ervaring met Forellenpark de Haere ?

Started by Mr. Tinus, April 01, 2011, 19:23:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

duurt wel heel lang dat klusse dan.
zwart werkers hahaha.

kan heus wel sneller.

hoop niet dat het in juni nog zo is.
anders zal ik ze wel helpen met vleien ;)

jammer tinus
had er ook eerlijk gezegs toch meer resultaten van verwacht.

was zo mooier vijver,als ik dan hoor dat er maar van die kleine k.t vissen in worden gezet.
nou laat maar.
blijf ik liever hier lekker dicht bij.

of elim

vliegvisgek

henk dat kleine vijvertje die jullie afhuurden wil best maar vijver 4(18,50) bijna geen volk en tja wat er in gaat is voer voor de rakkers jammer want nogmaals je kunt er lekker harken met zinklijn of float hopende dat het beter word slechter kan niet dan moet ie net als apeltern maar een karperbak er van maken dan brengt het geld op :P

vliegvisgek

ga er morgen effe kijken hoe het er voor staat vijver 4 dan he :)

vliegvisgek

vanmorgen aanvang 07.30 aangekomen stonden al 2 auto,s en keek in vijver 4 en shit een stuk of 10 aalsschovers in de bak maar goed ik was er toch en ga toch vissen
na een kaartje gekocht te hebben ben ik naar de vijver gelopen waar totaal geen beweging was niks 0 dus glaslijn er aan en gooien zwarte streamer en na een uur niks  toen kwamen ze met vis voor 5 personen nou dan gaat het gebeuren maar nee hoor nada einde van de dag 2 zalmpies en 1 forel van 200 gram andere 7 kleintjes met hun 4ren nee erg jammer ondanks de mooie heldere vijver blijft, de (aalschover) daar het grootste probleem ochtend is dan ook niks met de vlieglat  want heb al met al 3 of 4 visjes zien springen verder helemaal niks en heb alle lijnen uit de tas ghad  :-\

dartmayor

Hoi Vliegvisgek,

Ik kom er voorlopig niet meer.
Ik ben er ook al een tijdje niet meer geweest maar de regenboog en zalmforel is er klein.
Daar ben je nu zelf ook achter en er zit bijna geen vis in die put.
Zo goed als alles wordt eruit gevreten door die aalscholvers.
Het rare is de aalscholvers zitten niet (of bijna niet) op de andere vijver.
Ze zitten echt op vijver 4.

Hij moet er echt wat aan gaan doen want dit kost hem veel klanten.
Straks als de camping in de buurt weer open is wordt het weer drukker en dan zit er weer veel vis in.
Helaas blijven de visjes aan de te kleine kant. Ik vang liever 1 mooie groote als 10 kleintjes.

Het is alleen zo'n vreselijk mooie vijver om te vliegvissen.
Mooi groot en mooi helder.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

HappyFisherman

Stiekum een beetje lood toevoegen verjaagd die zwarte beesten best goed geloof ik ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

ja dart mooi is het er zeker je hebt ruimte zat en het water is nu kraak helder en qwa vis die kleintjes zijn de pate voor de aalschovers dat is zeker en ja dit kost hem heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelll veel klanten dat is zekers met kanjer wedstrijd 4 man nou dat was 2 jaar gelden wel anders 50 man of meer


en happy lood er in ja dat helpt wel maar wat dart al zei die beesten zitten alleen in vijver 4 de grote vijver vreemd genoeg elek ochtend weer helaas :-[

Rossie69

zwarte forel is in nu he :)
vooral als het niet meer zwemt ,maar aan het het rugcrawlen ;)

hmmm ja zal wel tegen de wet van het geloof zijn dan ? mischien.


vliegvisgek

ja henk het is een drama jammer genoeg maar goed in mei huur ik vijver 1 wel en keer af kijken of die wel goed gaat die bak die jullie toen hadden ;)

Rossie69

welke met de de king fishers of op de woldstek ?

