verzoekje bij welkom ..................

Started by maurice, April 09, 2013, 23:53:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maurice

aangezien de laatste tijd er weer een aantal nieuwe "leden" zijn bij gekomen en Ron al aangaf dat er niet zoveel welkom woorden waren van de leden even een tegen vraag.

het u zich aangemeld als nieuw lid neem dan even de moeite om u voortestellen,
wel zo netjes en een +punt voor u zelf.

het is niet zo dat ieder nieuw forumlid dit niet doet maar wel veel.

dus stel u voor
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Bekeerling


Ron

Helemaal mee eens,even voor stellen is wel zo netjes .

HappyFisherman

En als de leden het welkom heten pas doen nadat het nieuwe lid zichzelf heeft voorgesteld wordt dat ook een stuk overzichtelijker.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Damman

Sluit mij bij voorgaande sprekers aan.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

ben


Heintje Davids

Enerzijds begrijp ik wel een beetje dat men het op prijs stelt dat men zich voorstelt. Is wel zo netjes maar aan de andere kant vraag ik me af wat het nut is. De een doet het uitgebreid, de andere niet en uiteindelijk weet je nog niets. Persoonlijk vind ik het niet zo belangrijk want het is vaak: Ik ben Jan, ik ben 37 jaar en ik doe een miep, miep na, terwijl de volgende zo'n beetje zijn hele doopceel licht. Als voorstellen zo belangrijk is, is het misschien een idee om een vast formatje te maken dat men kan invullen, dan heb je van iedereen dezelfde info? Iets met leeftijd, woonplaats, aantal jaren (vlieg)viservaring, verwachting van het forum enz. Is dat een idee of praat ik nu voor mijn beurt?

Beertje

Dat een nieuwkomer zich even voorstelt,vind ik als van zelf sprekend.Als je anders ergens in een vreemde omgeving komt,dan stel je je ook even voor.

Het voorstel van heintje Davids kan ik mij wel in vinden.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit72




Heintje D dat is een goed idee. Zelf was ik al een aantal keer welkom geheten, voordat ik überhaupt snapte hoe het ' voorstellen' werkte. Na mijn voorsteltekst, werd daar weer leuk op gereageerd. Je voelt je dan ook echt welkom en de andere forummers weten een beetje wat voor vlees ze in de kuip hebben. Goed idee zo'n formatje, dat maakt het voorstellen denk ik alleen maar makkelijker en vanzelfsprekender.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Joost S.

Dat had ik ook Gerrit. Toen ik hier nieuw op het forum kwam, had ik geen idee hoe het werkte. Ik vind dat pm systeem heel onduidelijk. En de voorsteltopics voor nieuwe leden ook.

Waarom is er niet gewoon een subforum waar je je even voor kan stellen? Dat is op bijna alle forums zo, en makkelijk te vinden voor nieuwe leden.



Jan Damman

Quote from: Natte vlieg on April 10, 2013, 12:32:34


Waarom is er niet gewoon een subforum waar je je even voor kan stellen? Dat is op bijna alle forums zo, en makkelijk te vinden voor nieuwe leden.

Wat dacht je van het gastenboek!!!!!!
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

catchem

Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik mij aanmelde ik mezelf ook niet heb voorgesteld  :-[
Ik vond het toen een beetje onzin omdat je al een heleboel kan invullen in je profiel, het idee van een gastenboek is wel een goed idee.

Beertje

Handig zou zijn, als er een verwijzing naar het gastenboek komt in de automatisch gegenereerde welkoms bootschap.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Vliegvissers.nl

zoals aangegeven, een apart subforum is er al daarvoor, het 'gastenboek'.
daarnaast krijgen nieuwe forumleden een priveberichtje waarin ook verwezen wordt naar de welkomsttopic.

