OVM (Nieuw seizoen 2016-'17)

Started by Franky Boy, January 09, 2016, 14:53:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

guidogast

Was ook al een week of zes niet geweest, gisteravond even een paar uur geweest. Na de hevige regen lag het meer er spiegelglad bij, mooi gezicht. E?n bot gevangen. In de doorgangen niet al te veel last van wier, niet te dicht langs de kanten vissen, en niet te diep vissen, dan gaat het wel, nou ja alsnog 1 op de 5 worpen wier aan de haak. Kan ik wel mee leven.
::agree::

Franky Boy

Tijd niets meer van het OVM gehoord.
Misschien is dit wel daarvan de reden.
(facebook-bericht op 'Diving Oostvoorne')

7 uur geleden:
Veel wind en meer vol surfers en kite surfers. Gras en wier staat vanaf strand Stormvogel vanaf dammetjes een meter of 40 uit en daar is amper doorheen te komen. Dicht en tot een cm onder het wateroppervlak...regelrechte ramp dus om vanaf strand te water te gaan. :(
Zicht is verschrikkelijk. Van ondiep tot 22 mtr diep in wit-geel gekleurd water gezwommen met max een meter tot anderhalve meter zicht. En daarmee bedoel ik dan dat je met lamp net kan zien dat je een buddy hebt... :(
Mega triest...  :'(

Hans-oet-remunj

Dank voor info

Scheelt in elk geval 400 km rijden voor wat 'zwiepen met erwtensoep'  >:(


JB

Zag toch noch en foto langskomen op Facebook van een mooie bruine. Gevangen vandaag vanaf kantje.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Franky Boy

Het blijft altijd mogelijk om onder deze omstandigheden nog een mooie forel te vangen.
Als je tussen het groen kunt vissen en niet steeds allerlei 'flap' of 'gras' aan de haak krijgt.
Tussen het groen zitten allerlei 'beestjes' waarmee de forellen zich volvreten. :)

JB

Zijn opmerking over het water vandaag,
Tussen het groen kraak helder stikt van de stekelbaarsjes, en het water heb ik even geproefd en het zit eerder tegen zoet als zout een beetje licht brak. Maar de vis was mooi dik. Ok ik ben tevreden met me vis😀
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

wh82

Stekelbaarsjes terug van weggeweest?

ferdinand

Mijn laatste bezoek was op 4 augustus. Haakte in de westhoek een regenboog van ca 50 cm, die zich vastzwom in wierbed en de vlieg afbrak. Later op dezelfde plek (ongeveer de enige bevisbare plek) een bruine forel van 40 cm gehaakt en geland. De wiergroei leek tot half juli mee te vallen, maar maakt nu de visserij vrijwel onmogelijk. Ik kreeg wel de indruk van meer leven in de binnenbakken in de vorm van garnaaltjes, vlokreeftjes en kleine vis dan in voorgaande jaren. 

Menno_siemensma

Aan de zee op zeebaars wilde het niet met een lastige oostenwind, gelukkig konden we uitwijken naar het OVM. Beste keuze van de week, met 1 bot om de eerste dat te redden. De tweede avond een dikke veertiger, en de derde dag in de ochtend een van 62 en van 40 in de laatste 5 min achter elkaar! De namiddag leverde na het toch wel zien kolken van vis en een paar hele grote vissen een head and tail rise zien maken, een laatste bruine forel van 40 cm op. Heerlijk weer overdag, wel lastig half in de wind gooien maar met zulke vangsten hoor je mij niet klagen! Ook Sjoerd had de dag voordat ik aankwam twee mooie bruine mogen vangen.

Dus ze zitten er zeker nog wel :)



















Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Scaramouche

Prachtige vissen Menno, dat geeft de burger moed!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Bert J.

Mooi verslag en foto's! Het blijft mooi daar.
Dat de zeebaarsvisserij lastig is, kwamen wij afgelopen zaterdag ook wel achter.
Ik heb 1 aanbeet gemist en een volger gehad over de hele dag. Oscar daarentegen
ving er toch nog vijf aan een garnaal!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

sjoerd

#486
Wel opvallend dat we alleen maar bruine forellen vingen. Niet dat ik daar bezwaar tegen heb maar het is wel apart. Het was wel weer lekker daar aan het OVM, Door de week stond ik er moederziel alleen. In het weekend nog enkele vliegvissers gezien.
Heel leuk was het zien zwemmen van enkele mooie grote botten in amper 20 cm water!!!Die zijn te zien vanachter het houten schot tbv vogelobservatie! IJsvogels waren ook weer aanwezig, evenals de nodige aalscholvers.
[attachment id=2 msg=171984]

