Is het normaal dat...

Started by Bekeerling, November 30, 2012, 20:53:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bekeerling

een vliegenlijn na een paar "zweepjes" helemaal naar de knoppen is? Ziet er gewoon uit alsof iemand er een aansteker onder heeft gehouden  >:( Is gisteren gebeurd tijdens het droog werpen/oefenen.
Ballen kwaliteit vliegenlijn of is dit normaal na een paar zweepjes? Was zo'n goedkopie lijn van een webshop, waarschijnlijk de laatste keer dus  ::grrr::

Sieger

Mmmm klinkt niet als normaal, maar die zweepslagen zijn ook niet echt goed voor het spul.... Heb zo bij het oefenen regelmatig een leader met gespleten punten gehad...

Overigens... wel altijd een leader of een stuk nylon eraan binden als je 'droog' oefent. Werpt ook een stuk beter....

HEb je een foto van de 'blessure'...?


Sieger

willyzuid

sieger heeft denk ik wel gelijk.
knup er maar een leader aan,met een pluisje wol.
Kan je ook gelijk het strekken van je lijn oefenen.

karelgol

Zeker in het begin heb ik de grond nog wel eens geraakt. Blij dat ik er een stuk nylon aan had geknoopt.

Bekeerling







Zal er inderdaad voortaan een leader aan doen. Hoorde aan het uiteinde ook nog een lusje te zitten. Toen dit laatste zweepje plaats vond raakte de lijn de grond niet.
Bedankt voor de reacties.

HappyFisherman

Je kunt je ook afvragen of het normaal is dat je een vliegenlijn zo'n kunt mishandelen HAHA!

Laatste stukkie afknippen, drup lijm er op, zodat er geen water in de kern trekt en idd een leaderloop er op met een stukkie nylon.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Yep... was er al bang voor..... zonde, maar nog wel te redden... Zoals Bram al aangaf....


Sieger

Bekeerling

Oké mooi dan is dat ook weer duidelijk  ::duim:: Bedankt heren  ::goodjob::

Gert

Quote from: Bekeerling on November 30, 2012, 22:00:31
Zal er inderdaad voortaan een leader aan doen.

En zoals willyzuid al zei: een pluisje wol.
Of eventueel een droge vlieg die je voor de haakbocht afknipt.
Als je letterlijk het klappen van de zweep kent dan weet je dat die klap wordt veroorzaakt doordat de punt van de lijn of leader door de geluidsbarriere gaat.
Een pluisje wol oid remt de snelhuid behoorlijk af en daardoor blijft de boel langer heel. Bovendien ben je dan wat realistischer aan het oefenen.

Groet,
Gert