HappyFisherman

Geheel off topic, maar zijn het nu verschillende admins die vanuit Vliegvissers.nl naam reageren? Liever dat je in plaats daarvan allemaal commentaar geeft vanuit je eigen naam. Houdt het geheel wat overzichtelijker.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

Nee, als het goed is reageert Bas alleen uit naam van user "Vliegvissers.nl"

Wel is het zo, dat nieuwe leden een mail krijgen waarin ze gewezen worden op het topic in het gastenboek. Dat is nog niet vanaf het begin zo. Zelf heb ik namelijk ook ervaren, dat het welkomsttopic er wel voor me was, maar ik van niets wist. Daarom stuur ik ieder nieuw lid een PB/PM of een E-mail waarin ik de link geef naar zijn/haar welkomsttopic.

Tevens geef ik daar aan dat het goed is om je te abonneren op dat topic.

Onlangs heb ik die welkomstmail nog aangepast en aangegeven dat, net als op ieder forum, de zoekfunctie veel antwoorden kan geven alvorens zelf een nieuw topic te openen.

Buiten het voorstellen kun je ook veel informatie kwijt in je forum profiel. Verplicht stellen om je voor te stellen zou ik niet doen. Sommige mensen hebben daar nu eenmaal niet zoveel behoefte aan. Persoonlijk vind ik het wel leuk om te zien waar iemand vandaan komt, wat eventuele ervaring met (vlieg)vissen is, wat iemand van plan is enz enz.

weerwolf

Is al vaker gezegd maar woonplaats vindt ik essensieel. Beginnelingen vragen vaak iets waar ze hulp bij willen en als het in de buurt is kan je daar gemakkelijker op inhaken.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rossie69

bijna een dag taak ja dat van welkom piet en jantje.

;D

wat Roelof zegt vindt ik ook wel wat hebben.
woonplaats of provincie :)

nou voor de gene die nieuw hier zijn .

WELKOM.

:P

Raymond

#18
Ik wil er maar een ding op zeggen: misschien is het niet meer dan fatsoen om je voor te stellen???

Voor de rest is het naar mijn idee toch echt wel allemaal duidelijk, profiel (waar je in kwijt kan wat je zelf wil), gastenboek, welkomsmail, welkombericht, enz....
::wtf::

Heintje Davids

Is ook fatsoen als de ander zich ook even voorstelt. Wordt nog druk bij iedere nieuwkomer 350 voorstelrondjes  :)

Erwin

Nee dat klopt niet. Die anderen hadden zich natuurlijk al voorgesteld toen zij lid werden. Dat is gewoon een kwestie vsn teruglezen als je dat wilt. Bij een verjaardag sta ik ook niet steeds opnieuw op en geef de hele kring weer een hand als er een nieuw iemand binnenkomt.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Joost S.

Quote from: Jan Damman on April 10, 2013, 12:38:48
Wat dacht je van het gastenboek!!!!!!

Tsja, idd, daar kwam ik later achter inderdaad.

Maar het gastenboekis voor gasten zou je zeggen, niet voor leden. Maar goed, ik zeg alleen maar dat het voor mij niet duidelijk was, en ik heb de indruk dat ik niet de enige ben.

Dont shoot the messenger, ;-).

Plantje

@Natte Vlieg: volgens mij heb jij ook nog geen welkomstmail gehad in maart 2012 of wel? Ik denk dat het nu allemaal een stuk duidelijker is.

Joost S.

Jawel, die heb ik gehad. En daar heb ik ook op gereageerd. Alleen ik had dat toen niet meteen in de gaten.


Ik zit nu te kijken in het gastenboek. Maar waarom heet dat het gastenboek? En niet gewoon introductieforum?

Een gastenboek is toch totaal iets anders? Ik denk dat veel nieuwkomers het zo kunnen missen. Als je ergens lid wordt dan ga je eerst veel topics lezen, maar het gastenboek is zowat het laatste wat je leest, als je het al leest.

Een gastenboek is "normaal" een plek waar niet leden zonder te registreren een bericht kunnen plaatsen. Hier is het dus het introductieforum. Dat heb ik toen gemist.

Zal niet de enige zijn die hier voor het eerst komt, nergens een plek om te introduceren ziet, en het gastenboek links laat liggen. (Je bent nu immers lid, geen gast meer)

Maar ok, misschien ligt het wel aan mij, ;-).

Erwin

Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...