Vliegvis blunders

Started by Joost S., May 03, 2013, 15:36:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joost S.

Hallo,

Waar gevist wordt, gebeuren blunders. Lijkt me leuk om een topic te hebben waar je je grootste, en kleine, flaters kunt delen.

Blunders met vliegvissen dus, maar kan ook met binden, of andere zaken, als het maar enigzins met vliegvissen te maken heeft.

Kan leutig zijn......

Joost S.

Nou, mijn 1ste dan maar. In de categorie voorbereiding, dus nog voor het vliegvissen, ;-).

Ik had een magneetsetje bestelt voor op mijn rug, met zo een telefoonkoord. Voor aan mijn vest vast te maken. De bedoeling is dat je met tie raps 1 magneet vast zet aan je net.

Tie raps gescoord, om het netje, door de splitring van de magneet, aan trekken, en de tie raps uiteindjes afknippen....

Knip zo dwars door mijn toch nog wel fonkelverse Ghost Brodin net heen, hahahahaha.  Schadepostje van enkele tientjes, kan een los netje zonder frame bestellen gelukkig.

Haha, wat voel je je dan een sukkel op het moment dat ik zag dat het mis was.

;-)

Christof van den Berge

Gisterenavond thuis gekomen rond 17.30 snel snel spullen gepakt gegeten en onder de douche, had om 18.15 met Jan afgesproken.

Aangekomen bij het water bleek dat ik mijn #2 reeltje met lijn bij me had en m`n #4 hengel, geen lekkere combinatie dus.

Gelukkig had Jan nog een #3tje bij met reeltje dus heb gewoon lekker kunnen vissen.

En zoals Jan al riep;  Haastige spoed is zelden goed!!!!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

catchem

Vandaag een bunker gehaakt, zo'n ding zie je niet over het hoofd en staat er al heel wat jaren, maar vandaag had ik hem echt niet gezien.

BV

Tot twee maal toe gepland om ergens een paar uur te gaan vissen in een weekend op verplaatsing en de hele koffer met visspullen in de auto gezet op de vrijdag voor het vertrek.
Maar niet de juiste hengels mee...

Dus een keer gaan snoeken met een werphengel... waar een vlieg aan hing...(wegens geen snoekpluggen)   en een keer op een groot water met een glasvezelhengeltje van 6ft6 geklooiid ..  pff

Igmar

Ach, wie herkent dit nou niet  ;D


Beertje

Vorig jaar;hengel opgetuigd op de achterbank gelegd.Doe de deur open,pak de hengel,stap achteruit,deurvalt dicht krak!! onderstedeel v/d hengel naar zijn grootje.Ik heb daarna flink staan bidden.Maar wel de verkeerde kant op. ::argh::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

weerwolf

Sta ik met Harry een Hardy #2 lijn te testen en die wil voor geen meter gooien op zijn hengel. Wat blijkt later het is een WF en die zat verkeerd om gespoeld..........tja dat werpt niet lekker
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Raymond

#8
In de namiddag snel van mijn werk uit door het drukke verkeer naar huis geworsteld, eten naar binnenslokken en spullen in de auto. Naar de uiterwaarden rijden, auto parkeren, hengel optuigen (nog geen nimf eraan), waadpak, vest aan, hoed op en begonnen aan de lange wandeling naar de Maas. Over prikkeldraad heen, tussen koeien door en zo, de steile oever op leven en dood naar beneden toe, zweten van de warmte joh... Endelijk aan het water, voorzichtig door de zware stroming tot mijn navel toe in het water gelopen, voel in mijn vest, DOOSJE MET NIMFEN IN DE AUTO LATEN LIGGEN!!!

Tja... ;)
::wtf::

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

JB

#10
Geen persoonlijke blunder, maar meer een google blunder.
Zie een Google vertaling bij de omschrijving wat er met deze hackels gepalmerd kan worden.


Keough Hackle Saltwater/Streamer Cock Saddle14.99 EUR
met google.com vertalen
Cock Zadels van Keough Hacele is een uitzonderlijke graad van zoutwater veren tegen een betaalbare prijs. Het beste voor streamers, palmering wollige kontneukers. Je zal echt love it.
                                    ::lach::  die krijg ik echt niet in een vliegendoos!
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Dick

ja één misstap en voorover op de maasvlakte het water in gelukkig lekker weer

mvg Dick

toppiedus

Er zijn van die dagen.........................

Eens een dagje barbeel vissen op de Lippe in Duitsland,


bij het water aangekomen, eerst de hengel maar eens optuigen, nou ja haastige spoed is zelden goed, het gevolg vergeten de lijn door een van de ogen te doen.
Niet getreurd, vlieg eraf en de lijn nu wel door alle ogen heen halen.
Wil daarna de vlieg er weer aanknopen en trek maar zo de hele loop eraf, uiteindelijk nieuwe loop, leader en vlieg aangeknoopt, waadpak aan en naar de Lippe.
daar aangekomen zien we heel mooie stukken we waden er naar toe zien af en toe wat flanken door het water schitteren dat komt goed denk je dan.
Ik besluit een wat dieper stuk op te zoeken en al wadend voel ik het grind onder mijn voeten vandaan spoelen, door stokstijf te blijven staan weet ik mezelf nog even overeind te houden, als ik probeer voorzichtig achteruit te komen....... helaas het grind spoelt nog verder onder mijn voeten vandaan en voor ik het weet, lig ik op mijn buik de schoolslag te oefenen.
Was voor mij de eerste keer een nat pak tijdens het waden, en door er niet bij na te denken zwem ik schuin naar de overkant
shit!!!!!!!!!!!!!!! ik ben tijdens de duik ook nog eens mijn vliegendoos verloren, aan de overkant besluit ik een eind stroom afwaarts te lopen om een betere doorwaadbare plaats te zoeken (zonder opnieuw een nat pak te halen) dit lukt niet echt wel heb ik vandaag ook nog eens een gelukje, mijn vliegendoos komt eraan drijven zo die is weer terug.
loop maar weer terug naar mijn vismaat en besluit naar hem over te steken (al zwemmend)
daar aangekomen het waadpak en alle natte kleren uitgedaan, omdat het toch bijna middag was besluiten we naar de auto te lopen voor een boterham, waadpak op de nek, in mijn onderbroek door het weiland moeten we een draad oversteken dat gaat een beetje ongelukkig en ja hoor met mijn ballen in het schrikdraad !@##$$%

En mijn vismaat had die dan helemaal niets?
Jazeker wel, die heeft drie weken niet fatsoenlijk kunnen eten of drinken aangezien hij kramp in zijn kaken had van het lachen !@#$%%

Bekeerling

Mooie verhalen hier mensen  ;D
Ik heb nog niet echt een blunder begaan of pechdag gehad met vliegvissen maar die komt nog wel een keer  ;)

Peter B.

Denk je je goed voor te bereiden op een "viswedstrijd" om relaxed te kunnen beginnen. 's Middags alvast een leader bevestigen en een vlieg eraan knopen. Kom je bij de vijver, trek je aan de leader om vervolgens je vlieglijn vlak bij de reel vast te pakken om van de spoel te trekken....KNAP zegt een hengeldeel  ::wtf::.....gelukkig had ik nog een hengel om mee te vissen.
Een keer en nooit weer....

quaden

afgelopen week had ik nog een blunder.
prachtig weer, goed gevist en mijn handen vol ging ik naar de auto.
kofferbak open alles erin gelegd en dus ook mijn auto sleutels, BOEM bak dicht en weg sleutels.
vervolgens naar huis gelopen een vriend gebeld, reservesleutel gepakt en terug gereden.

echt een les!