een dagje op uit met een bootje op tonijntjes en snappers. Dieptes variƫren tussen 4 en 25m, en ze schijnen het niet goed te doen op kunstaas, maar we zien wel.
Gezien de dieptes en mogelijk flinke mahi-mahi wil ik misschien mijn #11 meenemen, maar twijfel een beetje. Kan ook de #8 worden. Neem maar 1 hengel mee omdat er ook een surfplank en mijn twee kinderen meegaan, dus veel visspullen kunnen niet mee.