Al eens in de vijvers van de Ruigenhoek Utrecht geweest?

Started by erikdenoorman, January 07, 2013, 21:50:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Hidde

lekker gevist vandaag , had er vier op een groene zonker streamer.
lekker om 2 vissen van wat groter formaat op mijn nieuwe stok te hebben , goede doop!

Hidde

vuurdoop nieuwe loop xact

[attachment deleted by admin]

Hidde


Hidde

visje nr 2 , 3 en 4 waren kleiner

[attachment deleted by admin]

Team

NUNC  AUT  NUNQUAM

Twan

Zaterdag ook 4 gevangen.... Allemaal kleine formaten.... Zonker streamer geen beet op gehad. Booby weer wel!!

Heintje Davids

Quote from: HappyFisherman on November 06, 2013, 22:18:13
Dus een bung is niks anders dan een beetverklikker met een haak er in? Ik dacht altijd dat dit een speciale opzet van je leader was ;D

Dan kun je net zo goed met maden gaan vissen...  ::fluiten::

Hieronder een link naar de website van Hans Bock over buzzeren met een 'bung' en hoewel ik persoonlijk zijn manier van vertellen, met constant uh.., tenenkrommend vind, is het wel een hele duidelijke uitleg en goed in beeld gebracht. Niet mijn manier van vliegvissen maar voor velen misschien toch een eye-opener.

http://hooked-on-flyfishing.com/videos/reservoirvissen/horizontaal-buzzeren-bung-vissen/

JB

Afgelopen zondag geweest met Perry (Golddigger) en Koen.
Ondanks het vervelende windje met z'n drieen toch nog 11 vissen "geland"

Golddigger deed zijn naam weer eer aan door links en rechts van Koen de vissen weg te kapen  ;)

De verdeling van de vissen was;
Golddigger  ;D
Koen          :-[
John           :)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

MarcelN

"geland'? ik begreep gelost! veel aanbeten niet kunnen verzilveren?

kees

Quote from: JB on January 08, 2014, 11:40:13
Afgelopen zondag geweest met Perry (Golddigger) en Koen.
Ondanks het vervelende windje met z'n drieen toch nog 11 vissen "geland"

Golddigger deed zijn naam weer eer aan door links en rechts van Koen de vissen weg te kapen  ;)

De verdeling van de vissen was;
Golddigger  ;D
Koen          :-[
John           :)

John, ik begrijp hieruit dat jij tevreden ::dance:: was met je vangst? dat Koen zich schaamt  ::hand:: dat hij niet (meer) gevangen heeft? en natuurlijk Perry  ::liar:: de lachende 3e. 

JB

Quote from: MarcelN on January 08, 2014, 12:08:34
"geland'? ik begreep gelost! veel aanbeten niet kunnen verzilveren?

Die heb ik niet eens meegeteld  ;)


@Kees, klopt helemaal  :)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

MarcelN

Een tijdje terug was ik met Perry, Koen en mijn zoontje Daniël naar de Ruigenhoek geweest, was leuk vooral voor de kleine (10), die's verslaafd ;D
Het kreng, uhh aardige mannetje, had mij wéér verslagen, binnenkort gaat die mee naar het OVM als de bibio vliegjes die takken eens los laten, want de bomen hangen al vol!
https://www.youtube.com/watch?v=cZgxSmBeyUc



gijsie20

Er zit nu ook bruine forel op de vijver, heb er zondag eentje mogen vangen aan een streamertje  :)
Mooi gaaf visje! Niet groot, denk een cm of 35?

ben

Nou die bruintjes, dat bent de lekkersten!!!!! ::delete:: ::agree:: ::blabla:: ::goodjob:: ::new:: ::hulp:: ::wtf:: ::ban::

gijsie20

Vraag me toch af wat de toegevoegde waarde is van het gebruik van al die smiley's in een zin?

Hilco de Visser

daar zit en heel verhaal achter denk ik dan maar hahahahah.

straks even kijken bij de vijver want Pascal geeft les en ik heb  Rick al veel te lang niet gesproken .

wie weet zelfs nog even vissen

MarcelN

Forellen met roze lippen denk ik dan...doe Rick de groeten Hilco!

vliegvisserdorian

Kga daar rond paassen ook maar weer eens vissen (eindelijk weer eens een keer tijd...), zijn er nog anderen rond de paasdagen toevallig?

Gert

Ik ben er vanmiddag geweest, samen met Jos en 1 van m'n broers. We gingen eigenlijk naar de Eemhof, maar die is dus dicht op woensdag, weten we nu :-[

Ik had er 10 in 3 uurtjes, allemaal aan een once-and-away (Peccary haar, CDC en pauwenfiber).
De anderen hadden er allebei 5, ook bijna alles met droog.

Lekker gevist en we hadden de hele vijver voor onszelf.

Groet,
Gert

Hilco de Visser


Gert

Ja Hilco, nu wel. Was er met de forumdag ook al geweest en toen was het wel ff zoeken.
En vorige maand bij het fort Ruigenhoek geweest voor het Kaap/Tweetakt evenement maar toen stonden we daar voor een dicht hek http://www.rechtspraak.nl/Organisatie/Rechtbanken/Midden-Nederland/Nieuws/Pages/EvenementKaapTweetaktinFortRuigenhoekmagnietdoorgaan.aspx

Had vandaag dus een soort van deja vu bij de Eemhof :(

Hilco de Visser

ja , ik ben er ook 2 keer ingetrapt dit voorjaar ; prachtig weer  maandag dicht  >:(

Hilco de Visser

Zien we elkaar morgen allemaal op "het vliegbind evenement"  ::goodjob::

gijsie20

Nope..ben aan het klussen in mijn nieuwe huis. Wellicht nog wel even tussendoor vissen..woon nu direct aan een grachtje waar ik vandaag een schooltje ruisvoorn continu voor de deur zag zwemmen  :)

Have fun!

Joost S.

Ik ga 9 juli een dagje vliegvissen hier. Voor het eerst, hoop wat te vangen.

Mensen nog tips waar ik op moet letten? Of welke vijver ik het best kan nemen.

Zal het topic eens helemaal door nemen nog.