Goedendag, ik ga a.s. zaterdag meedoen met de tftc in t'harde, wie heeft er Tips

Started by ben, April 17, 2012, 23:07:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ben

Mensen dit jaar ben ik lid geworden van THEKINGFISHER te Kampen en ga zaterdag meedoen aan de TFTC, dit is een forel koppelviswedstrijd in 't Harde,
waar de forel waarschijnlijk net is uitgezet, hoe kan ik hier succesvol zijn, graag tips over Materiaal, Lijndiktes, Vliegen en Tactiek. Ik ga dan ook proberen na de wedstrijd een leuk verslagje hier op dit Forum te plaatsen!!!!

hendri

zorgen dat je een heeeele goeie vismaat heb. vraag rossie maar. ;-)
velle kleuren streamers #10 (oranje/roze) dikke tungsten kop en in de laatste sessie goed laten afzinken die hap.

Rossie69

ow leuk Ben

Heb je de regelementen al gekregen ???
je mag nu ook een zinklijn gebruiken.

Bind jij ook vliegen ??/

dat mag je ook doen,voor je setje van drie x drie vliegen.

zoals ik gehoord heb.

ben benieuwd hoe het,is gegaan zaterdag.

je hebt wel wat veul bomen hahahha,boomvliegen is daar op en top :)

ben


hendri

nee rossie had gewonnen toen met poul van dijk geloof ik. mijn maat wat kampenaar(robert) en we werden fijn  2e.
toen mocht je niet met zinklijn en in de laatste sessie gaan de forellen vaak wel wat dieper zwemmen door al dat geouwehoer rond het water. dus je allerbeste zwaarste vlieg voor de laatste sessie. in het begin zijn ze niet zo selectief en pakken ze alles wat beweegt. dus je beste vlieg voor laatse sessie, levert ook nog de meeste punten op.
ja dr is wel een vervelend kantje met een paar boompjes, met een beetje mazzel sta je daar op het laatst pas. ;D

ben

Henk (rossie) ik leer me morgenmiddag van half twee tot vijf over half twee de rolworp even aan en dan Zaterdag, no problem, en verder moet ik me nog een beetje concentreren op het regelement

Rossie69

Hij is 2 of 3 e geworden toch ????

Ben stel je er niet te veel van voor,hier komt de loting van de plek,het beste uit de bus.
als je geluk heb,en je loot de juiste plek,en de vis ligt daar te wachten op wat ze voor geschoteld krijgen.
dan ben je de winnaar.

Maar is wel leuk en lachen,die dag kan je als we geluk hebben,veel boomvliegers zien,en als je ziet wat ze dr voor over hebben :)


hendri


Rossie69

nou jij kan snel, leren succes.
met je rolworp.
D cast is dat niet wat voor je dan ?

:D


ben

Dank Hendri, voor het vertrouwen in mijn persoontje, ik ga m'n best doen!!!

ben

Heh Henk waar kan ik voor die ( D Cast ) in trainingskamp voor een zacht prijsje, ???

Rossie69

nou scheelt kan je het een klein beetje voor doen in de pauze na de 2e manche  :P

Rossie69

of je moet geloot worden met mij.
maar Paul van Dijk en Jasper lik me  doet ook mee ;)

als je bij die mannen geloot wordt,dan leer je daar ook zekers van.
Heb ik ook gehad met Paul de 1e keer.

Ze zijn de broertste niet.

Zie je zaterdag Ben.
krijg je een broodje van me ;)

ben

Henk tis toch niet zo dat jij ook meedoet, en als dat zo is zouden we samen een koppel kunnen zijn, ik ben nog maar een beginner!!!

Rossie69

Ja doe wel mee,heb net zoveel kans als jou of wie dan ook zaterdag.

Donderdag is de trekking.
Dan weten we wie bij wie hoort die zaterdag.

maakt niks uit Ben.
iedereen heeft even veel kans.
het is gewoon geluk hebben,wat voor plaats je krijgt toe gewezen,en ja de vliegen keuze die manche.


ben

Maar OK alvast tussendoor voor jullie wijze tips, maar welke lijndikte, welke hengel, en wat voor vliegen???

Rossie69

Ja das nu de keuze van de visser.

is de visplek verstoord ? of niet ?
is er veel kabaal rondom ?
zo moet je nu even gaan denken Ben.
er zijn hier meer vissers die meedoen.

gewoon alles op je af laten komen niet de bibbers krijgen is gewoon een daggie lekker vissen met clubgenoten.
Je hebt er fana,s bij maarja die moet je dan maar een schop in de k.nt geven.

Als je zelf bind dan je eigen favo maken

Streamer nimf booby mudler droge vlieg natte vlieg .

je hebt keuze ,dus neem de juiste.


Jasper

Quote from: hendri on April 17, 2012, 23:10:29
zorgen dat je een heeeele goeie vismaat heb. vraag rossie maar. ;-)

Ik denk dat Rossie in zijn handjes mag knijpen ;-)
Rossie, check je mail maar

Jasper

en Paul is gewoon buitencategorie...
Maar het goede nieuws is dat we onze vliegen dit keer niet helemaal voor elkaar hebben

Verder is de plek best belangrijk, vooral aan het einde van de dag zie je veel vis aan de kant van de kantine zitten. De plekken aan de "lange overkant" zijn levensgevaarlijk voor vliegjes verspelen, maar vlak voor je neus heb je daar wel een leuk taluudje om tegenaan te vissen

johannes

Quoteen Paul is gewoon buitencategorie...

stropen noemen ze dat toch  ;D ;D ;D

vliegvisgek

Quote from: ben on April 17, 2012, 23:07:44
Mensen dit jaar ben ik lid geworden van THEKINGFISHER te Kampen en ga zaterdag meedoen aan de TFTC, dit is een forel koppelviswedstrijd in 't Harde,
waar de forel waarschijnlijk net is uitgezet, hoe kan ik hier succesvol zijn, graag tips over Materiaal, Lijndiktes, Vliegen en Tactiek. Ik ga dan ook proberen na de wedstrijd een leuk verslagje hier op dit Forum te plaatsen!!!!

ben succes gewoon de vliegen nemen waar je altijd mee vist op forel je hebt altijd wel wat favo,s daar mee beginnen wil het echt niet meer dan zinklijn  booby,s of blobs muddler enzo anders float lijn met pheasanttail of ander klein grut werkt altijd wel  ;)

Arno

Jeroen het is een wedstrijd waarbij je 3 soort vliegen en van die 3 soorten mag je elk  3 stuks gebruiken
dus totaal 9 vliegen in 3 soorten
dus is best nog wel lastig.

Wie heb jij geloot Ben.
en Rossie aan wie ben jij gelinkt.

Gr Arno

Jasper

En per koppel dient 1 "droge" vlieg te worden ingeleverd.
Die heb ik in principe wel klaarstaan, maar heb nog enkele backups voor als mijn maatje wat mooiers heeft. En volgens mij kan mijn maatje heel aardig binden.

Heb er zin an! Leuk dat ik op mijn oude cluppie nog wat nieuwe mensen ga ontmoeten!

vliegvisgek

Quote from: Arno on April 20, 2012, 17:19:50
Jeroen het is een wedstrijd waarbij je 3 soort vliegen en van die 3 soorten mag je elk  3 stuks gebruiken
dus totaal 9 vliegen in 3 soorten
dus is best nog wel lastig.

Wie heb jij geloot Ben.
en Rossie aan wie ben jij gelinkt.

Gr Arno

oh dast wist ik niet arno maar goed maakt het wel spannerder toch

Arno