forel of snoek

Started by Arie de Vries, November 10, 2013, 11:41:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arie de Vries

Forel of snoek?
dat was het dilemma waar ik me gistermorgen voor geplaatst zag.
Ga ik naar Baggelhuizen waar eindelijk weer forel gevangen wordt of blijf ik in de buurt om de snoek te gaan belagen?
Mijn eerste snoek, gevangen tijdens de Snoektoer 2013 deed me naar meer verlangen, maar ook de forel is de moeite waard en tijd is een schaars goed.
Vrouwlief loste het dilemma eenvoudig op door zaterdag het gebruik van de auto te claimen waardoor Baggelhuizen buiten bereik kwam en ik "Oldschool"
met hengel een schepnet aan de stang gebonden per fiets afreisde naar de visgronden.
In een boek van Wim Alphenaar had ik gelezen dat wind uit het zuidwesten gunstig was voor het vangen van vis en er stond een zuidwestenwind, nou ja, op de fiets leek het meer op een zuidwesterstorm en bij het water aangekomen bleek vliegvissen daar eigenlijk onmogelijk, niet alleen de harde wind maar ook een tamelijk hoge oever met een net iets te brede rietkraag maakten dat ik de bucktail streamer overal behalve in het water kreeg. Wat ik hiervan leerde is, dat een goede stek meer is dan een plek waar veel vis zit.
Over de stek "het Grote Diep" valt verder te vertellen dat het de bovenloop van het Peizerdiep is en dat dit deel gerenoveerd wordt waarbij de stuw met vistrap komt te vervallen en het water weer via de oorspronkelijk weg gaat lopen.  In dat hele renovatieplan is ook een zeeforelproject opgenomen maar daar kom ik later nog wel eens op terug.
Nu was de stek onbevisbaar en vertrok ik stoomafwaards en met wind mee naar hetzelfde water maar dan twee stuwen lager. Op deze plek was wat beschutting van het bos en stond ik dichter bij het water, hier moest het wel gaan lukken.
Vier uur later was ik daarvan niet mee zo overtuigd, ik had zo'n twee kilometer water afgevist zonder ook maar enig leven in het water te bespeuren, geen snoek, geen baars geen witvis, het water leek zo dood als een pier. Enigszins gefrustreerd liep ik terug naar waar ik mijn fiets had achtergelaten. Hier en daar nog even de streamer door het water trekkend. En dan opeens, "he dat is wel een hele grote golf die mijn streamer maakt", nog een keer gooien en jawel, de goedmaker van de dag bijt zich vast, niks spectaculairs, niks woeste dril of enerverend gevecht, happen, haken en even later in het net. Een mooi maats snoekje laat weten dat mijn eigenbouw bucktail streamer goed genoeg is. Na toch maar een fotootje, de snoek aan het water teruggegeven en nagenietend van een ruige winderige dag in een mooie wereld de hengel maar weer aan de stang gebonden en terug gefietst naar huis.     

[attachment deleted by admin]
Groet, Arie

weerwolf

mooi man, En die koker is wel heel gemakkelijk op de fiets zie ik.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Arie de Vries

Komt perfect van pas zo Roelof
Groet, Arie

merijn1982

Leuk verslag! waaide idd heel erg. Heb het ook ondervonden...maar leuk snoekje! is je trip nit voor niks geweest:-)
Tight lines!!

HappyFisherman

Arie heeft het aan't draaien :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72



Arie, mooi verslag! en leuke vangst. En als ik goed kijk, zie ik 'oogjes'. Ze zijn dus blijven plakken :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Jan Damman

Leuk verslag Arie, weer een verslaving erbij, snoek belagen  :)
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Gerrit72

Arie, zag jouw vraag mbt foto's in het tour-topic. Zelf vind ik 'mijn album' makkelijk.
Zou ik je zo uit kunnen leggen (en dan kun je idd onbeperkt foto's bij je topic plaatsten)



Kan ik gelijk je nieuwe aanwinst zien! Leuk hoor  ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Arie de Vries

@gerrit72, de oogjes waren er met veel pijn en moeite opgeplakt en na deze aanbeet bleek er alweer een weg, maar het oog wil ook wat dus ik blijf het proberen.

Bedoel je met " mijn album" ook photobucked, waar iets als "mijn album" inzit? Of is dat een ander programma? Anders inderdaad maar even afspreken, want ik snap er ondanks alle uitleg in de diverse topics helemaal niks van >:(
Groet, Arie

Gerrit72



Arie, ik doel op 'mijn album' als site. Je kan daar simpel een account aanmaken, waarna je super makkelijk en gratis een 'nieuw album' aan kan maken (wijst zichzelf). Terwijl je daarmee bezig bent, klik je op 'album openbaar maken', waarna je 4 dingetjes moet invullen. Zodra het album openbaar is, staat hij bij jouw 'openbare albums', waarna als je de foto aanklikt en daarna rechtermuisknop klikt, je de Url kan kopiƫren (bij eigenschappen).
Die plak je tussen de en klaar.
Lijkt nu wederom omslachtig vrees ik :( Kan het je van de week wel even voor doen, stelt als je het ziet, echt niets voor.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Arie de Vries

Gerrit, dank voor de uitleg, ga er naar kijken
Groet, Arie

wouter veuger


Rossie69

Lekker toch.

Gister ook smiddags even lekker aan piere waaien geweest.
waarvan 3 verzilverd en 1 gelost,was ook de grootste van de dag.
good old bucktail  ;D

HappyFisherman

Ik ga straks lekker ff struinen. Toch wel makkelijk dat thuis werken :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...