Mijn allereerste streamers! :) Tips zijn welkom

Started by fbergkotte, November 17, 2014, 22:51:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fbergkotte







Tips zijn van harte welkom.
Ik hoor ook graag welke type haken en maten ik hiervoor het beste kan bestellen. Ik ben niet zo thuis in de nummers en merken ervan.

Vriendelijke groet,
Freek

wouter veuger

ziet er op zich goed uit hoor freek,ik zou alleen iets van een lekker wapperend staartje erop maken,dat triggert de snoek tot aanvallen :)

bijv. een zonkerstripje,een bundeltje flash of een paar saddle hackles.

Plantje

Hebben ze het water ook al gezien? Wij kunnen wel tips geven, maar de beste kritiek krijg je nog altijd van snoeken die er wel of geen zin in hebben :)

merijn1982

Zien er goed uit. Zou alleen een langere staart erin verwerken. Voor de rest mooi en vangerig!!
Tight lines!!

Rossie69

mooi hoor.

proberen is weten ;)

maar zoals de mannen al aan geven,een staartje voor move,is nog mooier.

Gerrit59

Mooie streamers Freek, zien er goed uit! En wat mij betreft zou ik aan je volgende creaties ook een staartje hangen.
En de praktijk moet uitwijzen of ze vangerig zijn, maar dat geloof ik wel.
Dus op ermee naar de waterkant en hou ons op de hoogte!

Gerrit

fbergkotte

Bedankt voor de toffe reacties  ::duim:: Snel uitproberen die handel :D

Inderk

Zien er prima uit!
Een staartje van zonker of glittermateriaal kunnen de actie vergroten, maar is niet altijd noodzakelijk
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Gerrit59

En Freek....
Me dunkt je hebt ze toch al wel laten zwemmen?
Wat zijn de resultaten?

Gerrit

FSCHAMP

Zoals de meesten hier al aangegeven hebben, zou ook ik opteren om een langere staart in te binden.  Ik gebruik hiervoor lang lama haar voorzien van wat glitter of enkel glitter of glitter in combinatie met lange Metz hackles van een neck of saddle hackles.  Je kan ook opteren voor een zonkerstrip, maar die maken je streamer onmiddellijk een pak zwaarder en als je dan een lichte hengel hanteerd is het moeilijk om enige afstand te gooien.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>