Flyfishing rules

Started by Gerrit72, April 04, 2012, 23:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72


Had ik vandaag mijn zoveelste 'eerste keer'. Als beginner geniet ik van al het nieuws wat er te ontdekken is in de vliegvisserij.
Over de streamervisserij op snoek was ik al zeer enthousiast, geinspireerd door de foto's en verhalen op dit forum wilde ik nu ook eens op klein wild op jacht. De afgelopen dagen had ik een leadertje geknoopt en mijn 5# opgetuigd en het vliegje al bevestigd. Ik had een half uurtje om te vissen en wilde dus direct van start.

Tijdens het streameren vorige week had ik een plek gevonden waar veel voorn zich ophield in het kanaal. Daar moest het gebeuren dus. Met mijn 7.5 ft prikstokkie had ik door de wind wat moeite de lijn mooi weg te zetten, maar na worp 3 slaagde ik er zowaar in een vis te haken. Ik was zo blij als een kind met het ukkie (niet klein genoeg voor de wedstrijd helaas, maar toch). Snel op de natte hand een foto geschoten en het visje teruggezet. Mijn eerste voorn! En mijn 1e vis op een hengel uit 1974, die 20 jaar ongebruikt in mijn kast had gestaan.

Daarna nog wel enkele aanbeten gehad, maar die wist ik niet te verzilveren. Tot mijn grote verbazing waren er ook nog twee snoeken aan het jagen op 'mijn' voorns. Tijdens het steameren daar niets gevangen en niets gezien (volgens mij deden ze het erom). Nu was het de ene kolk en wegspringende vis na de andere. Door de wind en ruig water lukte het niet een mooie plaat te schieten van dit schouwspel (die kolk foto van Harlin vond ik super, helaas lukte het mij niet). Ik had nog een streamer in mijn box zitten, maar kon me inhouden.

Het half uurtje was helaas zo om. Nog een ooievaar en een eekhoorn gezien en toen voldaan naar huis. Vliegvissen is echt heerlijk. Doordat ik nog veel moet leren en ontdekken, voel ik weer die beleving van het vissen, die ik had als kind. Mooier kan niet ;)

[attachment deleted by admin]
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Hilco

Wat kan jij lekker vertellen, ik voel gewoon met je mee!! ;)

Rossie69

leuk verhaal,en stukje iligaal.

maar mooie foto.

wel klein op het eerste gezicht.

Troutbuster

Mooi verhaal Gerrit!

De ultieme beleving, daar gaat het toch allemaal om??

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gerrit72


Hilco/Rossie/Troutbuster, bedankt! :)

Ik ben zo enthousiast over het vliegvissen dat ik me zodra ik ga typen moet inhouden om er niet gelijk een heel boek van te maken ;)

Rossie, illegaal? Ben netjes gestopt met streamervissen aan het eind v/h seizoen (zoals beschreven in de topic 'mijn laatste keer'.

Weet iemand hoe dit vliegje heet? Heeft een zwart kraagje en daarachter fluo geel zoals op de foto te zien is.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

maurice

mooi Gerrit, je eerste voorn op de vlieg.

ken de vlieg niet.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Plantje

Vliegvissen is zeker schitterend!

Geniet ervan, er zullen nog veel van dit soort dingen op je pad komen!

A{b}r{a}xa{s}

mooi verwoord Gerrit !  ::duim::

catchem

Leuk verslag, de vlieg herken ik niet, maar misschien als je de vlieg apart op een foto zet dat die beter te herkennen is.

Gerrit72


Iedereen nogmaals bedankt voor de leuke reacties!

Barbless, als ik het kan, kun jij het zeker! ;) Op het forum staan genoeg
tips voor goed vangende vliegjes. Zelf heb ik een raar ding aangeknoopt,
heb nog niet zoveel vliegen (maar hoop die prijsvraag van Rossie te winnen  :P)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Mike

Wat een leuk en herkenbaar verhaal, doet mij helemaal denken aan mijn eerste aan de vlieg gevangen vissen.
Dat soort momenten vergeet je nooit meer.
En het leuke is, dat je nog heeeeel veel meer van dat soort momenten te wachten staat.

Ik heb na een jaar of 10 12 nog steeds ieder jaar wel een of twee van die momentjes.
Mn eerste vis op zee met de vliegenlat, mn eerste vis op ovm, mn eerste (enige) metersnoek, mn eerste roofblei en zo heb ik er nog tig.
Wat is het toch een mooie hobby.
Dit seizoen wil ik heel graag een wilde karper vangen op de vlieg, dat wordt ook weer een memorabel momentje, als het gaat lukken ;)

Gr,

Mike
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER