De Dinkel nabij Losser

Started by gezoute zonnebloempit, August 30, 2011, 10:23:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gezoute zonnebloempit

Laats nog een wandeltocht gemaakt door het naar mij mening mooiste stukje Nederland; de Dinkel bij Losser. Het deel bij Losser is duidelijk door de eeuwen heen onaangetast gebleven. Maakt de rivier puur natuur en lekker ruig. Ik vis graag met de cetrepin en de stroming die ik zag leent zich perfect uit.  Toevallig kwam ik tijdens het wandelen een natuurbeheerder tegen en vroeg of je daar uberhaupt mag vissen. Hij antwoordde dat op bepaalde stukken inderdaad mag worden gevist mits in bezit van vispas. Alleen het rare is dat ik geen enkele visser ben tegengekomen.

Dus mijn vraag; Mag je aan de dinkel nabij Losser vissen? In de landelijke lijst van viswateren staat de verbeterde Dinkel, maar dat is verder noodrwaarts. Er staat ook het stuk De benedendinkel tot aan de Duitse grens. Alleen is niet aangegeven waar de Benedendinkel begint. Ik dacht onderweg wel wat sporen tegen te zijn gekomen van vissers..

Plantje

Dat ziet er inderdaad uit als een mooi beekje/riviertje om te vliegvissen!

Hiervoor geldt wel een beetje wat ik me afvroeg in het topic over de Geul: wat zou er gebeuren met forel in dergelijk water? Op de Geul zit beekforel en die doet het daar prima! Maar stel nu, dat er op de Dinkel beekforel uitgezet wordt....drijven ze dan na een paar weken allemaal rond? Of krijg je dan wellicht op den duur een mooie beekforel stand op zo'n beek/rivier?

Marcelk

Niks mis mee met de Dinkel dus die forellen blijven wel drijven.
Het probleem zal echter zijn dat ze de lieden tegenkomen die hun meteen de hersens inslaan
en dan is het snel voorbij met de pret.






Plantje

#3
Ik heb het idee, dat ik ook maar eens die kant op moet! Wie hebben er ervaring op de Dinkel?

Zou toch mooi zijn als we meer beken en riviertjes als de Geul hebben in Nederland?!?

Trouwens....welkom op het forum gezoute zonnebloempit!  Check ook even je eigen welkomsboodschap hierzo

maurice

@ gezoute zonnebloempit, ben bang dat je rond de oude dinkel in het bos hebt gelopen.
hier is vissen niet toegestaan.

net als het stuk bij het Luttezand en een groot stuk bij Denekamp.

vanaf af Glane tot de duitse grens en tot aan de Dinkelbrug losser mag wel.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

gezoute zonnebloempit

Quote from: Plantje on August 30, 2011, 12:24:46
Dat ziet er inderdaad uit als een mooi beekje/riviertje om te vliegvissen!

Hiervoor geldt wel een beetje wat ik me afvroeg in het topic over de Geul: wat zou er gebeuren met forel in dergelijk water? Op de Geul zit beekforel en die doet het daar prima! Maar stel nu, dat er op de Dinkel beekforel uitgezet wordt....drijven ze dan na een paar weken allemaal rond? Of krijg je dan wellicht op den duur een mooie beekforel stand op zo'n beek/rivier?

De forellen zullen het wel overleven maar of ze zonder hulp als soort de populatie in stand kunnen houden vraag ik me echt af. Ik heb geen idee hoe de paaigronden eruit zien. Zal wel ergens in Duitsland zijn.


gezoute zonnebloempit

@marcel

Ja klopt, daar was ik al van op de hoogte. Stond ook op het bordje volgens mij. Echter, in de landelijke lijst van viswateren staat alleen dat je mag vissen aan de dinkelkanaal en aan de verbeterde dinkel. Geen van beiden hebben betrekking tot mijn gewenste stek.