Vlieg van de maand januari 2013

Started by Vliegvissers.nl, February 04, 2013, 16:31:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl

Door Canadian Streamdance is de vlieg voor januari 2013 gemaakt, een natte variant van de pheasant tail.
Klik HIER voor het bindpatroon

(sorry voor de grote vertraging.... de svs voor de vlieg van februari volgt binnen enkele dagen)

Gerrit72



::goodjob::

Strakke pheasant tail Wouter!
Ga ik me ook eens aan wagen  ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

R.S.N Flyfisher


Troutbuster

Een vlieg naar mijn hart Wouter!!
::agree:: ::goodjob::

Gr

Jan
"Petri Heil"


Henkie

Mooie vlieg. Die andere natte vliegen zien er overigens ook niet slecht uit, Wouter.

Gert

Is inderdaad een mooie natte vlieg. Maar Wouter, ik weet niet of je de fibers, ribbing en binddraad alemaal dezelfde kant op wikkelt?
(Niet alleen) mijn ervaring is dat dat niet mooi blijft zitten - beter is het om de ribbing in tegengestelde richting te wikkelen over de fibers heen. Lijkt me met name voor de beginnende binders wel belangrijk om erop te wijzen, en eventueel mee te laten experimenteren.

Groet,
Gert

Inderk

Heerlijke pragmatisch gebonden!!!
Simplicity is Catchy!

Super vliegje dus.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


TuynmanM

dit is inderdaad een mooie natte vlieg die ik als beginnend binder wel moet kunnen maken  :)
en de tip dat je de ribbing in tegengestelde richting moet binden ga ik zeker gebruiken.

zodra ik deze gemaakt heb laat ik het zeker zien (als de vlieg er een beetje hetzelfde uiziet)

ben nu ook lid geworden van een bindclub dus als ik ergens problemen mee heb gooi ik het daar wel in de groep

Gr
Marco

Beertje

Ik hou wel van die vliegen om mee te vissen ipv intelijsten. ::goodjob::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Canadian_Streamdance

bedankt voor de reacties :D ben blij dat jullie er iets mee kunnen!
die tip van de ribbing heb ik inderdaad al eerder gehoord en dat zou ik ook zeker toepassen! hij komt dan niet alleen mooier uit op de fibers ( anders zakt hij er een beetje tussen) maar de kans dat hij loslaat is ook kleiner!
als ze maar vangen en veel plezier opleveren zijn ze voor mij perfect! ik bind ontzettend graag en experimenteer hier en daar met verschillende patronen! en natte vliegen zijn gewoon top om mee te vissen, vangen en te binden :D
weet dat ik zelf ook ontzettend gelukkig was met simpele vangende vliegen svsjes als ik begon!!

TuynmanM

als beginnende binder is het leuk om met je eigen vlieg vis te vangen toch? :D