(Gras) Karper

Started by jelle, August 11, 2013, 21:24:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jelle

Vorig wekend net terug van vakantie en het was hier mooi weer om te vissen.
Op pad met de snoekhengel en de karperhengel, weke ook de voorkeur heeft.

Op de stek aangekomen lagen de karpers stijf tegen de kant onder het riet.

Dit is elke keer weer een uitdaging om de karpbol tegen de rietstengels aan te gooien zodat ie zo dicht mogelijk bij de karpers komt.
regelmatig net iets te ver of zoals vandaag te kort door de harde wind.

na een tijdje geprobeerd te hebben met de karpbol spotte ik een graskarper die hier jaren geleden uitgezet zijn,
gauw wisselen naar een hatseflats op een haakie tien de hatseflats net voorbij de karper geplaats rustig aantrekken en hap!!
Na een dril van een 20 minuten een mooie graskarper van ruim 80 cm in het net



Vandaag ook weer op pad geweest en twee mooie karpertjes gevangen de schubkarper zorgde even voor een ware run, waardoor mijn vingers even als ratelaar gingen werken ;D

Er waren ook wel graskarpers op de stek maar dezen hadden geen interesse voor de hatseflats.
misschien ook wel omdat ik door de straffe wind de vlieg niet goed kon platsen en toen de graskarper pressies op de kop gooide,dit had een mooie draaikolk tot gevolg >:(

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

HappyFisherman

Dit formaat is volgens mij echt perfect voor om lekkere sport op te hebben met de vlieg! Heb je nog meer foto's van dat rijenkarpertje?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

jelle

rijenkarper? ik weet het verschil niet helemaal
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

HappyFisherman

Deze zou je toch bijna geheel naakt mogen noemen! Ideaal voor de slacht, want daar zijn die karpertjes zonder schubben eigenlijk voor gekweekt. Een spiegelkarper die 'naakt'  is, op 1 rij schubben, wordt rijenkarper genoemd. Naar mijn weten is een spiegelkarper van dezelfde soort als een schubkarper en heb je 'gewoon' een hele mooie schubkarper gevangen :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

jelle

dat van de consumptie wist ik ;)

Toen ik iets van vijftien jaar terug nog veel op karper viste (struinen met de penhengel)
had je hier alleen maar schubkarpers en boerenkarpers.
ook zo lang geleden ongeveer zijn die spiegelkarpers hier uitgezet
de graskarpers veel langer geleden

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

wouter veuger

mooie karpertjes! ::agree::

het is trouwens gewoon een spiegeltje hoor,rijenkarper heeft een rij schubben over de zijlijn,het schubkarpertje is ook mooi hoog gebouwd! ::goodjob::

jelle

dank

zo leren we hier allemaal wat ;)

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

wouter veuger

ik prijs me gelukkig dat ik iedere dag dingen leer op dit forum! ::agree::

Gerrit72


Mooie visserij en mooie vissen Jelle!

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Erwin

Mooi gedaan.  Deze staan nog op m'n verlanglijstje.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Bekeerling

Nice! Zal beste sport geven op een vliegenhengel  :)

jelle

Quote from: Bekeerling on August 12, 2013, 12:30:22
Nice! Zal beste sport geven op een vliegenhengel  :)
het lijkt eigenlijk te veel op werken ;)

maar eerlijk is eerlijk, toen ik bijna 25 jaar geleden en nieuwe hengel wilde kopen zocht ik een hengel van meer dan 4 meter en 1 3/4 pond om de karpers over de rietkraag goed te kunnen drillen.(gevonden bij bruins in boxmeer)
nu sta ik daar met een hengel van meer dan een meter korter :D
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Bekeerling

Weet ook nog wel hoe het was met een te lichte hengel een groot water karper te vangen  ;) Hard "werken" inderdaad maar ook genieten  :)

Youri

zijn mooie vissen, netjes gedaan bierbrouwer ;D