Advies

Started by weerwolf, July 25, 2011, 18:37:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

weerwolf

Ik wil deze week nog een paar dagen naar Altena vissen op de Lenne. ff een paar dagen op een camperplek staan en lekker vissen.

Is het wel verstandig om nu te gaan ivm met de vele regen van de afgelopen dagen? Staat het water te hoog?  Wie weet het?

Groet,

Roelof
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

A{b}r{a}xa{s}

mss is het gebied hier te vinden : http://www.hochwasser-rlp.de/

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Herman

Verkoopt Jans Radladennog steeds de vergunningen? Kun je hem misschien bellen......

Off topic @Roelof: je hoeft niet te helpen verhuizen, we waren al ruim voor 1 juli klaar  ;D
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

weerwolf

Nee dat doet Jan's Radland niet meer. Op de site van de kingfisher staat een verslag van de lenne van Freddy Jr. en Sr. en je moet de kaarten nu kopen in een hengelsportzaak maar deze is pas om half 3 open!!!! wie bedenkt dat nu zulke openingstijden.

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Herman

Heb je hen al gebeld dan? Ik weet dat er soms iets geregeld kan worden. Zo heb ik een keertje ergens (niet daar) geregeld dat de vergunning bij een bakker te halen en te betalen was.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

twancujo

Die hengelsportzaak is tegenwoordig om 9 uur open. Ben er toevallig eind juni geweest, toen was vissen niet geweldig. We waren met z'n 2en, 1 forel en 1 aanbeet op de hele dag. Zal ff kijken of ik het adres van die hengelsportzaak kan vinden.

twancujo

Hengelsportzaak is in de Rahmedestrasse 46 te Altene, tel: +49 2352 331437

Plantje

De Lenne! Schitterend water!

Laat je nog even weten hoe het geweest was?

weerwolf

#9
Nou de reis is toch richting altena gegaan.

Eerst een vergunning halen bij Angelshop Altena. Ik was expres later weggegaan omdat de winkel pas om 14.30 uur open zou zijn. Echter is de winkel nu vanaf 10 uur geopend. De winkel bestond 2 jaar en had 25% korting op alle producten. Maar voor ons vliegvissers is er niet veel van onze gading. 2 vlieghengels een stuk of 9 lijnen en wat vliegen, een reel heb ik niet eens zien liggen. Nog even advies gevraagd waar te vissen, ik zou het beste de vergunning voor werdohl kunnen nemen want in altena waren werkzaamheden waardoor de rivier op stukken nogal troebel was. Altena was ik al eens geweest en nieuwe plekken is altijd leuk dus naar het werdohl parcour.

De eerste stek maar een beetje blijven hangen. Er zat vis zat maar wilde niet veel. Toch een paar aanbeten gehad maar als de vis de haak heeft geproeft wordt hij argwanend ze stegen en bekeken de vlieg en weg was hij weer tot ik er met een nimfje overging en voilla een prachtige forel.  Later nog een vlagzalm (de eerste voor mij! ) gevangen maar ik wilde deze naar de kant dirigeren (het had geregend) en ik wilde omlaag om de vis te onthaken en daar ging ik..........onderuit  op mijn kont de kant af.........als een gek mijn lijn weer op spanning brengen maar de vlagzalm was weg. Nog even doorgevist en toen maar een kebap zaakje zoeken om te eten. Na het eten nog gevist maar niet succesvol, waarschijnlijk door de regen en onweersbui. Het was al schemerig dus maar op naar altena om daar op de camperplaats te overnachten, ik weet niet of het mag maar ik ben daar gewoon tussen gaan staan met mijn bussie. Ik had een luchtbed achterin gegooit en als ik dan mijn voeten onder de achterbank van de dubbele cabine steek dan kan ik net achterin liggen. Nicky (mijn hond) lag voorin te slapen en de baas achterin.

De volgende ochtend eerst maar even naar de bakker om de hoek om een ontbijtje te scoren en gelijk wat croissants voor tussen de middag.
Eerst weer naar de stek van de vorig dag geweest en gevist maar was nix. Dus maar wat rondrijden en op zoek naar andere stekken maar er was nergens veel beweging aan de oppervlakte. Toch maar wat proberen en uiteindelijk zelfs op een plek die te diep was om te waden met een spinhengel bezig geweest wel 2 aanbeten maar niets kunnen landen. Toch maar weer verder zoeken, het hele stuk is volgens de winkelier een kilometer of 9 maar het valt wel tegen om stekken te vinden. Heel veel stukken waar de weg strak langs loopt en de andere kant geen weg te bekennen en geen parkeerplaatsen en te hoge hellingen om fatsoenlijk af te gaan. Ook hele stukken langs het spoor waar je niet bij kunt. Maar wel op veel plaatsen geprobeerd en hele  mooie stukken gevonden maar niets gevangen. Die avond in het centrum van werdohl geprobeerd waar ik s'middag al was geweest en toen was er wel veel leven aan de oppervlakte maar niet gevoeld, geen tikkie gehad totdat...........het ging schemeren toen was het gekkenhuis toch nog 8 vissen geland en nog wat verspeeld. Bijna alle vissen strak langs de kant gevangen. Deze pret duurde echter niet lang want het werd te donker (helaas). Ja wat ga ik nu doen? Ik kon nog een nachtje blijven en de volgende ochtend eerst een vergunning scoren en dan waarschijnlijk weer een slechte dag (kwa vangsten) en tegen de schemering weer wel vangen? of naar huis? Ik ben maar naar huis gegaan (donderdag) want zondag gaan we op vakantie naar luxemburg en kan ik ook weer vissen op stromend water.

