Fijn aan de IJssel

Started by Bert J., April 30, 2013, 00:41:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bert J.

Vanavond ben ik voor het eerst dit jaar weer eens naar de IJssel geweest in de hoop een paar
voorns te kunnen vangen.
Er waaide een frisse noordwester wind, die pas tegen half negen ging liggen. Op de eerste stek
was het me te druk en de wind stond ook nog verkeerd. Op de tweede kreeg ik zowaar een harde
aanbeet op een oranje ijsselnimf, die ik luchtledig sloeg. Later een herkansing. Geen voorn, maar
een hele grote brasem zonder paaipukkels.







The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Arno

Lekker Bert.
toch lekker om weer langs de ijssel te struinen en hier en daar een visje te vangen(nou ja visje)
beste bak van een brasem is dit.

Gr Arno

Erwin

Prachtige plaatjes hoor mooi stukje ijssel daar.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

chris33

Mooi vissie. Netjes.

Ben zelfvandaag even snel bij mij in Nunspeet aan het veluwemeer wezen kijken. Maar helemaal niks. Jammer.

HappyFisherman

Prachtige plaat Bert die onderste!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Marksman

Mooi vissen daar, goeie brasem ook.

RiverHunter

Hele mooie brasem, en plaatjes. IJssel heeft veel te bieden. 8)

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

sjoerd

Geen paaipukkels?? Dan kan het ook een vrouwtje zijn Bert want die krijgen dus GEEN pukkeltjes.
Er zijn nogal wat (vlieg)vissers die dat niet weten. Nouja weer wat geleerd moet je maar denken en het iseen leuke platte. En ze zijn leker sterk op dat stromende water. :) :) :)  En even een tip: de avonden zijn voor de brasemvangsten op de Ijssel vaak beter dan overdag.Het lijkt dat ze dan de ondieptes optrekken om te azen.

gr Sjoerd

R.S.N Flyfisher

 ::goodjob::

En mooie plaat idd!

Plantje

Mooi werk man!

Als het werk tegenzit kun je nog altijd foto's voor ansicht kaarten gaan maken :)

Bert J.

Ik kan me niet voorstellen dat er vliegvissers zijn die dat niet weten Sjoerd, dat alleen mannetjes-brasems paaipukkels krijgen..   Deze was echt zwaar. Normaal kun je ze net achter de kop met één hand uit het water tillen, maar dat lukte bij deze niet.  Geen grip op te krijgen. 63 cm was ze.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

hedzer

mooie vis en leuke foto s
een geslaagde avond lijkt me ::goodjob::

Ron


Bert J.

Vanavond weer even terug geweest. Bij de eerste worp gelijk al een mooie aanbeet, een beste brasem
op de oranje nimf. Vierde worp weer raak. Niet te missen aanbeten. Een stevige knokker van 61 cm. in
het behoorlijk heldere IJsselwater.
Toen viel het stil. Ander nimfen, andere stek, maar niks. Vlak voor de schemering nog even terug en weer
zo'n harde aanbeet. Nr. 3 was een feit.
Geen voorn te bekennen.





The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

HappyFisherman

Wat 'n vett'n die onderste! Gore slijmjurken HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bert J.

 :)       ::agree::
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Gerrit72




Super mooie vissen!

En goede sport aan de dril foto te zien.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

maurice

mooie vis Bert, ga zo door ;D ;)
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Nootjez

61 cm, dat zijn al beste brasems...
Proficiat!

Jan Damman

Beste vissen Bert, proficiat.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

chris33

Gave vissen zeg! Donder wat bruut. Wat voor een nimpf?

Is ijssel beetje te bevissen met een vliegenlat?

Bert J.

Tussen de kribben kun je goed uit de voeten met de vliegen hengel. Ik vang de meesten met een oranje verzwaarde
ijsselnimf. Looddraad, goudkopje, oranje lichaampje, ribbing van tinsel, thorax van pauwefiber. Soms met klein rood staartje van flash.
Vanavond was het even heerlijk aan de rivier. De brasems vertoonden enigzins paaigedrag door langs de oever te golven.
Watertemperatuur was 15 graden. Toch nog twee gepakt, waaronder één van 64 cm! Ze worden steeds groter.







The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bert J.

De IJsselvloermatten zijn nog steeds goed te vangen. Vanavond had ik er vijf. De grootste was
66cm! Ik verbaas me telkens over de kracht die deze 'luie dweilen' op de rivier ontwikkelen aan
een viertje. Ze blijven gaan, heerlijk.









The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Plantje

Mooi man! Ik vermaak me ook nog steeds met voorntjes achter het huis.

Zie wel regelmatig brasem voorbij zwemmen, maar ze hebben geen zin in een Pheasant Tail. Maar eens een IJsselnimf proberen dan? Nog suggesties voor hoe ik die het beste kan vissen?