Ervaring Filson (foul weather) strap vest

Started by Koen, September 13, 2011, 18:06:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

Hallo,

Ik ben een beginner wat vliegvissen betreft maar een ding wat ik al snel moet vervangen is mijn vliegvest. Ik heb nu een lange  en die wordt nat als het wat dieper wordt. Niet zo handig dus. Nu zit ik voor mijn werk in Texas en ben in de dooie uurtjes wat aan het internetten en nu ben ik de Filson foul weather strap vest tegen gekomen. Die verkopen ze hier, of op hun website, of via Cabelas. Ik heb gekeken of ze in Nederland verkrijgbaar zijn, maar daar zijn ze bijna een keer zo duur als hier. Waarom deze? ik vind um der mooi uit zien :P Mijn vraag aan jullie is wie heeft ervaring met dit vest (of de normale strap vest) en hoe zit het met de maat van het vest? ze hebben nml 2 maten S/M/L en XL/2XL/3XL. nu ben ik een l/xl persoon dus twijfel een beetje welke in nu moet kopen :P

Eventuele andere aanraders zijn ook welkom natuurlijk :)

Alvast bedankt,

Koen

Koen


Sieger

Hoi Koen,

Allereerst welkom en veel plezier hier...

Heb ook ff op Cabela's gekeken. Is inderdaad wel een heel kort vest, ik weet niet hoe lang jij bent maar heb altijd het gevoel dat. Het dan onder je oksels zit...

2 dingen vallen me nog meer op.. De banden... Gaan die niet in je vlees snijden met het gewicht erin en....
Het. Materiaal lijkt me zwaar militair katoen... Als dat nat wordt neemt het gewicht erg toe en het blijft erg lang zeiknat....

Heb je al eens bij Fishpond spullen gekeken, heeft ook kortere vesten en zijn erg mooi

Succes met de zoektocht!


Sieger

Koen

De foulweather vest is water afstotend die andere niet. goeie tip. Ik lees op de amerikaanse review goeie dingen over dit vest. sommige hebben hem al 10 jaar en afgezien van wat verkleuring zijn ze nog steeds goed.

Het is een kort vest inderdaad. dit wil ik ook graag want bij sommige stukken waden sta je tot middel in het water. fijn als alles dan droog blijft :) Ik hoef ook geen 1000 zakken want dan meen je toch alleen maar te veel dingen mee die je meestal toch niet gebruikt.

Ik zal eens kijken bij Fishpond :)

Koen

#4
Fishpond heeft inderdaad wel mooie vesten. wat is jullie ervaring met een vest/rugzak combi. Het lijkt mij wel handig.

Nog andere merken vesten waar ik naar kijken kan? Simms ken ik.

Sieger

Hendri heeft volgens mij een Fishpond en is daar erg tevreden over, misschien hem ff een pbtje sturen....


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

doorgaans heb je niet meer nodig dan wat al in je vest past, dus waarom een rugzak ?
misschien voor een thermosflesje of iets dergelijks, maar daarvoor heb je vaak al een groot vak op de rug.
rest is (misschien) alleen maar ballast....

Useless

Koen,

Ik ben al jaren op zoek naar het meest optimale vest dat je kunt kopen maar heb 'm (nog) niet gevonden. Ik heb thuis zo langzamerhand een hele batterij met chestpacks(jawel, oa ook een filson), slingpacks en vliegvisvesten liggen en allemaal functioneren ze redelijk maar ben er inmiddels achter dat het er ook erg vanaf hangt wat je ermee gaat doen.
Als ik een hele dag wegblijf en eten en drinken mee neem vind ik een chestpack handiger. Er kan vaak iets meer in, zeker als er ook zo'n rugzakstuk aan zit en het trekt bij zware spullen niet zo in je nek.
Als ik op kleine riviertjes vis heb ik voor mijn doen wat meer vliegendozen bij me en vind ik een buiktas of iets langer vliegvisvest weer handiger omdat er iets meer ruimte in zit. Bij het gebruik van een dubbelhandige hengel verkies ik een vliegvisvest weer boven een buiktas of chestpack omdat ie minder in de weg zit met werpen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Bottomline is denk ik dat er niet zoiets bestaat als een vest dat voor alle doeleinden geschikt is en dat het dus altijd kan voorkomen dat je zou willen dat je toch weer meer zakken hebt of zoiets.
Als je de Filson mooi vindt en de prijs staat je aan; gewoon doen!

Succes met je keuze.

Koen

En ik maar hopen dat er 1 perfecte vliegvisvest was :P Filson vind ik wel mooi, maar denk dat ik toch voor een fishpond ga. In nederland is die filson erg duur, en hier in Texas zit ik in de middle of nowhere en mijn creditcard ligt thuis dus die hier naar toe verzenden gaat ook niet :P nu nog ff uitzoeken welk model ik wil, veel of weinig vakjes, groot of klein rugvak etc :) zit hier nog een week dus heb nog ff :)

Useless

Misschien leuk om ook eens naar William Joseph te kijken. Hebben ook fraaie spullen. En onderschat ook de in Nederland meer gangbare merken niet zoals Vision enz. Ieder merk maakt tegenwoordig wel iets op dat gebied.

Koen

Dat ziet er inderdaad ook goed uit. Leuk om te zien dat ook de vesten er futuristischer uit gaan zien. Het klassieke model wordt misschien langzaam verdreven. Vision kent ik inderdaad, de Vision Ikon waadpak lees ik goeie verhalen over en bij Hooked on the Fly krijg je er met korting schoenen bij. Heb nu een neopreenpak met laars er aan vast en ik vind dat maar niks.