2 hengel delen zitten vast

Started by Koen, July 14, 2012, 18:11:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

Ja, zondag wezen finten, top in het water gehad en nu zit ie dus muur vast. Rob en ik hadden al geprobeerd om hem te verwarmen onder de hete kraan en te bevriezen met wat ijs. Beide mochten niet baten. Dit heb ik thuis nog es geprobeerd, maar ze zitten nog steeds in elkaar. Iemand een idee hoe ik dit los ga krijgen?

vliegvisgek

op de hurken en dan blote benen deel 1 links deel 2 rechts dan rustig wringen trekken en dan moet het lukken mij teminste wel na zeeforel vissen
en de hengel heleweek in mekaar gelaten  :-[ ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Cornico

De mijne is nu sinds 4 maanden een 3 delige i.p.v. 4 delig.
Sage iX2, schijnt vaker voor te komen.
De bus waar een oog op zit gemonteerd wil niet toegeven.
Heb alles al geprobeerd, maar niks helpt.
Ik heb me er bij neergelegd.

Erwin

En als je er WD-40 (soort kruipolie) tussen spuit??? Dat zou ertussen moeten lopen.
Het tast de lak niet aan.
Is onder meer te halen bij de action.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

marc

#4
grt kleine belg

vliegvisgek

Quote from: Cornico on July 14, 2012, 19:42:56
De mijne is nu sinds 4 maanden een 3 delige i.p.v. 4 delig.
Sage iX2, schijnt vaker voor te komen.
De bus waar een oog op zit gemonteerd wil niet toegeven.
Heb alles al geprobeerd, maar niks helpt.
Ik heb me er bij neergelegd.

ik had het bij mijn xi3  in denemarken maar het is me wel gelukt na 2 min stoeien zoals ik al zei  ;D

Canadian_Streamdance

ik heb dit ook meegemaakt met mij hengel en alles al geprobeerd maar wat direct en super snel werkte was
een bus aanstekergasvuller of hoe het ook mag heten op de kop in je hengel deel spuiten en erin laten lopen is een soort van
snel vries of droogijs achtig spul  en dan laten de delen los als of het niets is! misschien het proberen waard bij mij was dit de enige
oplossing!
succes ermee

Koen

Quote from: marc on July 14, 2012, 20:17:50
laat de hengel droog worden
snij 2stkken af van een binnenband van een fiets
zo heb je veel meer grip op de hengeldelen
heel kort op de passing rubber errond en achter de knieƩn uiteen trekken
lukt het zo niet ??? dan kan ik je ook niet helpen  :(
grt kleine belg

Dit werkte! ik heb um een tijdje onder de hete kraan gehad en met 2 stukjes binnenband kreeg ik um los, bedankt! :)

bonzoo

Hallo Koen. Is mij onlangs ook gebeurd met mijn Sage. Het enige dat heeft geholpen is het deel onder de sluiting minimaal een paar uur in te pakken met ijs. Korter heeft bij geen resultaat gehad. Gebruik zo'n zakje waar je ijsklontjes mee maakt. Dan met behulp van je partner of vismaat delen uit elkaar trekken. Draag daarbij rubber huishoudhandschoenen, dan heb je meer grip. Lukte bij mij de eerste keer. Laat de delen eerst weer op een normale temperatuur komen. Doe je dat niet, dan kun je weer opnieuw beginnen. Succes !