bellyboot lek

Started by weerwolf, August 28, 2011, 23:19:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

weerwolf

Mijn bellyboot is lek, loopt langzaam leeg. Wie weet met welk materiaal het beste te repareren?

het is een aparte blatter die erin zit lijkt kwa stugheid een zware folie

ik wil deze graag reparen want deze bevalt mij wel het is een soort kleine pontoon zonder roeispanen met een hard kunstoffen zitting.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Heeft de fabrikant geen website... Kun je ff het materiaal nalezen en een speciaal goedje proberen te krijgen... Moet iets voor zijn, er zijn zoveel kunststoffen en lijmen....


Sieger

harlin

Stugge folie??, nu moet ik gelijk aan een bassinfolie denken.
Dat is ook loeisterk, nu nog de juisten lijm.
Zeg maar wat, weet het niet echt.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

jelle

Quote from: harlin on August 28, 2011, 23:30:32
Stugge folie??, nu moet ik gelijk aan een bassinfolie denken.
Dat is ook loeisterk, nu nog de juisten lijm.
Zeg maar wat, weet het niet echt.
tja bassinfolie is ook een breed begrip
Ik maak ze van HDPE ,is niet te lijmen
maar de BB zal wel van PVC zijn
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Wilco

Als het een PE variant is dan kan je de folie idd niet verlijmen. De juiste verwerkingsmethode is lassen......versmelten met elkaar. Als de te repareren las niet te groot is tot max 30 cm kan ik je helpen maar mijn ervaring is niet om heel blij van te worden.....

Rossie69

zacht plastic lijm werkt ook wel.
stikker erop en klaar.

net een fietsband plakken

hendri

al aan het plakken geweest roelof?

weerwolf

Ja dat ben ik. Ik ben eerst eens advies aan het inwinnen geweest. Eerst bij de wildkamp toen zeilmaker en vandaar naar wildeboer geweest. Allemaal bedrijfen die verstand moeten hebben van kunststof maar iedereen kijkt een beetje glazig naar het soort materiaal. Het is kunststof maar niemand kan vertellen wat het is.
Ik had bij wildeboer het beste advies: zij adviseerden om eerst op een naad te gaan proberen met solution (fietsband). Eigenwijs (eingenlijk eigengereid!!) als ik ben denk ik dan doe ik het gelijk maar met dat spul er gaat toch niets verloren, lek is hij al. Dus gewoon gerepareerd met bandenplakspul van de fiets, ja zelfs de plakkers van de fietsband gebruikt!. Zaterdag ga ik bb-ten en dan wordt hij dus onder spanning getest.

We zullen zien
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Hopen dat de Solution en materiaal niet oplost...  ;D


Sieger

jelle

wanneer het rubber is kan het werken
even een vraagje,
zitten er ook las/ sealranden in de bladder?
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Rossie69

pomp hem dan vast op Roelof.

doe ik ook wel is vooral de uitleen bb hahaha

weerwolf

Quote from: jelle on September 01, 2011, 21:26:42
wanneer het rubber is kan het werken
even een vraagje,
zitten er ook las/ sealranden in de bladder?


het is een banaan vorm die inderdaad gelast is. Het ziet er een beetje polyesterachtig uit maar is zo soepel als rubber.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

peter

Nks mis mee Met de uitleen BeBe,met de BB van Hermanus wel Uhm
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

johannes

als je het merk en type BB post kun je mischien wel eens verrassende antwoorden krijgen.

dan wordt het in iedergeval veel makkerlijker om advies te kunnen geven

jelle

lasnaden wijzen vaak in de richting van PVC eventueel versterkt met een vezel zoals bij een zodac boot
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

weerwolf

Het is een type dat ik niet op internet kan vinden. Het is een caddis. Zaterdag zal ik er wel een foto van maken.

Het is ene soort kleine pontoon 2 drijvers met een hard kunstoffen stoel ertussen.


Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

johannes

http://www.caddissports.com/

stuur deze eens een mailtje niet geschoten is altijd mis

Material: [main bladder] vinyl; [shell] nylon packcloth (420D); [seat] cordura (1000D); [working apron] nylon mesh

deze info krijg ik als ik google op de meeste caddis boten

hendri

en heb je het droog gehouden roelof?

Rossie69

ja roelof is niet koppie onder gegaan.

het heeft gewerkt volgens mij.

is wel een mooi bootje.
alleen de  op bouw van dat ding snap ik niet.

maar moet je maar es een foto bekijken straks of morgen  ;)

weerwolf

Henk, dan moet jij ff een foto plaatsen die heb ik vergeten te maken. (als je wilt natuurlijk!)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rossie69

heb niet een echte goeie foto ervan.

morgen ga ik ze plaatsen,ben lam en kaopt.

hahahaha  :P lam van het flipper strekken dan he .


harlin

jij blijft ook lang kapot Henk.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Beertje

#22
Koop maar gewoon een tube wonderlas van albastine.Ik heb hier mee een rubberboot(plastic) met een scheur er in van zeker 10cm gerepareerd.
Werkt perfect.Meerdere lagen aanbrengen is het beste.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Arno

Wat te doen met een lekke BB.
Weg flikkeren en een nieuwe kopen.
Goed voor de economie.

Gr Arno

Nigel

Hier nog iemand die meer geeft om een kapotte BB dan om de economie.

Ik heb een BBtje van creek company. Een Uboat 2000. Het betreft een scheurtje van een halve centimeter net onder de lasnaad in de binnenkant van de boat (waar normaal gesproken mijn bibsje tegenaan zit)

Ik denk dat het in dit geval het best is om een soortgelijk materiaal als waarvan de blatter zelf gemaakt is te regelen. (heb al een mailtje gedaan naar creek company) De plek om het lek zorgvuldig te poetsen met alcohol en dan ruim af te plakken. Bijvoorbeeld met een straal van 5 cm eromheen ofzo.

Ik hoop dat er mensen zijn die ervaring hebben met het probleem of een andere suggestie kunnen doen. Alvast bedankt.

Gr nigel