ervaring met sage launch, aproach t.o.v. tcx/one

Started by fly only, December 09, 2012, 09:02:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fly only

Beste leden,
Wil iemand zijn ervaring delen met de instap modellen van sage t.o.v. de top-modellen? Buiten het feit dat ze toegankelijker/vergevingsgezinder werpen. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit die sage biedt voor deze prijsklasse en misschien zijn dit ook wel verdomd goede hengels!?

Groet,
ad.
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

Raymond

Tja, ik denk dat je voor het geld van een 'instap Sage' van een ander merk een betere hengel krijgt. Sage heeft wel voor iedere hengelserie dezelfde goede service en garantie. De topmodellen van Sage zijn echt geweldig maar of die het geld echt waard zijn vind ik toch ook wel moeilijk te bepalen. Ik zelf heb een aantal modellen uit de ZXL serie en dit zijn voor mij echt DE hengels maar ze waren ook erg duur!

Over kwaliteit en prijs val te twisten, over smaak niet...
::wtf::

Rene V.

Ik heb 2 jaar gevist met de launch en vond dit een fijne en goede hengel.Werpt lekker,ik praat hier over een#8.Tegenover de topmodellen is deze wat aan de zachte kant wat je merkt met grote streamers met veel wind.Van de kleur moet je houden.Verder niets mis mee.

Rene V.

Jasper

Is dit niet een beetje appels met peren vergelijken? Je kunt beter een prijscategorie of bepaalde actie kiezen en dan daarin naar verschillende merken kijken.

Arjan Maat

Jasper slaat de spijker op z'n kop! Bepaal je budget en dan hengels gaan proberen,( neem evt. je eigen lijnen mee ) en maak vooraf de keuze of je een casting hengel zoekt of een "vis" hengel want dat is een groot verschil.


Succes Arjan Maat

vliegvisgek

juist launch kost rond de 200 en de one al gauw 700 euro en tcx 750 euro verschil is zekers groot qwa prijs
de tcx en de one beide prima hengels maar totaal niet vergelijkbaar zou zeggen ga naar een winkel
test daar en oordeel zelf heb diverse mod van sage van de LL tot de xp en ga maar door en er is er geen 1 het zelfde
terwijl ik diverse 5 en 6 jes heb elke lat anders is  ;)

vliegvisgek

waarom reageren als je sage toch niks vind  ;) ;) ??? ??? ???

vliegvisgek

Quote from: speycast on December 09, 2012, 15:19:57
wie zegt dat ik sage niks vind heb met vele gegooit en nooit gezegt dat ik het niks vind

ik weet ook dat er nog vele merken zijn die ook goede hengels maken

ik ben totaal niet merk geil   

maar als beginners zulke vragen stelen dan heb ik mijn twijfels of ze gaan voor de hengel zelf of het merk

tuurlijk zijn er zat betaalbare modellen en waarom zou je merk geil zijn als een merk goed bevalt heb ook een paar andere merken maar
om eerlijk te zijn vis ik er niet mee pak altijd de zelfde hengels en ja beginner weet niet waar hij het over heeft mee eens maar goed als je het kan betalen
en je hebt het er voor over waarom niet gisteren met een guideline gegooit aftma 8 van 110,00 euro prima ding rio gold lijn er op en gooide de lijn er met gemak uit ..
nee merk geil of niet het kan of het kan niet en anno 2013 denk ik dat ik voor shaikespaire ga  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

fly only

Nee speycast. ik wordt er niet geil van. Daar heb ik mijn vrouw voor. Ik vindt sage wel een mooi merk. Evenals loomis, vision, etc.
Een hoop raad en reactie. Mijn dank hiervoor.
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

Useless

Ik heb geen ervaring met de 'goedkope' Sagehengels Ad, voor zover je ze goedkoop kunt noemen. Met de duurdere overigens ook niet veel  :). Heeft misschien wel te maken dat ik niet zo'n Sage-fan ben zoals vele anderen. Vind ze over het algemeen over-priced en soms ook wat overgewaardeerd, maar goed, ieder zijn eigen keuze.
Heb vroeger wel met heel veel plezier met de DS-serie gevist. Dat was toen hun instaphengel. Vond en vind het heerlijke hengels om mee te vissen. Dat gold overigens ook voor de eerste hengels die zij fabriceerden, de RPL-serie. Vond het toen echt een revolutie in vliegvishengelland. Ik heb me ooit laten vertellen dat de DS en de RPL van dezelfde blank werd gemaakt dus misschien wel vandaar!
Uiteindelijk moet je gewoon een hengel proberen en dan zal het je toch een worst zijn wat voor merk er op staat vermeld. Ik denk dat het klopt dat je voor hetzelfde geld een kwalitatief betere hengel kunt vinden maar of je die ook fijner vindt werpen is nog maar de vraag. Vandaar dat mijn mening is: altijd even uitproberen!
Het enige wat in het voordeel spreekt van een bekend hengelmerk is dat je hem weer redelijk makkelijk kwijtraakt als je besluit om hem van de hand te doen. Een 2e-hands Sage verkoopt meestal makkelijker dan een ander merk. Geldt misschien ook wel voor de goedkope Winston-modellen.
Persoonlijk vind ik TFO nog steeds het meeste waar voor zijn geld bieden. Is misschien ook het proberen waard. Ook duidelijke garantiebepalingen en een wijdvertakt dealernetwerk. Ook niet onbelangrijk heb ik door schade en schande ondervonden.
Succes met je zoektocht.

Raymond

Sage maak gewoon fantastische hengels maar of de prijs-kwaliteitverhouding echt klopt betwijfel ik ook wel hoor. Maar ik bekijk het wel anders, afgezien van de goede garantie en service, heb ik een type hengel gevonden van dit merk dat gewoon helemaal bij mijn temperament en visserij past en de hoge aanschafwaarde uitgesmeerd over de tientallen jaren dat ik zo'n hengel gebruik, maakt dat de kosten uiteindelijk toch wel meevallen.

Zoveel keuzes voor zoveel verschillende smaken voor ieders beurs. Ik ben het dus met Bert eens om niet op merken af te gaan maar eerst je eigen stijl van vissen en werpen te ontwikkelen voordat je dergelijke dure hengels gaat aanschaffen. Anders zou de teleurstelling wel eens veel groter kunnen zijn dan de hoge aanschafwaarde... ;)

Ik ben overigens geen liefhebber van die harde werpkanonnen. Ik houd van mooie toch wel zachtere hengels om te vissen en te vangen.

@ Useless: ik heb ook een DS, een tweedelig 8,5 voetertje voor een 5 lijn. Dit was mijn eerste vliegvishengel, ooit voor een zacht prijsje aangeschaft via Marktplaats. Ik heb hiermee leren werpen en leren vissen. En ik gebruik hem soms nog wel eens en ook nog met heel erg veel plezier. Ik vind persoonlijk overigens een oude DS veel mooier afgebouwd dan een Launch, maar dat is smaak.
::wtf::