'grote vliegjes'

Started by A{b}r{a}xa{s}, June 23, 2011, 07:05:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fier Boom

Phoe! Kan niet wachten om de eerste esox lucius op de vliegenlat te vangen!
Bas, er komen leuke speeltjes jou kan op!

HappyFisherman

De eerste aanbeet ga je niet gauw vergeten, dat kan ik je wel verzekeren!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: Fier Boom on June 24, 2011, 08:13:34
Phoe! Kan niet wachten om de eerste esox lucius op de vliegenlat te vangen!
Bas, er komen leuke speeltjes jou kan op!


thanks, de envelop gaat van mijn kant uit, ofwel zaterdag ofwel maandag op de post....'k moet nog postzegels halen

Rossie69

100 km voor je is best te doen joh purmer reutel :)

de schuur is wel een optie denk ik Hendri

Zou dr niet aan beginnen,en vooral je je grote B houden hiero.
want je moet je eigen nog waar maken ook.
zelf ving ik de aller laatse dag dat ik kon snoeken ,een snoekbeestje.

Heb zelf ook nog een #9 staan,werkt perfect,heb ik trouwens meer op gevangen als waar ik nou mee vis hahaha.

gekheid,van niet doen gewoon als alternatief,voor het kleine spul.
wintervoorn is ook weer iets anders,is ook best wel koud swinters hahaha.

onthaken van snoek is ook niks voor mij,scheelt ook weer,ik vang ze ook niet zo veel ;)

gewoon is proberen.

Snoektoer ben blij dat ik die niet hoef te roggelen .
of wel ? nee.

HappyFisherman

Zijn er al concretere plannen dan voor een toertje snoek'n?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Fier Boom

Lijkt me leuk! Jullie zijn van harte welkom in het mooie Heusden vesting! Helaas zijn nu wel bijna alle kanten dichtgegroeid...

Rossie69

Quote from: Fier Boom on June 24, 2011, 16:47:15
Lijkt me leuk! Jullie zijn van harte welkom in het mooie Heusden vesting! Helaas zijn nu wel bijna alle kanten dichtgegroeid...
Heusden wordt het niet meer richting ijssel denk ut :)

Fier Boom

bende gek :D Zeker te ver weg voor jullie haha!  >:( ;D

Henry

Heusden is dat niet  nabij Den Bosch ? of ben ik nu met een ander dorp in de war.

Fier Boom

klopt helemaal Henry!

Leuk en veel water! Genoeg snoek!

Henry

Dat dorp ken ik alleen van foto's en ...zeker niet te ver weg  :-X.

Hilco

Daar zeggen ze ; "ik woon op Heusden"    Opheusden?

Henry

Klopt zo kende ik een john opheusden...een fotografisch wonderkind :S:S:S:S

hendri

snoektour, tja de vorige heb ik gewonnen dus mocht meteen het stokje van maurice overnemen. kheb met henk al wel het een en ander doorgesproken, in grote lijnen is er al wel een plan. zeer binnenkort ga ik en ik hoop met henk ff verder over hebben en dan komt dat hier vanzelf op het forum. het zal waarschijnlijk november worden, en in en rond meppel evenals de eerste snoektour..

peter, ik heb helaas geen slaap plekkies, mischien kun je weer bij het adresje van vorig jaar terecht. ;)

(henk, wij hebben nog ff contact hierover, denk vant weekend nog wel eem.)

Sieger

Snel plannen jongens.... anders staat er al weer wat anders... (opa worden enzo...  ;) )


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

@Sieger : dat is toch iets dat je overkomt, niet iets waar je actief voor moet zijn ? ;)



HappyFisherman

Daar is ie al heel druk voor geweest. Nu kan ie achterover gaan hangen en genieten!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

christianvt

Quote from: Rossie69 on June 24, 2011, 18:19:29
Heusden wordt het niet meer richting ijssel denk ut :)

Komen jullie maar eens deze kant op!  :P ::) hahaha

Heusden heb je idd mooi water! De grachten?

