Voorn Tips wanted

Started by volschubeke, April 10, 2013, 20:24:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

volschubeke

Dag heren,

Normaal vis ik op snoek of DRB forellen. Deze weet ik redelijk te vangen.

De laatste weken heb ik mijn zinnen gezet op voorn en andere witvis. Ik heb nu zeker al 10 uur gevist op verschillende stekken en slechts 1 aanbeetje gezien. Het lijkt me dat ik structureel iets fout doe.

Ik vis op een smal kanaal van ongeveer 2,5 a 3 meter diep. Ik gebruik verschillende vliegen oa red tag goudkop, pheasant tail goudkop, piet nympf en enkele tungsten vliegen. Ik gebruik deze in maten 14 tot 20. Een zware vlieg onderop met een kleinere erboven. regelmatig raak ik de bodem, dus aan het ondiep vissen ligt het niet.

Het binnenvissen doe ik door de vliegen te laten zinken en vervolgens met rukjes en 8-jes langzaam binnen te vissen.

mocht iemand tips hebben, dan hoor ik deze graag .

Koen

heb je al es met de vaste stok vissers gepraat? Die kunnen je vaak vertellen waar de vis zit, tjah, verder gewoon blijven proberen :)

A{b}r{a}xa{s}

En de nog lage watertemperatuur zal de activiteit van de vis ook geen goed doen denk ik.

Plantje

Als je de vis niet ziet is het ook een kwestie van geluk hebben!

In de zomer zie ik vaak achter het huis de voorn in scholen zwemmen. Een droge vlieg er voorzichtig bij leggen kan dan werken. Een nimf in de buurt laten landen en er langzaam (op de juiste diepte anders is het ook al verkeken) langs halen geeft ook wel beetjes. Maar zit je een meter te ver naar links of naar rechts dan kun je het vergeten!

Ik kan me niet voorstellen, dat dat onder water anders werkt! Je zult dus ook de beken systematisch moeten afvissen in de hoop dat je wat tegenkomt. En dan nog maar hopen, dat je er ook wat aan hebt zitten wat de vis interessant vindt! Probeer de beken telkens in een waaier vorm af te vissen voordat je weer enkele stappen verder loopt.

MarcelN

#4
Nâh, ik heb gister even staan werpen op 'Koen's' stekkie, maar ze zaten maar op 1m diep volgens een lokale flyer en inderdaad, had er mijn handen vol aan! Zelfs als je kraaltje in de haakbocht hing ving je ze nog makkelijk, helemaal gek daar! Gewoon onverzwaard #14 2.8 goudkop en wat zwarte meuk erop, gáán met die banaan, ze vretuh allezzzzzz. Gewoon het einde van een vaart/vliet opzoeken waar het vuil bijeendrijft en vangen maar ertegenaan. Je reactievermogen moet alleen wel super zijn, de aanbeten zijn heeeel subtiel, klein kringeltje=meppen!

Koen

hahaha, je hebt je vermaakt zo te horen.  ;D nog een beetje leuke formaten gevangen?

MarcelN

Best weer aardige, maar op de perry constructie waren ze groter, alleen dat lood moet eraf.
Ik had een bliek gehaakt in de zij, nou die collega dacht dat het een snoek was, lachu he met dat zwabberstokkie ;D

volschubeke

ik heb reeds verschilende stekken aangedaan. Ook op stekken waar ik de dag ervoor nog witvissers zag. ik zal het gewoon door moeten zetten. blijven zoeken en met vertrouwen blijven doorzetten.