Ervaring Filson (foul weather) strap vest

Started by Koen, September 13, 2011, 18:06:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

Hallo,

Ik ben een beginner wat vliegvissen betreft maar een ding wat ik al snel moet vervangen is mijn vliegvest. Ik heb nu een lange  en die wordt nat als het wat dieper wordt. Niet zo handig dus. Nu zit ik voor mijn werk in Texas en ben in de dooie uurtjes wat aan het internetten en nu ben ik de Filson foul weather strap vest tegen gekomen. Die verkopen ze hier, of op hun website, of via Cabelas. Ik heb gekeken of ze in Nederland verkrijgbaar zijn, maar daar zijn ze bijna een keer zo duur als hier. Waarom deze? ik vind um der mooi uit zien :P Mijn vraag aan jullie is wie heeft ervaring met dit vest (of de normale strap vest) en hoe zit het met de maat van het vest? ze hebben nml 2 maten S/M/L en XL/2XL/3XL. nu ben ik een l/xl persoon dus twijfel een beetje welke in nu moet kopen :P

Eventuele andere aanraders zijn ook welkom natuurlijk :)

Alvast bedankt,

Koen

Koen


Sieger

Hoi Koen,

Allereerst welkom en veel plezier hier...

Heb ook ff op Cabela's gekeken. Is inderdaad wel een heel kort vest, ik weet niet hoe lang jij bent maar heb altijd het gevoel dat. Het dan onder je oksels zit...

2 dingen vallen me nog meer op.. De banden... Gaan die niet in je vlees snijden met het gewicht erin en....
Het. Materiaal lijkt me zwaar militair katoen... Als dat nat wordt neemt het gewicht erg toe en het blijft erg lang zeiknat....

Heb je al eens bij Fishpond spullen gekeken, heeft ook kortere vesten en zijn erg mooi

Succes met de zoektocht!


Sieger

Koen

De foulweather vest is water afstotend die andere niet. goeie tip. Ik lees op de amerikaanse review goeie dingen over dit vest. sommige hebben hem al 10 jaar en afgezien van wat verkleuring zijn ze nog steeds goed.