2.5 cm

Started by tom111, May 19, 2012, 11:55:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom111

hey, een vriend van mij kreeg een keer controle in de polder en de controleur beweerde dat bij het meten van het kunstaas ook het warteltje is inbegrepen... hebben jullie al een keer zoiets gehoord??
groetjes
Tom

Gerrit72


Nog nooit van gehoord! Volgens mij spreekt de wet over kunstaas/kunstvlieg, een wartel zou daar niet onder moeten vallen.

Het is echter wel een interessante mening. Zou je een 2,5 cm haak mooi inbinden als streamer EN er een grote zilverkleurige zeewartel + speld voor bevestigen, dan zou je dus legaal met een stuk aas kunnen vissen dat vele malen groter is dan 2,5 cm.

Ik denk niet dat er jurisprudentie is over dit onderwerp (maar voel zelf ook niet de behoefte om het op de spits te drijven... ;))

The only difference between men and boys is the price of their toys.

rein

#2
Een wartel is al gauw 1 a 1,5 cm zijn, dus blijft er weinig over. Naar mijn mening is een wartel geen kunstaas of vast onderdeel ervan, maar ter bevestiging van een kunstaas. Vissen met alleen een Wartel zal niet zo veel vis opleveren :)

ps als ik de visserijregels er op na lees, mag kunstaas zo wie zo niet, ongeacht de grootte. Alleen kunstvliegen kleiner dan 2,5 cm zijn toegestaan. (blz 6 lijst van viswateren) :)

jur606

DAcht even zo die heeft een probleem met zijn 2.5 cm maar ok :)


overijverige boa zeg ik,

wartel is ter bevestiging
(als je met een 20cm wartel vist met daaronder een haakje 10 met stukje brood ben je ook niet in overtuiging)
Gaat dus ook echt puur om de vlieg

maurice

indien de wartel een vast onderdeel is van het kunstaas telt deze wel degelijk mee
::bbq:: ::proost:: ::proost::

tom111

ja, dat van die zeewartel... een glinsterende zeewartel, met daaraan een piepklein streamertje... wedden dat snoek er in trapt? vooropgesteld dat iemand in de paaitijd zou willen snoeken, natuurlijk. Lijkt me niet zo weidelijk - voor de duidelijkheid

Gerrit72


Nee, dat klopt, alleen het lijkt wel weer een gat in de wet waar ik nog niet over na had gedacht.
De paaitijd is voor snoek overigens bijna altijd vroeg, de gesloten tijd is doorgaans te laat.
Toch wacht ik ook altijd braaf tot het weer mag, ondanks dat dit mi met de paaitijd weinig te maken heeft ;).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

tom111

in Duitsland is het seizoen vanaf 1 mei weer open, in Belgiƫ pas vanaf 1 juni, in Tsjechiƫ vanaf 15 juni... absurd he...

Rossie69

Das ja dikke onzin ,wat die kerel uitkraamt.

pas maarop dat straks je spinstang nog mee gaat tellen in de cm.

heb ik nog nooit gehoord,zal binnenkort is navragen ,ij ons op de club.
of stel je vraag aan,je eigen visclub.

want dit is toch wel appart.

Dan moeten ze gewoon als vroegah,gesloten tijd voor alle roofvissen.