Luxemburg 2013

Started by Willem, March 27, 2013, 00:07:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Willem

Hi all   :D

Net als in 2011 zijn Samuel en ik van plan om weer naar Luxemburg te gaan. De eerste locatie weten we al, Diekirch. Maar we twijfelen een beetje of we nog een andere locatie binnen Luxemburg erbij willen nemen, voor de afwisseling. Het OV is prima daar dus we reizen zo door heel Luxemburg. De vraag is...

Heeft iemand nog een tip voor een andere locatie waar we leuk met de vlieg aan de slag kunnen voor forel? Het liefst geen al te grote rivieren, kleinere beekjes en riviertjes vinden we beiden mooier, dus dat zou mooi zijn.

Bedankt!

Willem

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

eddy


vliegvisserdorian

Ik ga met mijn ouders deze zomer ook naar Luxemburg, dus ik spiek een beetje mee :P

Patrick(WF)

Idd Bissen niet overslaan. S'avonds met een foam hopper bij het watervalletje
gaan staan. In het wilde water zeg maar. Kwam ik op de laatste avond achter.
Had ik dat maar eerder geweten. Have fun.
Groet Patrick

Willem

Hmm de Bissen is dat niet zo'n plek waar iedereen gaat zwemmen en waar je tig vissers tegen gaat komen?  ??? Die indruk krijg ik van die site. Verder ziet het er top uit!

Raymond

Hier wat foto's van de omgeving van camping Bissen: Luxemburg Sûre, 15-09-2010
Dit is in het najaar geweest.

En inderdaad, in de zomer is het er vreselijk druk dus niet echt een omgeving waar je als vliegvisser lekker alleen in de natuur kunt rondstuinen. Er wordt wel behoorlijk vis uitgezet dus niet al te lang na zo'n uitzetting kun je er heel goed vangen. Ik ben er in 2011 aan het eind van de zomer nog eens geweest en ben ook direct omgedraaid richting Belgie, was er gewoon echt afschuwelijk druk (La Strange was toen eventjes een veel beter alternatief).
::wtf::

Willem

Hmm, wij gaan begin augustus, denk dat het dan nog wel te druk is dan, is ook niks zoveel mensen aan het water. Bedankt voor de tips al trouwens!

Zijn er nog mensen met een ander idee?

eddy

's avonds heb je echt geen last van zwemmers of mensen in kano's. ook kan je en stukje stroomopwaarts lopen naar de paardenwei achter de brug.
daar heb ik nog nooit iemand zien zwemmen, wel veel gevangen daar.

Rossie69


Raymond

Het water is er ijskoud, bedoel je Henk? Even toelichten, stroomopwaarts ligt een stuwmeer waardoor het water van de rivier inderdaad kouder is dan het normaal zou zijn...
::wtf::

eddy

heb er geen last van gehad, ik had toen nog geen waadpak en heb alleen vanaf de kant gevist.
wel een Belg in waadpak onderuit zien gaan, aan de kreten te horen moet het inderdaad niet erg warm zijn geweest.

Rossie69

Oké genoeg tips hierover gegeven.

Ja water is ijskoud.

Willem

Thanks nog voor de info! Ik denk niet dat die camping hem dan gaat worden, we komen om de hele dag te vissen en niet alleen in de avond  ;D en zonder fiets en auto hele stukken stroomopwaarts gaan lopen is ook niet ideaal  :)

goswit

Hoi  , Willem.

Camping Bissen beslist niet doen. 

WAAROM NIET, ?

Het water is nat.
Als je pech hebt 10 mt lopen tot het water.
Tot de stuw +/_ 750 mt lopen. Eind van de camping zo ver als je wilt.
Vorig jaar 23 Aug hartstikke vol één plaats vrij.
Verboden voor motoren.
Visvergunning voor één dag duur.
Het weer ,het kan vriezen en dooien . Wie zei dat ook al weer ?
Veel, heel veel vissers .
etc,etc.

Voordeel.

Pracht camping.
Vriendelijke beheerder , ook visser.
Redelijk te eten.
Als je de verkeerde vlieg hebt geef niks, komt vanzelf naar je toe , dus schaartje bij de  hand houden.
Bus stopt voor de camping.

Wat moet ik nog meer vertellen.
Oh ja  ::tongg:: ::sjorrie::als alles goed gaat met het werk ,dan ga ik half Aug tot half Sept 2013 voor de 3 maal weer naar Bissen. :)




Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Rossie69

 ;D

zit mooie vis op dat stuk.

was zelfs een vrouwtje diem et vlieg en blinkert visste.
en ze ving een mooi forel,dus we stonden erbij en keken ergens naar.

::)

heb het ook al verteld,maarja.

peterf

Quote from: Willem on March 27, 2013, 00:07:52
Hi all   :D

Net als in 2011 zijn Samuel en ik van plan om weer naar Luxemburg te gaan. De eerste locatie weten we al, Diekirch. Maar we twijfelen een beetje of we nog een andere locatie binnen Luxemburg erbij willen nemen, voor de afwisseling. Het OV is prima daar dus we reizen zo door heel Luxemburg. De vraag is...

Heeft iemand nog een tip voor een andere locatie waar we leuk met de vlieg aan de slag kunnen voor forel? Het liefst geen al te grote rivieren, kleinere beekjes en riviertjes vinden we beiden mooier, dus dat zou mooi zijn.

Bedankt!

Willem


http://vliegvissenineuropa.nl/Luxemburg/
Hier staan aardig wat viswater op.
Goede vangst.
Peterf

eddy

Goswit,

Je bedoeld zeker dat vrouwtje dat voor het eerst een vlieg te water liet met de hengel van haar vader?
ik stond er naast toen ze de eerste ving, ze was direct verkocht.
ik zal er vast met je gesproken hebben (wij waren er met die witte herder)
Ik ga helemaal mee met je argumenten en kom zeker een keer terug, als je hier niks vangt..............................

eddy

oh ja Rossie69, ook ik stond er bij en keek ergens naar.........................

ben

Hoe wordt er nu gevangen in Luxemburg????

Rossie69

eddy dan ken jij pas ook.

steenwijk kom je weg mischien ?

eddy

Amersfoort kom ik vandaan Rossie69, stond Pas ook op de camping afgelopen zomer?

Rossie69

nee Eddy.
we waren een dagje over gekomen vanuit Duitsland.
was ook de warmste dag van de vakantie.
pfff

vergeten we ook nie meer.

maar mooi stukkie water hoor.
heb me goed vermaakt.
alleen die zon .

8)

eddy

heb je nog wat gevangen dan Rossie?
ik heb 3 weken lang iedere dag wel iets gevangen. het meeste 's avonds na 19.00uur.

Rossie69

Was taai ,heel heet,niet veel gevangen.over de hele camping wel vis.
Verspeelde nog wel een grote.