Snoekwater in de buurt van Dordrecht

Started by FSCHAMP, January 31, 2013, 20:48:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Hallo,

ik ben recent gebeten door het snoekvirus  :).  Ik heb vorig jaar in BelgiĆ« mijn eerste grote snoek van 92 cm gevangen , voorheen was ik er wel in geslaagd om snoeken van 60 tot 75 cm te vangen.  Nu, de waters in BelgiĆ« zijn gesloten vanaf 1 januari tot en met 1 juni (gesloten tijd voor snoek)  :( :(.  Nu, ik wil deze visserij nog blijven beoefenen en heb me ondertussen een Nederlandse vispas aangeschaft en me aangesloten bij een visclub in Nederland (S'Gravenhaagse) en ik ben als Belgische vliegvisser dus op zoek naar snoekwaters in de buurt van Dordrecht en Rotterdam, die kunnen bevist worden vanaf de oever of met de belly-boat.  Kan iemand van jullie me hierbij helpen?

Ik weet dat dit een zeer linke vraag  :-[ :-[ is omdat de meeste vliegvissers hun stekken niet willen vrijgeven, maar ik wil het toch effe proberen.  De namen van de waters is voldoende. Of als iemand zich geroepen voelt om samen mij eens een dagje te gaan snoeken.

Grts,

Gino V.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

catchem

Wil je op vissen azen of op stekken azen. ;) Het leuke van vissen is het zoeken van de stekken. Ik zou zeggen kijk met google earth een goed naar de polders boven Dordrecht in schat je kansen in, mooie stekken zijn er zat. Goed letten op de verguningen, niet alles zit in de vispas.

Rene V.

Overal zit snoek,dus stekken geven is flauwekul.Pomp je boot op en ga vissen in de polder,je gaat echt niet voor niets. ;).Waar iemand goed vangt kan een dag later weer minder zijn,twee dagen later weer erg goed,tenslotte het blijft vissen.

Succes Rene V.

harlin

Quote from: catchem on February 01, 2013, 00:02:51
Ik zou zeggen kijk met google earth een goed naar de polders boven Dordrecht in schat je kansen in, mooie stekken zijn er zat.
Dat gegeven is ook niet zaligmakend,  heb het zelf gehad  dat ik via G.E een mooie plas water zag in een polder.
Voor en achterkant een kanaal en een sloot met verschillende dammen/duikers.
Kon het vergeten dat ik er kwam, was een een waterberging die droog lag.
Slootje vol waterplanten, en een kanaal waar ik niets om geef.  :(
Ben het hele traject gevolgd, omdat er meer mooi water was in de omgeving.
Op de tomtom kon ik zien waar het water en de eilandjes lagen aan de andere kant van de dijk.
Parkeren, de dijk op, zie je alleen riet staan waar je ook niet zomaar gaat staan te werpen.
Was een gebied waar ook riet wordt gesneden in de winter.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

 ;D Ja of je komt bij een echt gigantisch mooi stuk water, waar je de rovers gewoon ziet jagen.....

"Verboden toegang... Natuurgebied...."    :-[ Is me nu al twee keer gebeurd.... ::)


Sieger

wouter veuger

Quote from: Sieger on February 01, 2013, 23:49:28
;D Ja of je komt bij een echt gigantisch mooi stuk water, waar je de rovers gewoon ziet jagen.....

"Verboden toegang... Natuurgebied...."    :-[ Is me nu al twee keer gebeurd.... ::)


sieger,daar laat jij je toch niet door tegen houden?

camouflagenetje over je kop en gaan mit das banaan 8)

Team

Je bent toch wel een Heer , Spey  je mag wel oppassen
NUNC  AUT  NUNQUAM

Koen

Quote from: Sieger on February 01, 2013, 23:49:28
;D Ja of je komt bij een echt gigantisch mooi stuk water, waar je de rovers gewoon ziet jagen.....

"Verboden toegang... Natuurgebied...."    :-[ Is me nu al twee keer gebeurd.... ::)

mjah, zo weet ik ook nog een mooie stek aan het haringvliet. je moet alleen wel ff een vogelgebied door om aan het water te komen.

