Como - en Ortameer Italia

Started by nordbu, July 24, 2012, 21:20:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nordbu

Wie kan mij vertellen wat de mogelijkheden zijn aan het Comomeer en naastgelegen (kleine) Ortameer.
Ben van plan om na de zomervakantiegekte eens koers te zetten naar het zuiden i.p.v. het noorden 8).

Welke hengelklasse en vliegen zijn favoriet?

Tusen takk :)
>>fang og slip<<

BV

Ik ben net terug van Iseo, en heb de volgende advies:

Het stikt er momenteel van de Kopvoorn (20-30cm)   die zeer makkelijk bijt in witte garnaalimitaties op haakje 12 of 14.
Gewoon in het meer gaan gaan staan waar het water 1m diep is , met je voeten woelen en blijven staan. en iedere paar minuten eens woelen : dan komen de vissen bij je voeten grazen..

Maar qua vergunning: bel op voorhand best nar de dienst toerisme in het dorp waar je zit.
Want alle info die ik op het internet las was mis.
Om een vergunning te krijgen moest ik 3Okm enkel rijden... en dan was het niet zeker of ik ze onmiddelijk mee kreeg...


veel succes

Bart

dryfly

Ben vorig jaar in Cannobio geweest, daar moest in een formulier halen bij het VVV invullen en bij het postkantoor gaan betalen. Het jaar daarvoor hadden ze het formulier ook bij het postkantoor zelf. Volgens mij was het uitkeringsdag van de AOW want het was knetterdruk met bejaarden daar, en oh wat duurde dat lang voordat ik een vergunning had.

Lago d'orta is naar mijn mening adembenemend mooi, wij zijn er gewoon een dagje geweest en hebben niet gevist. Maar ik heb veel kopvoorn en baars gezien daar en er moet ook forel zitten. In de riviertjes die in het lago maggiore uitkwamen zat overal forel (wel kleintjes), dus ik denk das dat bij de andere meren ook wel zo is.

Bij het lago Maggiore had je een vergunning voor het meer en een apparte voor een stel rivieren bij Cannobio, bij elkaar ongeveer €20,-.

Als je de riviertjes opzoekt wat verder een of andere valei in kom je echt op de meest schitterende plekken om met een licht hengeltje een beetje te peuteren.

Veel plezier


Ne pas pipi contre le vent

nordbu

bedankt voor de reacties, ik weet wat me te doen staat bij aankomst.

Wellicht dat ik mijn belevenissen deel via dit forum (maar dat wordt nog wel even wachten) en dit keer met foto's.

Wat mij betreft mag er een slotje op.
>>fang og slip<<