Hilco

Quote from: christianvt
Komen jullie maar eens deze kant op!  :P ::) hahaha


kan toch  ;D

Fier Boom

Quote from: christianvt on June 25, 2011, 16:21:36
Komen jullie maar eens deze kant op!  :P ::) hahaha

Heusden heb je idd mooi water! De grachten?

De buitenste grachten zijn perfect om grote aantallen te vangen tot 70 cm en erg ondiep (+- 1,5 meter). De binnenste gracht zitten meter+ vissen kan erg diep zijn op sommige plaatsen, helaas geen grote aantallen op een dag


Als iemand zin heeft om een keertje langs te hoppen, je bent welkom!

Henry

Dat moet wel een keer kunnen ;) dat langs komen...

christianvt

Quote from: Fier Boom on June 25, 2011, 19:09:06
De buitenste grachten zijn perfect om grote aantallen te vangen tot 70 cm en erg ondiep (+- 1,5 meter). De binnenste gracht zitten meter+ vissen kan erg diep zijn op sommige plaatsen, helaas geen grote aantallen op een dag


Als iemand zin heeft om een keertje langs te hoppen, je bent welkom!

Welk Aftma heb je daar nodig? Zwaar zeker? ::)

Ik heb alleen een #5/6.. Dat is natuurlijk te licht. Anders lijkt het me wel een keer leuk.

Henry

Waarom zou dat te licht zijn?
Iedereen is geloof ik al snel bang dat zijn hengel te licht zal zijn. Ik ben alleen in het bezit van een 4tje en de kans dat daar een leuke Brasem opklapt is ook altijd aanwezig, die dingen die hier zwemmen in de polder zijn al snel een cm of 50 tot 60. Je hengel zal het wel houden, maar houd de eigenaar het ook is de vraag dan. Het enige wat het zal zijn is dat de dril wat langer gaat duren dan gepland.. Ik ben voorstander om zo licht mogelijk te vissen. Als ik wil takelen dan bel ik wel een kraan bedrijf. Benhet er wel mee eens dat je geen karper moet zien te overmeesteren op een 4tje. Al zou dit misschien ook nog wel mogelijk zijn.
Zie overal om me heen , gasten met zulk zwaar spul vissend at ik denk dit is niet meer leuk. Karper minimaal 25/100, vaste stok 16/100e gevlochten.
Nee dat 5/6je zal meer dan voldoende zijn.

christianvt

@Henry Ben het met je eens!

Maar je zit ook te kijken met het wegzetten van grote streamers..

Maarja, een snoek pakt ook een twister op een spinstok. Dus moeten ze ook een klein streamertje van pak weg 5/10 cm pakken! Die krijg ik prima weg op een #5/6 met een 5 lijn.

Wat moet er verder eigenlijk nog als montage?

Henry

Zoals je ziet alles is relevant.
Als je doebewust gaat zoeken naar snoek dan, kies je uiteindelijk wel voor de hengel die geschikt is voor de grotere streamer. ( ik moet eerlijkheids halve zeggen, dat ik dat uit het oog verloren ben,tijdens mijn antwoord  8) .) We willen allemaal net die ene grote pakken en die kleintjes tellen eigenlijk niet meer mee. Best jammer eigenlijk. Zie het overal om me heen. Karper vissers zijn niet meer tevreden met een karpertje van 40 cm. Ook wij zoeken net die ene grote ruiser en grote snoek van boven een meter. Lijkt er steeds meer op dat het genot om te vissen wordt overschaduwd door deze gedachte. En ook het tevreden zijn met wat we hebben, zijn we kwijt geraakt.

Over de montage kan ik je weinig zeggen. zou wel denken aan een onderlijn. Maar er zijn jongens hier die de platbek tot een symbool hebben omgetoverd en die weten er veeeeeel meer af dan ik.