De Vecht omgeving Zwolle

Started by Barry, April 06, 2013, 09:24:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hendri

Quote from: weerwolf on April 09, 2013, 18:18:27
Hangt er ook van af. op de vecht moet je in iedergeval 25 meter van de vistrap afblijven en 75 meter van de stuw stroomafwaarts (zo uit het hoofd!)

10 meter smokkelen, en je kan al vet relaxt je nimpje achter een vistrap laten vallen en mee driften. 8)

Beertje

Misschien word ik verkeerd begrepen.Ik bedoel niet bij de vistrap of stuw,maar in de opnieuw ontsloten oude loop.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

HappyFisherman

Het gebied is vrij wandelen, dus zou je er volgens mij ook mogen vissen. Het is alleen allemaal deze winter nieuw gegraven, dus echt veel leven zal er nog niet te vinden zijn.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

Dan was je idd niet helemaal duidelijk. Ik heb er nog nergens zien staan van verboden toegang. Ook stond er nog geen groot hek omheen. Ik zou niet weten of er in de toekomst gevist mag worden?

Bram, ok ti's net gegraven, maar reken maar dat er winde en roofblei achter die vistrap lig!! Mooie leerstoelen gezien al waar ik m'n streamertje wel wil droppen!

ben

Ik woon er vlakbij, maar nog niet gevist met vliegenlat!!!!, Tell me more????

hendri

als je er zo vlak bij woont, kun je dan niet beter ons op de hoogte houden?? 8)

ben

ik bedoel de bruggen dicht bij Berkum!!!

sjoerd

Quote from: hendri on April 09, 2013, 21:48:57
als je er zo vlak bij woont, kun je dan niet beter ons op de hoogte houden?? 8)

Kijk dat is nou  een goede vraag!! ::goodjob::

Want: het is idd wel wat vreemd dat anderen zouden moeten gaan uitvinden hoe het vissen is op een bepaalde plek,voor iemand die zegt er vlakbij te wonen :-[ :-[ :-[

Sjoerd

HappyFisherman

Gebrek aan ervaring kan daarin een grote rol spelen Sjoerd.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

zelf ook vaak geprobeerd maar de vecht vindt ik moeilijk water met de vlieghengel. Een paar leuke dagen gehad maar die wegen nog niet op tegen de ge-blankte dagen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Plantje

Helemaal met je eens Roelof. De rivier straalt veel belofte uit, maar het valt niet mee!

hendri

De vecht is idd niet makkelijk, maar als je het spelletje door heb is het een bijzonder mooie rivier om te bevissen. De mooiste stekken vind je echter door veel te vissen en dan vooral met de bb.sinds ik met de bb op de vecht vis zijn de vangsten stukken beter geworden en ook stekken leren kennen die ook vanaf de kant te bevissen zijn of wadend. Ja ik ben dol op de vecht en weet mijn visjes daar wel te vangen. Dit jaar staan karper en roofblei hoog op m'n lijstje.

sjoerd

Quote from: HappyFisherman on April 10, 2013, 13:52:43
Gebrek aan ervaring kan daarin een grote rol spelen Sjoerd.

OK dat kan zijn maar als je niet gaat krijg je  nooit de nodige ervaring :) :)

hendri

Ja gewoon uren investeren, uiteindelijk betaald het zich uit.

Rossie69

Quote from: hendri on April 10, 2013, 21:00:04
De vecht is idd niet makkelijk, maar als je het spelletje door heb is het een bijzonder mooie rivier om te bevissen. De mooiste stekken vind je echter door veel te vissen en dan vooral met de bb.sinds ik met de bb op de vecht vis zijn de vangsten stukken beter geworden en ook stekken leren kennen die ook vanaf de kant te bevissen zijn of wadend. Ja ik ben dol op de vecht en weet mijn visjes daar wel te vangen. Dit jaar staan karper en roofblei hoog op m'n lijstje.

met anker toch ?


Wilco

Quote from: hendri on April 10, 2013, 21:40:52
Ja gewoon uren investeren, uiteindelijk betaald het zich uit.

En grotere flippers aanschaffen anders kan je me niet bijhouden  8) 8)

Rossie69


hendri

Quote from: Wilco on April 10, 2013, 21:56:13
En grotere flippers aanschaffen anders kan je me niet bijhouden  8) 8)

Volgens mij had jij gewoon mazzel met je diepgang. Ik kwam niet in de buurt van de onderstroom. :-))

Riny

Quote from: Rossie69 on April 06, 2013, 18:11:03
150 meter was het toch ?

dan wel vissen ?

Mischien een domme vraag maar mag er uberhaupt niet bij stuwen worden gevist ?
recent heb ik vlak na een stuw gevist met veel succes.

Plantje

"Überhaupt niet?" als in: "Met geen enkele vismethode?" of "Op geen enkel water?"

Volgens mij is het allemaal in de Landelijke Lijst met Viswateren terug te vinden. Sommige zaken moet je even voor in het boekje opzoeken, omdat ze algemeen bepaald zijn. Andere zaken zijn genoemd specifiek voor het viswater. Volgens mij geldt die bepaling voor het vissen achter en voor een stuw (onder andere) specifiek voor de Vecht.

Ik heb het boekje zelf even niet bij de hand, maar daar ga je het vinden!