Rena

Started by Dedada, August 13, 2017, 23:01:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dedada

Het trieste van het hele verhaal Is dat dhr p.forel er in mijn ogen weer gemakkelijk vanaf komt. Ik kan mij andere discussies heugen waar hij er met de botte bijl inhakt, als het al te begrijpen is wat hij schrijft.
Ben het volledig met Twain in het vorige topic eens Plantje!!
'Onderzoek' zijn gedrag maar eens....of beschikt hij over een bepaalde status??? Wees objectief.
Ik zou Rena willen vragen weer deel te nemen aan het forum.


Twan

Ik zie toevallig hier mijn naam dus ik voel de behoefte om te reageren. Mijn bericht was niet bedoeld puur op p.forel, maar  vooral in zijn algemeenheid. Alhoewel vind ik de reactie van p.forel niet oke. Of hij dat vaker doet is me niet opgevallen.

Menno_siemensma

Wel beetje mee eens, maar aan de andere kant, niet iedereen is zo eloquent en is het aan jou of je dit kan vertalen naar een juiste verwoording. Dat gezegd hebbende valt wel op dat dit niet de eerste lompe reactie is van hem... Daarom lijkt het me wel wijs om eenieder er op te wijzen dat we niet op geenstijl of iets dergelijks zitten en gewoon normaal op elkaar reageren qua inhoud en niet op de man spelen of zo.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Plantje

Gelezen en begrepen. Moderators proberen altijd objectief te blijven; ik zelf ook. De andere kant van dergelijke verhalen is altijd dat de boel kapot gemodereerd wordt. Ik heb in het verleden ook wel eens een grapje (wat bij degene waar de grap over ging prima was gevallen) volledig verkeerd geïnterpreteerd en stuk gemodereerd. Ik wil er voor waken dergelijke fouten niet nog eens te maken.

Zal de regels ook nog eens een keer doornemen, kijken of daar wat herzien moet worden.

Floor

Het is makkelijk om de moderators hier op aan te spreken maar, helaas is het voor sommige mensen makkelijker om ergens negatief op te reageren en vervolgens de moraalridder uit te hangen dan een positieve reactie te plaatsen. We missen allemaal  wel eens de context en reageren vervolgens niet juist, kan gebeuren. Ook zijn sommige er goed in om lompe opmerkingen te maken, jammner dan.
Ik heb wel eens gehoord dat een forum een 'afspiegeling van de samenleving is' klink klare onzin dacht ik maar ik snap het idee. En inderdaad ook hier moet je wel keurig in het gareel anders wordt je ongewenst verklaard, dan blijkt die afspiegeling opeens toch aardig te kloppen.
Er is ook een ignore functie in te stellen, misschien een idee!
Bijzonder is dat dezelfde mensen die hier tegen elkaars haren in strijken het aan de waterkant gelukkig waarschijnlijk prima kunnen vinden. Rare lui die vliegvissers.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Plantje

Quote from: Floor on August 14, 2017, 11:07:00
Bijzonder is dat dezelfde mensen die hier tegen elkaars haren in strijken het aan de waterkant gelukkig waarschijnlijk prima kunnen vinden. Rare lui die vliegvissers.
Is me ook al vaker opgevallen. Dat zie ik dan als een positief iets :)

Twan

We moeten het ook niet zwaarder maken dan het is. Ik denk dat het punt wel duidelijk is  :D

Quote from: Floor on August 14, 2017, 11:07:00
Ik heb wel eens gehoord dat een forum een 'afspiegeling van de samenleving is' klink klare onzin dacht ik maar ik snap het idee.

Dit zou kunnen. Of het waar is weet ik niet. ;D Wat ik wel merk is dat mensen "achter een computer" eerder een kinderachtige/negatieve reacties schrijven, dan het aan de waterkant tegen elkaar te zeggen.

goswit

Er was volgens mij niks mis met de eerste opmerking van P. forel.   De reaktie van ts had anders kunnen zijn , en krijg je dus dit geouwehoer.

En op de man spelen ,dat is dus in dit geval Ts.'Onderzoek' zijn gedrag maar eens....of beschikt hij over een bepaalde

Als je het niet eens bent met een opmerking stuur dan een pm naar die persoon en vraag waarom hij dit heeft geantwoord , kan heel verhelderend zijn .

Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Marco B

Als je dan toch zo'n topic opent, geef het dan de juiste naam en noem het p.forel en geen Rena want tot op heden gaat niet over Peter (Rena). Lijkt veel op een nette manier van 'op de man spelen'. Misschien niet zo lomp maar i.m.o. net zo fout!
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

p.forel

#9
Marco B laat ze toch hun feestje vieren

Jan

Quote from: Plantje on August 14, 2017, 10:50:31

Zal de regels ook nog eens een keer doornemen, kijken of daar wat herzien moet worden.

Lijkt me een goede zaak. ::goodjob::
Als ik je een tip mag geven:
Maak de regels zo duidelijk dat jij als moderator nooit hoeft te interpreteren, maar zonder persoonlijke voorkeur of "gevoel" slechts een forumregel hoeft toe te passen met een verwijzing daarna. Dat kan bij een eerste overtreding van zo'n regel een waarschuwing per PM zijn en het verzoek tot wijziging en bij herhalen of geen reactie openbare actie.


Floor

Quote from: Jan on August 14, 2017, 12:21:03
Lijkt me een goede zaak. ::goodjob::
Als ik je een tip mag geven:
Maak de regels zo duidelijk dat jij als moderator nooit hoeft te interpreteren, maar zonder persoonlijke voorkeur of "gevoel" slechts een forumregel hoeft toe te passen met een verwijzing daarna. Dat kan bij een eerste overtreding van zo'n regel een waarschuwing per PM zijn en het verzoek tot wijziging en bij herhalen of geen reactie openbare actie.

Fatsoensnormen hebben die regeltjes niet nodig, het is hier geen gevangenis of kleuterschool.
Regels zijn per definitie een subjectieve vorm van regulering die gebaseerd zijn op de normen en waarden wan de persoon die ze opsteld. Niet zo moeilijk doen en gewoon accepteren dat mensen nu eenmaal verschillend zijn. Niemand zal het altijd met iedereen kunnen vinden. Als 'jij' en 'ik' het niet met elkaar kunnen vinden betekend dat toch niet dat we allebei enorme eikels zijn!? Soms moet je een ander gewoon lekker laten lullen en inderdaad een pb'tje kan ook nog.

Quote from: p.forel on August 14, 2017, 12:19:36

Marco B laat ze toch hun feestje vieren



Geen lelijke dingen zeggen jij dan, ga je in de hoek... 😂
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

p.forel


Geen lelijke dingen zeggen jij dan, ga je in de hoek... 😂

Heb een ronde kamer  zal moeilijk worden

Floor

Bijdehante  mannetjes, hebben we daar geen regels tegen. Nog messen gefabriceerd de laatste tijd?
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

p.forel

#14
Floor:  messen zat gemaakt. Heb nog enkele opdrachten liggen dus daar gaat weer veel vrije tijd in zitten

Drie koks messen. 1 damast uitbeenmes  1 damast guthook en 5 bird and trout staan nog op de plank

Jan

Quote from: Floor
Fatsoensnormen hebben die regeltjes niet nodig, het is hier geen gevangenis of kleuterschool.
Regels zijn per definitie een subjectieve vorm van regulering die gebaseerd zijn op de normen en waarden wan de persoon die ze opsteld.
Had ik ook kunnen zeggen wanneer ik het hele jaar in Noorwegen zou wonen, werken en vertoeven.
Toch woon ik de langste tijd van het jaar hier in Nederland en kijk redelijk om me heen.
Helaas kan ik het dan niet zeggen en ben blij dat er regelmatig regeltjes gemaakt zijn/worden, waar ieder zich aan dient te houden.
Onze normen en waarden die in wetten zijn vastgelegd, zijn allemaal redelijk democratisch ontstaan en zijn niet persoonlijke normen en waarden.
Jammer misschien voor eigenwijze mensen. :D

p.forel

#16
Normen en waarden veranderen net als de maatschappij

Je kan vast houden aan het ouden of gewoon je eigen zijn met of zonder.

De regels die andere mensen je op willen leggen.

