Naalden

Started by HappyFisherman, February 12, 2016, 21:22:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HappyFisherman

De laatste tijd ben ik bezig met (te)veel projectjes en een zijweggetje daarvan heeft dit opgeleverd:

Die met gevormd handvat heb ik nog niet eerder gezien, maar die liggen echt super in je hand.

Morgen hoop ik hout binnen te krijgen, zodat ik, als ik over heb, nog meer leuke tooltjes kan maken...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Floor

Dat is mooi gereedschap.

http://brisa.fi/

Kijk daar maar ééns, dan kom je op het gebied van één van mijn andere hobby's.
Ze hebben van alles en zeker mooi materiaal voor handgrepen, diverse soorten hout, gewei, hoorn en allerlei kunststoffen.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Gerrit59

Moooooi bezig Bram!

Gerrit

edjuhhh

Ziet er erg netjes uit!
Wat voor hout gebruik je?
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

Beest

Ze zien er erg mooi uit Bram

Raymond

Lekker bezig, Bram!!  ::goodjob::
::wtf::

Marco B

Creatief mannetje  :)
Mooi hoor Bram. Volgens mij word je steeds handiger. Ik hoor wel wanneer ze in de verkoop gaan.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Jan Damman

Netjes Bram, zien er goed uit.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

JB

Quote from: Floor on February 12, 2016, 21:29:22

http://brisa.fi/

Kijk daar maar ééns,
Mooie materialen, wel prijzig als je prijs en hoeveelheid materiaal vergelijkt .
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

HappyFisherman




Het zaakje moet nog geolied worden, zodat de kleuren een stukje dieper worden.

Deze zijn zo gedraaid dat ze perfect in je hand liggen. Is hier animo voor? Prijs zal rond de 15 euries komen te liggen, omdat alles handwerk is...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Mooi hoor Bram... goede vorm ook....  ::goodjob::


Sieger

HappyFisherman

Ja, vorm heb ik voor dubbingnaalden nog niet eerder gezien ook. Moet er patent op aanvragen, HappyNeedles HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Damman

Keurige huisvlijt Bram  ::duim::

Ik reserveer er alvast 1.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Sieger

 ;)


Sieger

merijn1982

Tight lines!!

HappyFisherman

Ik heb er een paar klaar en ben er tevreden over. Verschillende houtsoorten gebruikt zoals Appel, Wilg, Pruim, Olijf, Purple Heart, Ebben en verschillende andere hardhout soorten uit Mozambique. Het witte tussenstuk is been, zodat er een mooi contrast ontstaat tussen de verschillende stukken hout.

De naalden hebben een vorm die fijn in de hand ligt en het hout is voor polijsten tot 2500 papier geschuurd (neemt dus weinig tot geen vocht meer op). De forumprijs is 10,- voor naalden zonder been en 15,- voor naalden met been. Bij interesse graag een PB.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

MarcelN

Je bedoelt waarschijnlijk purperhart :P mocht je meer houtsoortjes willen, ik heb genoeg liggen ::)

HappyFisherman

Je hoort van me Marcel 👍🏻👍🏻
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit59

Zien er mooi uit Bram. Mooie huisvlijt!
'k Wil d'r ook wel een....
Loop je nog wel eens tegen 't lijf :) :)

Gerrit

Stevo

Ziet er erg mooi uit,  ik zou wel interesse hebben in 2 stuks

Gtz