Wel of geen slip?

Started by Esoxlucius, May 15, 2015, 22:07:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Esoxlucius

Heeft een slip op een reeltje voor een #3 hengeltje eigenlijk wel zin of kun je prima uit de voeten met alleen een instelbare clicker?

MarcelN

#1
Normaal gesproken is dat niet nodig, maar ik had van de week een karper erop en dat was lastig remmen steeds met die slinger tegen je handen >:(
Was met een Hardy Ultralite CC1000  of zoiets, die remt alleen lichtjes geen slip.
Deze dus  http://www.fishtec.co.uk/buy.cfm/fly-reels-and-spools/hardy-ultralite-cc-reel/40/yes/62969

Esoxlucius

Tja maar maar dat gebeurt zelden denk/hoop ik :-)

MarcelN

Zelfde verhaal met een vette pukkelkop brasem, ook volgas ervandoor, gelukkig was dat slootje smaller en zonder riet, kwestie van rennen ;D

Scaramouche

Als je met je drietje op forel of kopvoorn gaat vissen is een slip toch ook wel heel fijn als zo'n vis precies onder je hengeltop besluit dat hij toch nog niet uitgedrild is terwijl je met je net klaar staat en dus niet met je hand kunt dempen. Ik heb ook zo'n CC reel, die gebruik ik wel voor voorn en zo, maar voor sterkere vis zet ik mijn reel met slip er op.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

gijsie20

#5
Mijns inziens heeft een slip op een 3tje geen enkel nut. Met een 3 zou ik niet gericht op karper oid vissen  :o
Ook een beetje een forel of kopvoorn dril je prima met hand en lijn zonder slip, ook vol in de stroming.

Gebruik de slip op mn reel eigenlijk nooit...maar goed, vis ook niet op karper of snoek ofzo.

MarcelN

Tuurlijk gaat dat prima zonder, mij lukte die vissen ook en ik zag ze niet liggen hoor >:(
Zo...en dan nu naar bed ::trusten:: waar ging het hier eigenlijk over? ::rofl::

Joost S.

Ik ga wel voor een drie met slip. Zekerheid voor net die ene vis. Maar bv op baars, kan je denk ik ook wel een slip gebruiken. Als er een grote baars of heel iets anders op klapt.


Wil hem ook gaan gebruiken voor 'light rockfishing' aan de havens en stranden, en denk dat ook daar een slip van meerwaarde kan zijn.

(duurt nog wel even voor ik hem heb)

maurice

Al mijn reeks hebben een slip, waarom eenvoudig kost geen dril meer en een toevals treffer van een grote vis zit er altijd in.
Vorig jaar 3 50+ kopvoorns op mijn #2 nou blij met de slip hoor.
Zelfde met de barbeel op de Kyll toevals treffer of leuke bij vangst Als je op bruineforel vist.
Maar blij met de slip hoor.

Als je een nieuwe reel wilt kopen, ik zou zeggen met slip.
Anders gewoon remmen die spoel met je hand mocht je een niet verwachte bijvangst krijgeen.
Je weet immers nooit wat toe hapt.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Esoxlucius

Bedankt voor jullie reactie's, het zekere voor het onzekere nemen dus!

Raymond

Ik doe er nog ee schepje bovenop, al mijn reels hebben zelfs een zéér sublieme slip. De meeste redenen zijn al genoemd maar ook omdat ik over het algemeen met heel dunne tippets vis. Om die reden hebben ook al mijn hengels een sublieme parabolische buiging...

Succes ermee!
::wtf::