Zolang er geen wet is die zegt dat ik niet mag typen schrijf ik het op mijn manier zoals ik gebekt ben.
Met een kleine terug houdendheid mijner zijde

Dit om niet te veel tere zieltjes te raken

Tip mijner zijde gebruikt de ignore functie

Floor

Quote from: Jan on August 14, 2017, 14:03:04
Had ik ook kunnen zeggen wanneer ik het hele jaar in Noorwegen zou wonen, werken en vertoeven.
Toch woon ik de langste tijd van het jaar hier in Nederland en kijk redelijk om me heen.
Helaas kan ik het dan niet zeggen en ben blij dat er regelmatig regeltjes gemaakt zijn/worden, waar ieder zich aan dient te houden.
Onze normen en waarden die in wetten zijn vastgelegd, zijn allemaal redelijk democratisch ontstaan en zijn niet persoonlijke normen en waarden.
Jammer misschien voor eigenwijze mensen. :D

Ik weet niet waar je op doelt maar Noorwegen is een uitstekend voorbeeld van een land wat volkedig kapot gereguleerd wordt met als gevol dat dit land inmiddels meer lijkt op een dictatoriale staatsvorm waarin vrijheid een zeer hoog opgehouden ilusie is, een land wat volledig is afgesloten van iedere vorm van internationalisme en zich steeds meer volledig in zich zelf keert. Hierdoor zie je dat allerlei primitieve angsten zich de kop op steken, discriminatie en rasisme bv waar wij in Nederland en Belgie geen voorstelling van kunnen maken (gelukkig). Vergeet niet dat de kinderen die van de basisschool komen al 2 tot 3 jaar achter lopen op de rest van Europa, er eigenlijk geen hogere opleidingen zijn en daardoor bv bijna alle artsen en ander hoger opgeleid personeel uit het buitenland komt. En daarbij de medische gezondheidszorg en sociale zekerheid van een ongekend laag niveau zijn Het is niet voor niets dat steeds meer Nooren het land verlaten. Wanneer het afloopt met de fossiele  brandstoffen en Noorwegen zijn geld moet verdienen met werken zal het snel over zijn. Daarom werkt ik er niet en zal ik er niet altijd blijven wonen. Wat mij betreft een van de mooiste landen ter wereld en ik beleef er veel plezier aan er te wonen maar de regelziekte en de enorme angsten die de Noren hebben om perongelijk buiten de regeltjes te raken maken het bijna onmogelijk om er te leven laat staan jezelf te ontwikkelen. Zeker voor Niet Noren.
Misschien ben je nu een illusie armer en gaat mijn relaas het onderwerp van dit topic ver voorbij. Zeker omdat het moeilijk te geloven is dat Noorwegen niet het paradijs is wat men graag doet voorstellen en geloven maar, het moest me even van het hart.

Enuh Jan, vermoedelijk vallen jij en ik ook in de categorie eigenwijze mensen net als de meeste hier.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

p.forel

Jij zeker Floor want je doet alles op je eigen  wijze

goswit

Een heel klein relletje en het forum is weer actief. :D :D

Wie heeft er nog een leuk idee voor een vliegje te binden , forel .    Uhh  :o nee nee nee niet verkeerd begrijpen. Ga binnenkort naar mijn vaste stek.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

p.forel

Ga je die kleine belg pesten

goswit

Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Steelhead

Gezellig hier.
my best memories are not that old!

Menno_siemensma

Quote from: p.forel on August 14, 2017, 14:21:00
Normen en waarden veranderen net als de maatschappij

Je kan vast houden aan het ouden of gewoon je eigen zijn met of zonder.

De regels die andere mensen je op willen leggen.

Zolang er geen wet is die zegt dat ik niet mag typen schrijf ik het op mijn manier zoals ik gebekt ben.
Met een kleine terug houdendheid mijner zijde

Dit om niet te veel tere zieltjes te raken

Tip mijner zijde gebruikt de ignore functie
Hou het dan gewoon op discussie over waar het om gaat, ga dan niet suggestieve op de man reacties geven. Vergt ook een stukje interpretatie en om nou gelijk daarom weg te gaan vind ik nou ook wat overdreven. We zijn echter (bijna) allemaal hier volwassenen met een werkend brein, laten we er ook gewoon goed gebruik van maken en niet alleen arbitraire internetdiscussies proberen te winnen. Het gaat uiteindelijk hier om het feit dat we allemaal gewoon lekker genieten van het vliegvissen en alles wat erbij hoort.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.