Vissen in beek/rivier iller vergunning(en)????

Started by tukkervantwente, January 19, 2017, 14:54:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tukkervantwente

Deze zomer op vakantie bij een camping gelegen aan de iller in Duitsland in de plaats Aitrach. Echter moet ik nog wel de vergunningen regelen en doe dat liever op voorhand. Weet iemand het stappenplan. Ik heb het een en ander gelezen over een staatsvergunning en rechthebbende vergunning. De staatsvergunning valt regelmatig gemeentehuis in Gerolstein is dit de enige voor heel duitsland?. Echter ligt dit totaal niet in de buurt van waar ik vissen wil. Dan nog de rechthebbende vergunning, hoe kom ik daar achter van wie wat is? En als laatste meen ik ergens te lezen dat de gevangen vis gedood moet worden in Duitsland. Geld dit ook voor ''toeristen'' als ons? Voor mijzelf vindt ik dit niet echt de bedoeling van vissen.

Jan Damman

Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Beertje

 Ik weet niet of de Iller wel geschikt is om te  vliegvissen. Het kan een behoorlijk woest stromende rivier zijn. Vooral als het ergens in het stroomgebied heeft geregend.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

tukkervantwente

Quote from: Jan Damman on January 19, 2017, 15:21:38
http://www.vliegvissenineuropa.nl

Dagkaarten €20.-
Bedankt jan ik zie ook weekkaart staan dat lijkt mij nog beter. Ben je met zon dag of weekkaart dan helemaal klaar? of moet je nog een andere vergunning hebben. Echter alles is nog in duitse marken dus lijkt mij wel een oude website.

maurice

Voor de Duitse 5 of 1 jaar vergunningen is gerrolstein gemakkelijk te doen met de post.
Juiste papieren even printen,pasfoto, copy paspoort en vispas erbij en op de post.
Bevestiging vragen voor ontvangst en dan de centen overmaken.
5 tot 10 werkdagen en je hebt hem thuis.
Als je de grens overgaat zou je hem daar ook wel kunnen krijgen.
Gronau, Nordhorn enz enz
::bbq:: ::proost:: ::proost::

John

Denk dat Gerolstein de beste optie is. Hier over de grens is men niet meer zo gemakkelijk met jahresschein verstrekken.

Heb dit in 2015 nog geprobeerd in Emlichheim echter daar werd gelijk aangegeven dat er eerst Prufung gedaan moest worden en  in Uelsen werd mijn aanvraag eerst in behandeling genomen echter na een aantal weken werd mij vriendelijk verzocht dat mijn aanvraag niet verleend kon worden wegens gewijzigde regels zodat men geen jahresschein meer mocht verstrekken.

tukkervantwente

Oke bedankt, maar als ik de vergunning in grolstein voor elkaar heb heb ik dan nog steeds de ''rechthebbende'' vergunning nodig? Of is die vergunning meer zoals een dagvergunning hier in nederland

Jan Damman

Je hebt beide nodig, zonder staatsvergunning krijg geen week of dagvergunning.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

maurice

Quote from: tukkervantwente on January 19, 2017, 18:17:09
Oke bedankt, maar als ik de vergunning in grolstein voor elkaar heb heb ik dan nog steeds de ''rechthebbende'' vergunning nodig? Of is die vergunning meer zoals een dagvergunning hier in nederland

Ja, in heel Duitsland heb je op beekjes en riviertjes zoals de Kyll, Aa. Nimps en Werra enz enz een dag vergunningen nodig buiten de staatsvergunning.

Tip,
Informeer wat de juiste waterstand is om te vissen.
Kijk vroeg in de ochtend of de avond voor je visdag na de kleur van het water.
En je kunt al snel een keuze maken van wel of niet vissen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

henkverhaar

Quote from: tukkervantwente on January 19, 2017, 18:17:09
Oke bedankt, maar als ik de vergunning in grolstein voor elkaar heb heb ik dan nog steeds de ''rechthebbende'' vergunning nodig? Of is die vergunning meer zoals een dagvergunning hier in nederland

Het is in Duitsland, m.m., zo als het 'vroegah' in Nederland was: je hebt een 'akte' (jahresschein) van de overheid nodig die je, simpel gezegd, het recht geeft om met een hengel te 'jagen' (hengels en bijbehorend visgerei te hanteren), en toestemming van de rechthebbende op het visrecht (dagkaart, vergunning) om op een bepaalde plaats vis te 'oogsten'. Ik schrijf het maar een beetje in archaïsche termen omdat de basis van het vergunningstelsel in feite in die 'traditie' is ingebed.