De Tipbosch of...?

Started by Nol78, December 22, 2013, 19:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nol78

Maandag 30 december tot zondag 5 januari weekje vakantie op landal Twenhaarsveld,
Ook maar een paar dagen Tipbosch bezoeken of zijn er betere vijvers in de buurt?

Had op het forum al wel wat oude info over Tipbosch gevonden zal nog wel hetzelfde zijn neem ik aan?

Gr Nol

Jan_Smeijers

Ik ben er bijna elke week te vinden, over het algemeen kun je daar wel leuk vissen.
Heeft een groot voordeel dat je voor het standaard bedrag op elke vijver mag vissen (3 vijvers).
En voor de 17,50 die je betaald mag je 6 uurtjes vissen.

Wil 9/10 keer wel redelijk goed daarzo, heb vaak wel een gemiddelde van 8 visjes.
Eigenaar kan wat stug overkomen, maar over het algemeen kun je hem wel hebben..

Donderdag is het vaak het drukst.. Komt er een vaste groep deegsmijters, de vrijdag komen vaak 1 a 2 vliegvissers.
Die je eventueel kunnen gidsen voor de dag, kijk op de site voor de juiste openingstijden. Winter-zomer heeft ie heel andere tijden.

Vanaf Twenhaarsveld is de forelput Breukink in Steenderen ook een leuke put, heeft een aparte vliegvisvijver en is qua sfeer iets beter.
Net als Tipbosch niet duur 12,50 voor 4 uurtjes vissen, maar net iets verder rijden dan naar de Tipbosch.
Hoe de vangsten daar nu zijn durf ik niet te zeggen, ben er een half jaar niet meer geweest..
Gr. Jan


Nol78

Jan dank voor de info.
Tipbosch word hem dus, wat betreft die 8 vissen...1 of 2 zal al mooi zijn.

Jan_Smeijers

Graag gedaan Nol  :)

Vaak zitten de vissen als een school hoog in het water bij elkaar, plaag ze dan met een klein zwart vliegje.
Klein zwart torretje hk 18/20 wil dan wel doorslag geven, of zwarte (met rode body) natte vlieg en het steeds met snel herhaling plaatsen willen ze ook wel eens pakken.
Geen actie in het water, streameren en lagen afvissen dmv tungsten, loodhagel voor vlieg.
Kleuren zwart/olive/wit, snelheid vaak heel verschillend. Maar vaak snelle kort binnen strippen.
Heb altijd wel een groot verschil aan vliegen bij me, als het taai word..
Gr. Jan


Nol78

Dat is info waar je wat mee kunt Jan,
zwarte torretjes heb ik wel wat, nymphjes en natte vliegjes ook.
Steamertjes wat minder maar daar word aan gewerkt.

Gr Nol

Jan_Smeijers

Suc6 en wie weet zie ik dan die week wel
Gr. Jan


HappyFisherman

Als je nou ff post welke dag je gaat kom ik misschien ook ff. Ben er al een poos niet geweest.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Nol78

Goedemorgen HappyFisherman,

Ik zal er donderdag,vrijdag of zaterdag zijn, laat maar weten wat je het beste past.
Ik kan alle 3 de dagen dus pas ik me op jou aan.

Gr Nol

Jan_Smeijers

Ik kan die week helaas niet, anders had ik er ook cker gestaan.

M'n broer krijgt vanaf de 2de januari de sleutel van z'n nieuwe huis, moet ik behangen.. is m'n favo werk al niet  :(
Gr. Jan


Nol78

Goede reden om te gaan vissen Jan

Jan_Smeijers

Haha ja dat is het cker, maar krijg je als je de enige schilder van de familie bent.

Weten ze je altijd te vinden he, gelukkig is het niet niet heel erg veel.

Stuk of 3 muren (wel heftige patronen) en een beetje sauswerk.
Gr. Jan


Jan_Smeijers

Nol, de Broekbeke in Geesteren is ook een leuke put..

Zelfde tijden/tarief als bij de Tipbosch en je mag ook op elke vijver wisselen, maar liefst 4 vijvers.

Enige nadeel, het is een stukje verder dan de Tipbosch..

Ik ga er morgen een dagje vissen en proberen een visje te vangen  :)

http://debroekbeke.nl/nl/tarieven-forelvissen
Gr. Jan


Nol78

Hoe dat het er nu voor staat ga ik donderdag naar de Tipbosch mochten de vangsten daar tegen vallen kan ik altijd zaterdag nog uitwijken.

Gr Nol

HappyFisherman

Als het morgen niet met bakken uit de lucht komt ben ik er ook. Anders kruip ik waarschijnlijk achter de vice.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Nol78

Super,

Het lijkt morgen mee te vallen kwa weer.
Eventueel tot morgen en veel plezier met binden.

Gr Nol

Nol78

Bram en Jan,

Hartelijk dank voor de tips en leuke dag ik heb me prima vermaakt, jullie waarschijnlijk ook met mijn gestuntel haha.
Behalve die vis die loste heb ik er in het laatste half uurtje nog 1 mogen vangen dus helemaal top.

Gr Nol

HappyFisherman

Mooi man, de aanhouder wint! Ging aan het einde ook al stukken beter dan vanochtend.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Nol78

Ja aan het eind ging het idd stukken beter.

Jan_Smeijers

Top Nol, toch nog 1 te grazen gehad!  ::goodjob::

Viel niet mee he, met die (draaiende) wind  ;)




Gr. Jan


Nol78

#19
Dat is de smoes die ik ga gebruiken idd.. haha

Ben op het laatst gewoon eigenwijs met een verzwaard streamertje naar het midden gaan gooien,
even laten zakken en dan binnen strippen heeft me toch nog een visje opgeleverd.

Jan_Smeijers

Gr. Jan


Nol78

Vandaag weer heen geweest, van de 4 vliegvissers had er slechts eentje een forel.
Ben rond 2 uur maar terug gegaan.

Gr Nol

Jan_Smeijers

Kijk aan weer paar vliegvissers leren kennen?

2 buitenlandse jongens bij?

Ja Nol, het is niet makkelijk meer deze periode..
Gr. Jan


Nol78

Waren idd 2 buitenlandse heren bij Jan.

Gr Nol