Mijn laatste keer...

Started by Gerrit72, March 31, 2012, 17:55:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72


Mijn  laatste keer? Nou voorlopig dan, ik ben niet gestopt met vliegvissen, maar vandaag was (ivm de gesloten tijd) de laatste kans om even met de streamer te gooien.

Nu had ik van de week toevallig 5 EP streamers binnengekregen, die Maurice naar aanleiding van mijn topic (mijn 1e keer) had opgestuurd.  Ik heb ze nauwkeurig bekeken en dit zijn streamers waar ik wel wat mee kan. Ze zien er goed uit en zijn niet al te moeilijk te binden. Ook kan ik met mijn schapenzonker een kleinere variant binden. Ik was dus zeer enthousiast over het uiterlijk van de EP. Maurice nogmaals ontzettend bedankt! Wederom een voorbeeld van hoe forumleden elkaar verder helpen, indien iemand vragen heeft. Helemaal top!

Vandaag dus de laatste kans om even te gooien met een streamer. De EP moest natuurlijk  getest worden. Na overleg  kreeg ik,  ivm andere drukte, een uur om even op pad te gaan. Aangekomen bij het water bleek het wel erg hard te waaien. Niet echt ideaal voor een beginner, met weinig werp ervaring.

De streamer kwam af en toe gevaarlijk langs mijn hoofd  zeilen en mijn werptechniek was niet echt om over naar huis te schrijven. Opgeven was uiteraard geen optie. Stug doorgaan dus. De EP 'zwom' verleidelijk door het water. Ik was direct overtuigd over de vangkracht van deze streamer.
Toen mijn uur er opzat kon ik, toen de wind even minder was, mijn streamer  iets verder wegzetten, precies op een aantrekkelijk plekje, naast een flinke waterplant. Kort na de landing zag ik een mooie kolk in het water ter hoogte van de streamer, een beuk op de hengel bleef echter uit, balen! De wind trok weer aan, dus ik kreeg de streamer niet meer op de hotspot.

Nu had ik wel eens gezien dat achterwaarts werpen ook kan, dus teneinde de plek te halen, zonder een kamikaze streamer die langs mijn hoofd zeilde, probeerde ik dat. Tot mijn verbazing lukt het, precies op de plek en even later wederom een mooie kolk. Helaas wederom geen contact met de vis, weer mis, ondanks dat ik traag binnenstripte.

Even wat worpen in de omgeving en vervolgens weer achterwaarts ri hotspot. Wederom een kolk en nu wel een beste beuk op de hengel. Hangen! Helemaal happy zag ik een snoekje kopschuddend op me af komen.  Normaal gesproken had ik de lijn even minder strak gehouden, zodat de snoek het kunstaas had kunnen uitschudden. Vandaag echter niet, ik wilde mijn eerste vangst op de EP uiteraard even op de gevoelige plaat vastleggen. Toen de snoek binnen bereik kwam en ik hem zou pakken, waaide mijn hoed in het water en lette ik even niet op. De snoek tikte wild kopschuddend tegen mijn hand, wat direct een mooi bloederig  tafereel opleverde .

Even later kon ik de snoek pakken en kon ik wat foto's schieten. Helemaal voldaan zette ik de snoek terug en kon ik met een natte hoed en bloedende hand richting huis. Flyfishing forever! Ik ben en blijf ontzettend enthousiast over deze visserij. Voor de komende tijd staat mijn 5# al klaar, nieuwe uitdagingen op andere vissoorten genoeg!




[attachment deleted by admin]
The only difference between men and boys is the price of their toys.

maurice

kijk dat doet me goed.
helemaal TOP.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hilco

Volgens mij is het een gewoonte van Maurice om beginners op gang te helpen.

Alhoewel Henk Rossie laatst bij mij ook een flinke duit in het zakje heeft gedaan.

Beiden nog erg dank.

leuk Gerrit dat je op het laatst nog wat aan je haak hebt mogen slaan.

Zie je meteen dat een hoed meer voor de sier is dan voor het gemak  :P

Marksman


lekker voor de laatste snoekdag, mooie hengel heb je.

Gerrit72


Bedankt voor de reacties! Vind het helemaal geweldig hoe forumleden de moeite nemen om starters op gang te helpen. Ik merk dat hierdoor mijn visserij in een stroomversnelling is gekomen. Het is leuk en inspirerend om de verhalen en vangsten van anderen te bekijken.

Mijn hoed heb ik niet voor de sier. Ik heb een stevige waxhoed op en draag een bril, aangezien ik een keer op marktplaats las van een aanbieder die een mooie streamerhengel aanbood; 'hengel slechts een keer gebruikt en TOEN ZAG IK MET 1 OOG MINDER :o'. Moet er niet aan denken 8) op dus!

Leuk dat je de hengel mooi vind. Zoals ik in 'vintage hengels, verleden tijd ;)? al schreef ben ik helemaal gek op vintage hengels!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Hilco

als de hoed niet voor de sier is , dan ga ik voor het touwtje onder de kin  :P

Zonder gekheid, bescherming is inderdaad belangrijk hoor.