Franky Boy

De Familie Siemensma gefeliciteerd met de mooie vangsten!
De laatste tijd worden bijna alleen bruine forellen en zo nu en dan een enkele bot gevangen.
Dat roept inderdaad vragen op, temeer daar er meer regenboogforellen zijn uitgezet dan beekforellen.
Door de aanwezigheid van aalscholvers is de overleving van bruine forellen (beekforellen) iets beter. Die zijn iets 'aalscholverbestendiger' dan de regenbogen. :)
Er zullen best nog wel aantallen regenboogforellen zijn, maar die mijden de dichte begroeiing, in tegenstelling tot de bruine forellen die ervan houden om in dichte begroeiing te jagen. Regenboogforellen zullen nu waarschijnlijk in dieper water zitten, net als een deel van de botten die ook liever open water hebben.
Met al dat kleine leven tussen de begroeiing, zullen de bruine forellen als kool groeien. De forellen op de foto's zijn dan ook in uitstekende conditie!
Van een andere visser kreeg ik deze week ook een melding van twee bruine forellen in de 60-er klasse.  :D
Die werden aan de rand van wierbedden gevangen...

guidogast

::agree::

Franky Boy

Wegens 'wangedrag' op het Oostvoornsemeer is de beroepsvisser W. den B. in Hoger Beroep tot gevangenisstraf veroordeeld.
Ik ben benieuwd hoe lang het Waterschap hem nog de hand boven het hoofd houdt en hem 'doodleuk' door laat vissen.
Als de vergunning wordt ingetrokken, moet voorkomen worden dat een andere beroepsvisser het visrecht in zijn plaats krijgt.
Want dan komen we van de regen in de drup, of misschien nog erger: in een stortbui! :(
Sportvisserij Zuidwest Nederland zal nu het Waterschap om opheldering vragen.

Scaramouche

Zo, gevangenisstraf?!  :o

Het wordt nog eens wat. Dan vond de rechter het dus ook echt wel heel bont.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Bone F

Misschien een onderzoekje doen naar de personen die hem door laten vissen of wat hun motivatie is. Dergelijke oude rechten schijnen maar moeilijk ingetrokken te kunnen worden maar misschien biedt dit vonnis een opening waar een wil is.....

Menno_siemensma

Quote from: Franky Boy on October 24, 2017, 09:37:48
Wegens 'wangedrag' op het Oostvoornsemeer is de beroepsvisser W. den B. in Hoger Beroep tot gevangenisstraf veroordeeld.
Ik ben benieuwd hoe lang het Waterschap hem nog de hand boven het hoofd houdt en hem 'doodleuk' door laat vissen.
Als de vergunning wordt ingetrokken, moet voorkomen worden dat een andere beroepsvisser het visrecht in zijn plaats krijgt.
Want dan komen we van de regen in de drup, of misschien nog erger: in een stortbui! :(
Sportvisserij Zuidwest Nederland zal nu het Waterschap om opheldering vragen.
Jammer dat het zo moet maar beter dat het zo gegaan is. Nu zorgen dat dit hele verhaal afgeschaft wordt qua vergunning op ovm. Is toch van de zotte dat op een meer waar vis uitgezet wordt een beroepsvisser kan vissen... Ook al was er een historische vergunning voor het vissen daar. Tijd om de boel up to date te krijgen ::wtf::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Rene V.

#493
Denk dat het "oude" en historische wel meevalt.OVM is toch ontstaan door het maken van de Maasvlakte?Of hebben visrechten uit de jaren vorige eeuw 60/70 dezelfde waarde als rechten uit pakweg 1764.


Groet Rene V.

Franky Boy

Na vandaag nog drie dagen vissen in en op het Oostvoornse Meer!
Op 1 november gaat de maand gesloten tijd voor dit water in.
Twee dagen geleden ving kunstaasvisser Bob Michaylov nog een paar mooie bruine forellen vanuit de bellyboat.
Hij bracht hiermee het totaal door hem dit jaar in het OVM gevangen forellen op 100 !  ???
Hoe hij dat zo precies weet?
Bob vult trouw de vangstregistratieformulieren in voor Sportvisserij Zuidwest Nederland van elke vistrip naar het Oostvoornse Meer.
Dat zouden er meer moeten doen!  ::)
Voor mensen die een facebookaccount hebben:
https://www.facebook.com/Bob.Mihaylov/posts/1575786609134953

Bone F

Dat geeft de burger moed Franklin!  😀

Joost S.

Zal wel afzien worden denk ik Franky, met die wind en koude. Toch veel plezier en succes!

j.klopper

misschien een ideetje voor Sportvisserij Nederland om vrijkomende vergunningen op te kopen?
Duur?Ja,maar dan ben je wel van het geso...r af.
Desnoods de vergunning maar een paar tientjes duurder maken.

Franky Boy

Voor het OVM zal het de kop niet kosten om de beroepsvergunning over te nemen.
Als het Waterschap tenminste bereid is om deze recidivist zijn vergunning af te pakken...
We gaan het zien!  ::)

j.klopper

ik geloof dat er jaarlijks 600.000 vergunningen worden gekocht dus een tientje verhoging levert 6 miljoen op.
Daar kan je aardig wat beroepsvissers mee uitkopen.
Of een regeling afsluiten waarbij ze alleen op paling mogen vissen en stoppen met de visserij op schubvis.
Voor dat laten vallen van die schubvis zou je ze dan financieel kunnen compenseren.