de Overijsselse Vecht

Started by Eric Wijngaarden, August 11, 2014, 20:26:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eric Wijngaarden

Het is echt drama de laatste weken met de vangsten. We hebben ondertussen alles uit de kast gehaald en geprobeerd maar de vangsten zijn super slecht. Dat alles terwijl het net een aquarium is. De windes, kopvoorns en karpers zwemmen bij wijze van spreke tussen de benen door. En dat alles terwijl de "Fishing App" een 100% vang garantie afgeeft. Wij zijn ten einde raad en overwegen om maar naar een forellen put toe te gaan (oefff). Zijn de vangsten overal zo slecht of is dit echt iets plaatselijks ? Heeft iemand een idee of een suggestie voor een super vlieg. Natuurlijk wel vertellen hoe je ermee moet vissen

Eric en Ton

Beertje

#1
Mijn ervaringen zijn ook niet best. En als je dan wat vangt is het over het algemeen vrij kleine vis, ik heb nog amper een fatsoenlijke voorn gevangen.Het maakt ook niet uit waar ik ga vissen. t'is gewoon "K".
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

weerwolf

Probeeer het maar eens tussen de bruggen en hou je laag.............wedden dat je wat gaat vangen

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

RonM

#3
Ik herken niet dat de vangsten slecht zijn. Ik vang de laatste weken geregeld windes, baarzen, een enkele roofblei en vandaag een mooie ruisvoorn van 35 cm. Ik vang de windes op allerlei vliegen: goudkop, kleine streamer, natte palmers. Ik heb de indruk dat het voor windes niet veel uitmaakt. De windes zitten dicht tegen de kant, je moet ze wel voorzichtig benaderen. En het liefst in de Vecht staan, bijvoorbeeld langs de kant.
vliegvissen: een
eindeloze puzzel

Eric Wijngaarden

Ik hoor het wel, de berichten zijn wisselend. Gistermiddag toch goed gevangen en avonds was het weer doffe ellende. Totaal niets. Waarschijnlijk ligt het aan het onstabiele weer zullen we maar denken. Hopelijk veranderd het nog want de vecht is en blijft een uniek stukje water

sjoerd

Nou moet ik toch wel even glimlachen hoor Eric, toen ik las dat je toch zeker goed had moeten vangen want..... de Fishing App gaf 100 % vangstgarantie. :) :) :) :) :) Je gaat ons toch niet vertellen dat jij daar echt in geloofd?
Nou wij hebben die App niet nodig gehad hoor. De maand juli was een topmaand v.w.b. de vangsten van winde in zowel aantallen als formaat.
Maar dat gezegd hebbende, dat was niet op de Vecht! Maar ik kan het niet begrijpen dat zichtbare windes niet te vangen waren. Wij hebben maar sporadisch met selectief azende windes te maken. In de regel is een goedgeplaatste vlieg meestal wel raak.

Sjoerd