Vangsten

Started by bert uit alverna, September 07, 2018, 08:30:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bert uit alverna

Daar Ik de site al langer tij volg valt mij op dat er maar weinig vissers zijn die in Nederland op witvis vissen uit gezonderd de snoek
Ik Ben geen stekkenpezer maar zou wel graag weten wat andere vangen waarmee enzovoortzo dat Ik vergelijking material heb en misschien iets Aan Kan passen
Daar Ik een vrienden druk  bestaan heb Kan Ik Ook Niet Vaak vissen  maar als Ik ga probeer Ik altijd iets op de site achter te laten

Gr bert

Scaramouche

Afgelopen weekend heb ik nog leuk voorntjes staan vangen met de vlieg, maar geen bijzondere vangsten en dan maak ik er ook geen melding van. ik vis met kleine rode buzzertjes en natte miertjes op het moment, dat gaat heel leuk.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

paul de bruijn

Ik mag de afgelopen weken niet klagen met veel voorn,winde,roofblei,ruisvoorntjes,bleitjes,verdwaalde karper.
Maar zoals Scaramouche al zegt,zolang het geen records zijn......

henkverhaar

Gewoon in de sloot achter het huis. Elke dag een uurtje... Vrijwel nooit schokkende vangsten, maar ook vrijwel nooit blanken... Waarom? Gewoon omdat het 3 minuten lopen is.

bert uit alverna

Kijk manner en vrouwen dat bedoel Ik nauw
Wat voor een water vis je welke vlieg gebruikje welke maat gebruikje
Dat Wil denk iedereen wel weten
Natuurlijk vind Ik de verslagen over buitelandse reizen prachtig om te lezen maar dat is Niet voor iedereen weg
Legt ,maar een sloot of plas in de buurt kunnen we wel komen
Voor al zo door Gaan met dit sport berichten

Gr bert

John

Tsja Bert,

Hier ook gewoon vissen in lokale watertjes. Voornamelijk baarsen  voorn en af en toe kleine roofbleitjes.

Vliegjes heel eenvoudig, redtag, pheasant tail of goudkopnimfjes voorzien van zwarte of roestbruine dubbing met een glittertje erin (Rainbow dubbing of soortgelijk) haakmaatjes 14,16.

Menno_siemensma

laatste tijd weinig gevist door het weer, maar van de week nog leuk ruisvoorn gevangen op de spider size 14.  Niets echt groots al zwom er wel een mooie 30tiger toen ik net vast zat in het riet, uiteraard.  :-X
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Scaramouche

met ruisvoorn vis ik het liefst met maatje 10-12, met name om te voorkomen dat het kleine grut (die stomme visjes van 3-5cm) een vlieg compleet naar binnen zuigt zodat je de haak er zelfs niet met een hakensteker uitkrijgt. maar als ik aantallen wil maken dan vis ik met een buzzertje maat 16 of 18, feitelijk gewoon rood binddraad op een haak en dat dan aflakken. als er 50 zitten dan vang je er 45.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Joost S.

Mijn meeste vliegvisuurtjes gaan op klein spul, liefst mega ruisvoorn. Wil daar nog steeds een #3 voor hebben.

Gisteren had ik onder een brug een hele rits baarsjes. Met 1 grote er tussen. Was ook leutig hoor.

sarca2

#9
Afgelopen week paar keer gevist op de Kil van Hurwenen, prachtig water, 300-400 jaar oude nevengeul van de Waal, heel veel ondiepte, nog beetje in verbinding met de Waal, grote zwermen ganzen, in de buurt van Zaltbommel. gebied is van Staatsbosbeheer, open van 1 mei tot 1 oktober,

hsv de Put heeft visrecht (in het nieuwe jaar ga ik daar lid worden  ;D )

ik ben er nog maar 1 keer een andere sportvisser tegen gekomen, die zat 4 dagen en nachten vanuit z'n tent op karper te vissen en had noppes gevangen.

wisselende vangsten, op 1 korte middag was t elke derde worp raak met grotere voorns (boven de twintig) en ook nog een brasem van boven de 50. wel altijd veel gevangen maar dan vaak klein grut. met verschillende kleine nyphen gevist.
deze zomer zag ik echt mega hordes grotebrasem in het midden aan het oppervlak, toen vliegviste ik nog niet. daar kijk ik naar uit voor de komende zomer.

dus misschien een tip voor komende zomer als je 35 euro wilt uitgeven voor lidmaatschap de put, mooi vakantiedagen gegarandeerd. ik weet nog niet zeker of waden slim is met de modder daar, er zijn wel ook grindplaten.

zie eerste fotootje van de kil.

was dit wat je bedoelt?

alverna is niet heul ver hier vandaan ook
::new::