De terug weg nog 50! km met zo'n 80 km/h achter een speciaal transport gereden, dat duurt lang man. En een andere weg was niet mogelijk. Maar goed ik was om half 11 vertrokken en was om half 2 s'nachts weer thuis.

Leuke trip gehad, de hond vond het ook mooi. Ik was echter minder te spreken over het werdohl parcour. Het is een mooi stuk rivier met naar mijn idee te weinig bereikbare plekken. Tuurlijk kan je kilometer de rivier wadend afgaan maar dat was in mijn geval niet een optie, doordat ik de hond mee had kon zij niet overal met de oever mee volgen, maar dit was het nadeel van mijn keuze. Wel een leuke test voor mij of het wilde met de hond. Waar ik het water in ga blijft zij wachten tot ik terug kom.
Voor mensen met campers: je heb er leuke plaatsen aan het water of in de buurt van het water waar je gratis kunt staan. Alleen als je stroom gebruikt dan kan je geld in de automaat werpen.

Ik heb er nog een filmpje bij gedaan, maar het valt niet mee om de vis te drillen en te filmen...je kan een beetje zeeziek worden!. Tevens heb ik de camera net en was ik (als test) aan het onderwater filmen.

<iframe width="560" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/pc45gTNpP5Y" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

weerwolf

hoe kan ik het filmpje embedden? welke code ben ik daarvoor nodig?
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

BV

Filmpje werkt ! Zeeziekte valt heel goed mee  :)
Grootse rivier daar.
Het water is daar veel helderder dan op de Kyll.
Ben eergisteren geweest en het was donkere thee..

Ik vrees dat je beslissing de juiste was....  een dag of drie mooi weer is wat alle riviervissers nodig hebben

B


Herman

Goed bezig geweet Roelof! Jammer dat de vangsten wat tegenvielen. Hopelijk heb je meer succes in Luxemburg!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Sieger

Quote from: weerwolf on July 30, 2011, 00:24:25
hoe kan ik het filmpje embedden? welke code ben ik daarvoor nodig?

Hoi Roelof.... Toch best wel een mooi stuk daar en gelukkig toch nog gevangen.... Mooi...

Normaal gesproken staat de code in het scherm bij je filmpje.... Ik zie hem niet staan, want als ik op de link klik krijg ik alleen de film en niet je pagina... Heb je een 'eigen' kanaal onder Weerwolf ?



Sieger

HappyFisherman

Mooi man! Hoe lang is dat ongeveer rijden?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

Het is ongeveer 240 km vanaf lutten, maar ik rij er 3-3,5 uur over. Maar ik rij als een oud wijf, ik kom weinig boven de 100 uit.

@evert, welke code gebruik je daar nou voor? dat is wat ik wil (nou ja, graag zou willen)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

weerwolf

AAAAAAAAH, dan heb ik die button over het hoofd gezien, Evert dank voor de wijze les ;)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

hendri

das een mooi tripje geweest zo te zien. gaaf man. ben je daar verplicht tot overnachting om aan een vergunning te komen?

weerwolf

nee, ik heb gewoon een vergunning in het dorp gehaald en op een camperplek geslapen in de bus.

het was bijna een budget tripje 8)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Herman

Iemand binnenkort nog een doordeweekse dag (liefst woensdag) die kant op???
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gert

Quote from: Herman on August 01, 2011, 22:21:42
Iemand binnenkort nog een doordeweekse dag (liefst woensdag) die kant op???

Herman, ik denk dat ik volgende week mijn vakantie begin in Kyllburg. Dan zal ik er waarschijnlijk zijn van dinsdag tot aan het weekend. Dus mocht je die kant op gaan, kunnen we misschien wat afspreken.

Groet,
Gert

hendri

de duitse staatsvergunning moet je hier ook hebben toch?
(die heb iki dus niet verlengd dit jaar :o)

Herman

Kun je gewoon bij de diverse gemeentehuizen doen (schijnt...)
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

hendri

ja maar dat is niet handig om op een geplande visdag te doen ja, kost hele kostbare tijd. ;)

A{b}r{a}xa{s}

als je hem weer aanvraagt, doe het dan gelijk voor 5 jaar, dan ben je er weer een poos vanaf.