Winde langs de Flevolandse Ijssel- en Marker-meer kusten?

Started by Vincent, July 06, 2011, 13:27:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vincent

uhm...
ik ben een beetje huiverig om zo die grote plassen IN te stappen...ook veel fuikerij...en hoe diep is het wel niet...blub!
ik weet van een aantal "gekende" stekken...maar niet zo'n zin om daar dan precies iedereen in de weg te gaan lopen gooien...
zijn er mensen die mij aan de bovenrand van Flevoland wegwijs kunnen/willen maken?...
of anderzins tips hebben met betrekking op vliegvissen langs de Flevolandse dijken?...
(de site van Johan Siebum etc ken ik...bedankt!)

bedankt alvast,Vincent

Henry

Wat is in de weg lopen. Zorgen dat je er zelf eerder staat dan de rest. Waadstok mee en voorzichtig gaan proberen tot hoe ver je kan gaan.
Niemand het het alleen recht op een stuk water. Dus lekker de gekende plekken bevissen.
Kreeg het onlangs enigzins aan de vaste stok met een pen hengelaar. Die zei ik heb hier me voer stekken, waarop ik antwoorde mag ik even uw eigendosmbewijs van dit water zien. Dat werdt hem te gortig en na wat verbale oerkreten droop hij uiteindelijk af. Als hij op een normale manier had gereageert met goedemorgen visstertje, eh zou je misschien. Dan ben ik niet de vervelendste en wil ik er best rekening mee houden, maar dan nog heeft die man geen poot om op te staan.
Je hebt een vispas met de nodige aanvullingen boekjes en andere papperassen dus je bent vij om daar je lijn te gaan strekken. De fuikerij is een ander verhaal. daar raak je je vlieg op kwijt. Er voor zorgen dat je voldoende van je vangertjes in je doosje hebt zitten. Dan is de fuken man ook gelukkig met een extra vangst. Bij het duiken was en is het verboden om in de directe omgeving van een fuik te gaan duiken. Hebben het wel eens gehad dat ze met een helicopter met zware lampen aan het kijken waren wat we daar aan het doen waren. Niks byzonders slechts er onder door aan het zwemmen. Bij bovenkomst werden we wel even duidelijk aangesproken door een 4 tal heren met pet. Hierop duidelijk aangegeven dat we de fuiken met rust hadden gelaten maar op zoek waren naar het vliegtuigwrak wat soms bij tijd en wijlen boven het zand uit wil steken in het Grevelingen meer. We hadden twee mazzeltjes die avond, en het wrak gezien en eens meegemaakt dat de zeeuwse politie erg scherp is en uiteindelijk ons geloofde. Ze hebben nog wel contact opgenomen met de eigenaar van de fuiken als hij daadwerkelijk snijschade zou hebben aan zijn fuiken dat zij de eventuele daders wel konden traceren.

Dus al met al niet te huiverig zijn en je visje proberen te gaan vangen.
Succes

weerwolf

Mooi verhaal hendy maar toch is het niet altijd verstandig om alleen te waden of te bb-en. Sommige wateren zijn heel verradelijk. Mocht je dat willen uitproberen dan kom je hier maar langs......hier een plas met hele verradelijke plekken in de bodem. Knoop ik wel een touw aan je vast anders hebben de vissen te veel voer ;-)  ;-)  ;-)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

hendri

maar je moet ook niet te bange wezen, want dan kom je helemaal nergens. ;)

Henry

Quote from: weerwolf on July 06, 2011, 18:43:30
Mooi verhaal hendy maar toch is het niet altijd verstandig om alleen te waden of te bb-en. Sommige wateren zijn heel verradelijk. Mocht je dat willen uitproberen dan kom je hier maar langs......hier een plas met hele verradelijke plekken in de bodem. Knoop ik wel een touw aan je vast anders hebben de vissen te veel voer ;-)  ;-)  ;-)

Weet ik daarom zei ik al neem een waadstok en vertrouw je het niet neem dan een stevig touw van voldoende lengte en bind dat aan een stevige boom en aan jezelf vast. En bij gevaarlijk water een vest dragen met co2 patronen zodat je wel met je koppie boven moet blijven.
Veiligheid staat ten alle tijden voorop in en rondom het water.

A{b}r{a}xa{s}

Ik heb inmiddels mogen meemaken dat het toch op z'n zachtst gezegd 'verdomd handig' was dat er 2 andere mensen in de buurt waren tijdens het waden.
Met hun hulp was ik na een minuutje of 5 eindelijk los toen ik vastzat in de modder/blubber.
Voor mij geen waden meer zonder waadstok en bij enige twijfel ga ik niet alleen het water in.

weerwolf

Dat bedoel ik nou. Laatst hadden we een kingifisher dagje bij elburg en daar verschillende mensen bijna zien vallen omdat ze diep in de modder wegzakten. Naast de gevaren is het ook iets om aan je conditie te denken want het is doodvermoeiend om door de modder te lopen.

Wilco had laatst een goede tip: zodra je wegzakt in de modder gelijk de neus van je voet omlaag wijzen zodat je je voet makkelijker kunt terug trekken. het werkt echt.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: weerwolf on July 07, 2011, 10:54:38
Wilco had laatst een goede tip: zodra je wegzakt in de modder gelijk de neus van je voet omlaag wijzen zodat je je voet makkelijker kunt terug trekken. het werkt echt.

dat ga ik onthouden want ik wil nog wel eens wegzakken !

Vincent

nou...
daar hebben we wel wat aan hoor...ik zal ig oppassen bij het waden...wat betreft gekende plekken/stekken: vind het zelf ook nooit zo leuk als er precies mensen op "mijn" visplek bezig zijn...dus vandaar...natuurlijk zijn er maar weinigen onder ons die echt persoonlijke rechten hebben...al denken ze dat soms wel...
eh...
bedankt ook nog voor de anti-verdrink-vastzuig-tips...
zijn er nog tips wat betreft het vissen (zelf)...misschien?

bedankt,Vincent

weerwolf

Quote from: hendri on July 06, 2011, 20:25:44
maar je moet ook niet te bange wezen, want dan kom je helemaal nergens. ;)


Dit is helemaal waar!!! maar loop niet als een blinde het water in als je alleen bent. (kan dat nog? een gewaarschuwd mens telt voor .......)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Henry

Quote from: Vincent on July 07, 2011, 15:46:50

zijn er nog tips wat betreft het vissen (zelf)...misschien?



Vooral veel proberen en zorgen dat je het naar je zin hebt, als de vis wil bijten doen ze dat toch wel ;) moet je maar denken

hendri

Quote from: weerwolf on July 07, 2011, 18:52:52

Dit is helemaal waar!!! maar loop niet als een blinde het water in als je alleen bent. (kan dat nog? een gewaarschuwd mens telt voor .......)

ik vis 9 van de 10 keer alleen, en ik weet niet beter dan dat ik moet opletten. maar ik ga een risicootje niet uit de weg om een mooie vis te vangen. een nat pak krijg je hoe dan ook toch wel een keer. en wordt het te link, gewoon terug en goed je grenzen weten. zonder durf kom je nergens. zelfde als bbten op de vecht, gewoon doen. je komt echt wel weer ergens aan de kant hoor als het te hard stroomt. ;) ;)

A{b}r{a}xa{s}

Quoteje komt echt wel weer ergens aan de kant hoor als het te hard stroomt. ;) ;)
Maar 't liefst wel droog en in goede gezondheid.
Wat dat betreft is een (opblaasbaar) reddingsvest geen overbodige luxe denk.