Gert

Google Earth en Google Maps kunnen wel nuttig zijn hoor. Je kunt inderdaad voor verrassingen komen te staan met verboden toegang, ondiep water, riet etc. Maar Streetview kan ook nog helpen. (In de polder niet altijd natuurlijk).
Zo ben ik achter deze stek gekomen. Moet er alleen nog wat vangen....



En zo ziet het eruit in Streetview (en in het echt ook  ;))



In ieder geval alle ruimte om te zwiepen, verkeer is er nauwelijks en als je over het hek bent kom je alleen nog schapen tegen.

Groet,
Gert


Gerrit72


Gert, dat ziet er top uit! Ben benieuwd naar je 1e vangsten.

Het mooie van GE is dat je ook stekjes ziet liggen, waar je soms ondanks dat je regio
goed kent, geen weet van had. Gewoonweg omdat ze 'verscholen' liggen en er geen
doorgaande wegen langslopen.

Dat zijn vaak de meer interessante watertjes en beter dan de uitgemolken bekende
stekken die je 'kado' krijgt ;).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

catchem

Ik geef toe GE is niet zalig makend, zo ben ik met een vismaat ook eens op zoek gegaan naar een plas die ergens tussen de bomen moest liggen. Op weg ernaar toe lopen we een blubberpoel in, waar mijn vismaat tot bijna zijn lies in wegzakt. Gelukkig kon hij met veel hulp van mij eruit komen. Dit weegt niet op tegen de plekken die ik wel via GE ontdekt hebt. Soms kom je tot leuke ontdekkingen. Zo heb je bij mij in de buurt de Vijcie en de Alm. Deze twee kruisen elkaar een met een aquaduct om vervolgens een heel stuk stroomafwaarts van de Alm deze een heel stuk stroomopwaarts van de Vijcie weer in te stromen. Beide plekken zijn behoorlijke hotspots.

Maar het zelf op zoek gaan naar stekken en vervolgens struinend op zoek naar de hotspots is toch erg leuk om te doen.


Sieger

Eens Mannen GE heeft heel veel leuke dingen en heeft me al mooi stekken opgeleverd. Ook erg makkelijk om vast te leggen waar je ook al weer geweest bent.....


Sieger

Rene V.

Stekken pezen geloof ik niet zo in,vissen moet je toch zelf doen,hooguit dat sommige plekken iets drukker worden.Maar rond Dordrecht is zoveel water dat zal ook wel meevallen.Wat er ook bij komt is dat snoek relatief makkelijk te vangen is.Een hotspot voor snoek in Groningen is niet anders dan in het westen en in druk bevist water kan die streamer het verschil zijn.Ga bv ook met meer dan een type streamer van huis,zorg zoals een kunstaas visser dat je van de oppervlakte tot diep kan gaan,soms moet het ratelen of zweven tot bijna stil hangen in het water,varieren dus.

Rene V.

FSCHAMP

Speycast,

bedankt voor de info. Ik stuur je gelijk een pm. En ook Gert wil ik bedanken voor de verstrekte info. 

Voor de anderen :  ik heb gans de wereld afgereisd om te vliegvissen en heb steeds goede info gekregen bij lokale vliegvissers welke er steeds voor gezorgd hebben dat ik leuke vliegvisvakanties beleefd heb.  Ik heb er zelfs een aantal buitenlandse vrienden aan overgehouden voor het leven.
Ik hoopte ook op wat goedwil van de Nederlanders en die is er, als is ze zeer beperkt, maar toch wil ik iedereen bedanken langs deze weg.  Ik zal zeker verslag uitbrengen van mijn eerste trip.

Grts,

Gino V.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit72



Als je een snoekstek bij Assen had gewild, had ik je graag op sleeptouw
genomen. Ik maak geen geheim van mn stekken.

Andere Drentse vliegvissers die ik ken (bv Inderk & Jan B), doen dat ook niet.
Over het algemeen vind ik vliegvissers erg open en behulpzaam naar elkaar.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

FSCHAMP

Gerrit,

Assen is wat ver denk ik tenzij ik ooit een vakantie plan in de buurt van Assen.  Dan kom ik zeker eens aankloppen.

Grts,

Gino V.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>