buursebeek

Started by Arie Froberg, June 03, 2012, 09:01:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arie Froberg

Gisteren aan het einde van de dag weer eens gaan vliegvissen in de Buursebeek.
Gestart aan de camping bij de Duitse grens. Lekker zonnetje alleen wel erg veel wind. Een handvol kleine serpelingen weten te vangen. Ook al zijn ze klein, ze zijn wel fel. Na een uurtje, anderhalf waren ze allemaal verdwenen en dus vertrokken naar de watermolen. Daar stond het water zo goed als stil, erg bruin en geen leven. Helaas niks meer gevangen en veel verloren. Er zat wat leven bij de waterlelie bladeren op een stuk na een vistrap. Nadeel is dan dat als de vlieg vast komt te ziten je'm meteen kwijt bent. Toch maar eens zelf gaan binden ?
Al met al een lekker avondje. Vaker doen.

maurice

als eerste Welkom terug Ari.
de Buursebeek kan heel leuk zijn.
echter als het iets heeft geregend en dan vooral in Duitsland kun je het vaak wel schudden wat betreft het water.
dit veranderd dan gelijk in een bruine soep en lijkt het of de vis verdwenen is.
voor de grotere Serpelingen moet je ook de rustige stukken hebben, waar geen fietsers, wandelaars en dergelijke komen.
bij de watermolen kun je het wel vergeten als het water daar stil staat en bruin is.
is de sluis niet open dan zit er haast geen vis op een paar kleine visjes na dan.
en als ik nu naar buiten kijk dan hoef je de eerste week er niet heen te gaan.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Arie Froberg

Dat vermoeden had ik al.
Het zijn echt schuwe visjes en dat maakt het ook leuk vind ik. De rustige plekken aan de beek zijn echter steeds zeldzamer aan het worden. Heb jij ervaring richting de Duitse Grens of ga je juist de andere kant op?

maurice

er zijn stukken waar het rustig is tussen watermolen en grens.
mooie voorn en serpelingen.
het na deel is dat ze kunnen zwemmen en zich dus verplaatsen.
vaak moet je dan verder lopen dan je denkt en vooral rustig lopen.
dan kom je ze wel tegen en het leukste vis je daar met een droge vlieg
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Arie Froberg

vanmiddag weer eens gaan gooien in de beek. Mooie plekjes gevonden met serpeling. Alleen negeerden ze iedere vlieg die ik aanbood. Dus maar naar een andere plek met wat meer stroming en daar was het wel regelmatig raak met leuke maatjes (handgroot) Foto's volgen nog (even kijken hoe dat moet)

A{b}r{a}xa{s}

#5
off-topic : Arie, ik zal je foto's straks in dit topic er bij zetten en je een priveberichtje sturen over hoe je ze goed kunt plaatsen (via de 'gallery' i.p.v. via de 'downloads')

update : Ik heb een uitleg geplaatst in de FAQ (links in menubalk boven aan) over het plaatsen van afbeeldingen in postings m.b.v. de 'Gallery', dan kan iedereen er zijn/haar voordeel mee doen. :)

A{b}r{a}xa{s}

de foto's van de serpelingen :





Arie Froberg

Dank voor het plaatsen, ik was al aan het zoeken naar een manier hoe ze erop te zetten maar dat lukte niet echt. Het staat nu duidelijk omschreven.

Gerrit72


Arie, leuk verhaal en foto's! ;D. Succes met het pionieren in de buursebeek!

Zelf binden is een aanrader, is leuk om te doen en leren ze je hier graag (met raad en daad).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Arie Froberg

Gerrit: die onderste foto is een zelfgebonden vlieg met Serpeling ;) . Dat maakte het vissen gisteren nog leuker: ze (tr)happen ook in mijn vliegjes. Helaas zit de vlieg nu ergens in een lelieblad, zal weer wat moeten bij binden. De bind techniek pik ik van de vele internetfilmpjes.

harlin

Quote from: Arie Froberg on June 24, 2012, 09:41:39
Dank voor het plaatsen, ik was al aan het zoeken naar een manier hoe ze erop te zetten maar dat lukte niet echt. Het staat nu duidelijk omschreven.
Nu nog duidelijke foto's van de vis ipv scherpe achtergrond.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

peter

zeurpiet jaloers he jij vangt ze niet die Serps
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Arie Froberg

Na alle regen toch nog even snel naar de beek. Het water was niet zo heel erg helder en helaas waaide het ook erg hard. Maar zeker het eerste uur mooie serpelingen weten te haken op oa. zelfgemaakte droge vliegjes. Voor serpelingen mooie maatjes. Wat een prachtbeek blijft het toch  :P

Arie Froberg

Ondanks hoog en troebel water toch een tiental serpelingen gevangen. Dit keer op geheel andere plekken dan normaal. De vissen zochten duidelijker wat rustiger beekwater op. Alles op een klein droog zwart vliegje. Lekker zonnetje, dreigende lucht maar het bleef droog.

Gerrit72


Mooi man! Helaas heb ik niet zo'n beekje in de buurt :'(, lijkt me super!

Mag mezelf gelukkig prijzen met een vijver en een vaart vlakbij huis, waar ik
snoek vang (en af en toe met heel veel pijn en moeite een voorn :))
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Arie Froberg

Blijkt dat ze de beek helemaal uitgebaggert hebben !! Gladde kanten, strak water en geen vis meer te bekennen ! Gelukkig vond ik ze uiteindelijk na een 'vistrap'. Mooie serpelingen weten te vangen op droge vliegjes. Jammer genoeg werd het te snel donker. AL met al toch een mooi visavondje.

Team

Op veel plaatsen is de Buurse beek geschikt voor Tenkara weinig hoge begroeing aande kant veel planten en waterlelies
Weinig gooien serpeling is schuw!!!! Tenkara er als een sluiptijger er bovenop leggen,

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM