einde verplicht kunnen tonen landelijke lijst van viswateren

Started by Hilco de Visser, November 23, 2014, 09:43:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scaramouche

kun je het niet als PDF downloaden en op je smartphone zetten? Dan heb je geen mobiele verbinding nodig.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

jelle

Quote from: Scaramouche on January 02, 2015, 17:50:52
kun je het niet als PDF downloaden en op je smartphone zetten? Dan heb je geen mobiele verbinding nodig.
[/quotede lijst van de viswateren wel.
En die kun je ook printen indien nodig]
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Plantje

Dat was inderdaad de ideale tussenoplossing geweest! Werkt op iedere smartphone. Geen gezeik dat de Visplanner nog niet zo goed bijgewerkt is als het boekje. De meeste mensen snappen het ook nog wel.

Gisteren even op de website gekeken met mijn telefoon. Netjes vispasnummer ingevoerd. Alles waar ik zou mogen vissen zou donkerblauw worden en waar ik niet mocht vissen zou donkerrood worden. Nou, er bleef nog bijzonder veel lichtblauw. Zo ook de randmeren. En volgens mij mag ik daar gewoon vissen!

Gert

Plantje, welke locatie heb je dan ingevoerd? Ik vermoed je eigen woonplaats?
Als ik "Amstelveen" invoer, blijven de randmeren lichtblauw. Doe ik "Huizen", dan wordt het Gooimeer donkerblauw. En bij "Harderwijk" het stuk tussen Zeewolde en Dronten.
Als ik in het boekje zoek onder Amstelveen staan die wateren ook niet genoemd. Lijkt me logisch.

Groet,
Gert

Beertje

Waardeloos! wateren die al jaren niet meer bestaan in de veenkolonien, zijn gemerkt als bevisbaar. En water dat wel in het viswaterboekje staat, is niet gemerk als zodanig.
Nou, dat kan dan mooie discussie geven met de politie en boa's.  ::wtf:: ::ban:: ::hulp::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Floor

Hier in de Krimpenerwaard is het al niet veel beter.
Vul ik mn vispas nummer in dan is het 'zus',tik ik mijn woonplaats in dan is het 'zo'.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

MarcelN

Die hele app werkt voor geen meter, kwam hier in de polder ook al gekke dingen tegen alsof ik er niet mocht vissen haha, dit wordt een flop!
Dus vanaf 2016 krijgen we vermomde BOA's die je smartphone afhandig maken....

vinfoto


Plantje

Ik heb inderdaad mijn eigen woonplaats ingevoerd. Het is toch te zot voor woorden, dat dat verschil maakt?!? Het enige filter moet zijn: vispasnummer! Een woonplaats invullen kan helpen om sneller op de juiste positie ingezoomed te zijn, maar mag geen resultaten filteren.

Zou wel eens willen weten wie dat zo bedacht heeft!

Gert

Het gaat om de locatie waar je wilt vissen, niet om je woonplaats. En zo werkt het boekje ook...

Plantje

Snap ik. En dat is dom geregeld. Ik zeg ook niet, dat het om mijn woonplaats gaat. Wat ik stel is, dat de ingevoerde woonplaats gebruikt wordt als filter. Er wordt gepretendeerd dat dat is om op de juiste plaats in te zoomen, maar het wordt gebruikt als filter.

Als ik naar de kaart kijk wil ik daar op kunnen scrollen en kunnen zien waar ik met mijn vispas mag vissen. En in dat opzicht werkt het boekje wel degelijk anders: als ik begin bij Venlo en ik scroll/blader dan verder door naar Venray zie ik daar ook de juiste informatie. Met de website werkt het kaartje technisch gezien wel, dat ik er in kan scrollen, maar wil ik van die viswateren ook nog zien of ik er mag vissen dan moet ik terug gaan naar het invoerscherm, in plaats van "Venlo" invoeren "Venray" invoeren en dan krijg ik de juiste informatie te zien.


Beekvisser

Ook al geef je geen plaats of viswater in ook dan werkt de visplanner.
Als je de kaart versleept, of in/uitzoomt, even op "ververs gegevens" klikken.
Ik had het pasnummer niet bij de hand 1234567891234 werkt ook :)

Erik

MarcelN


Beekvisser


MarcelN

Dat moet er nog bijkomen, we hebben wel dezelfde passie ;D

Gert

Van de week heb ik het volgende antwoord ontvangen van Sportvisserij Nederland:

Beste Gert,

Onze excuses voor de late reactie.
Wat betreft de geldigheid van de VISplanner, kan ik u mededelen dat dit al vanaf januari 2015 is: http://www.sportvisserijnederland.nl/sportvissers/actueel/6138/visplanner_rechtsgeldig.html
De onduidelijkheid hierover heeft vooral te maken gehad met de vertragingen die de besluitvorming bij onze overheid op liep. Tot voor het einde van 2014 was daardoor niet zeker of de rechtsgeldigheid per 2015 wel haalbaar was.
Ik hoop hiermee voldoende duidelijkheid te hebben verschaft.

Met vriendelijke groeten,

R. Verspui
Sportvisserij Nederland


Hiermee is het dus duidelijk: het boekje hoeft niet meer mee mits je de app installeert op je smartphone (EN je natuurlijk ook verbinding hebt op je visstek...).


Floor

Nu rest natuurlijk de vraag of die platte petten dit ook weten, maar daar gaan we dan maar van uit
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Joost S.

Wat denk je zelf Floor?

Haha, ;-).

Hier weten ze dat niet hoor, dat voel ik al wel aan komen.

Heb hier een agent gehad, die ging checken of mijn sardientje nog in leven was toen ik met dood aas bezig was.  'Nee, die is niet meer in leven zei hij'

Geen enkel idee dat die vis uit zee komt. En dat geeft ons bekeuringen....

FlueFisker

Inderdaad Joost, ik neem m'n boekje ook gewoon mee, voor de politie hier in Ede zijn vissers een fijne makkelijke bonnenprooi. Zat eens te vissen om half 10 in de avond, sturen ze me weg omdat het verboden is om te nachtvissen! Ik nog vertellen dat ik officieel volgens de apv tot 22:00 uur mocht vissen kreeg ik een:daar weet ik niks vanaf en het verzoek op te ruimen. De luidruchtige hangjongeren reden ze gewoon voorbij. Ik heb respect voor de politie, echter niet als het gaat om controleren op visgebied!
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

Plantje

QuoteVoor andere platforms als Blackberry en Windows Mobile komt een mobiele site.
Dit vind ik zo teleurstellend... Windows Mobile bestaat al bijna 5 jaar niet meer, maar ze kunnen wel vertellen dat het te duur is om daar een app voor te ontwikkelen :(