vliegvisgek

die dag dat je met de kingfishers was ving je nog een mooie zalmforel met mijn vlieglat ;) ;)

Twan

Heren,

Ik ben nog nooit bij deze vijver geweest, maar is het de moeite waard om er een ochtendje te gaan zwiepen? Iemand er recent nog geweest?

ben

Als je het treft kan je vangen als de kanonnen, Leuke grote plasje die vijver 4

Twan

Is het vaak druk? Ik heb een hekel aan overvliegende dobbers.  :)

vliegvisgek

nee ruimte zat twan en vijver 4 is voor vliegvissers en dobber maar nooit echt druk meer op 4  ;) ;)maar zitten zekers biggen in
mijn grootste daar 7kilo  ;)

Twan

Oké ik ben benieuwd. Morgen maar eens kijkje gaan nemen. Kijken of het 2 uur in de auto zitten waard is  ;D


vliegvisgek

kan echt mooi zijn mits er geen klote aalschovers zitten wat wel eens gebeurd anders vang je zeker je forel daar hoor ;) ;)

Twan

Morgen blijkt het een kanjerdag te zijn.  ;D

Twan

#68
Voor mij geen slechte ochtend bij deze forellenvijver. Ik had 5 forellen en 2 zalmforellen (Zalmforellen ahum ahum, zoals ze die helaas noemen). Beide waren kanjers 1tje van ruim 3,5 kg en de andere ruim 4,5 kg. Dit waren ook de enige kanjers die uitgezet waren vandaag, dus die waren er meteen uit  ;D ;D

Andere vissers hadden minder geluk en vingen er gemiddeld maar 1. Ondanks dat het kanjerdag was, waren er maar 6 andere vissers.

Kanjerdagen vind ik trouwens wel heel stoer klinken voor die 2 kanjers die uitgezet zijn vandaag. En ik vind 25 euro per persoon wel duur voor 4 uurtjes.  :(

Op zich wel een redelijk mooie vijver. Veel ruimte. Natuurlijke vijver. Helder water.

Helaas inderdaad last van onze zwarte vijanden. En brutaal die beesten pff niet normaal. Gewoon vis vangen en verjagen tussen de hengelaars door. Eentje kwam te dicht bij mij, die heb ik zo kunnen verjagen dat hij niet meer terug is gekomen  ;D ;D

Al met al wel een vijver om nog eens te proberen  :)

dartmayor

25 euro is een boel geld voor 4 uurtjes.
Daarom zijn er meestal ook maar zo weinig.
De meesten komen de dagen na de kanjerdagen.
Om alsnog de kans te krijgen om een kanjer te vangen.
Maar dan hebben ze nu pech.

Die aalscholvers.
Ja dat is al jaren een plaag daar.
Ze komen inderdaad de vijver in.
Pakken een vissie en gaan naast je staan met de vleugels wijd.
Echt brutale krengen zijn het daar.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Menno_siemensma

#70
Quote from: Twan on November 28, 2015, 15:31:17
Voor mij geen slechte ochtend bij deze forellenvijver. Ik had 5 forellen en 2 zalmforellen (Zalmforellen ahum ahum, zoals ze die helaas noemen). Beide waren kanjers 1tje van ruim 3,5 kg en de andere ruim 4,5 kg. Dit waren ook de enige kanjers die uitgezet waren vandaag, dus die waren er meteen uit  ;D ;D

Andere vissers hadden minder geluk en vingen er gemiddeld maar 1. Ondanks dat het kanjerdag was, waren er maar 6 andere vissers.

Kanjerdagen vind ik trouwens wel heel stoer klinken voor die 2 kanjers die uitgezet zijn vandaag. En ik vind 25 euro per persoon wel duur voor 4 uurtjes.  :(

Op zich wel een redelijk mooie vijver. Veel ruimte. Natuurlijke vijver. Helder water.

Helaas inderdaad last van onze zwarte vijanden. En brutaal die beesten pff niet normaal. Gewoon vis vangen en verjagen tussen de hengelaars door. Eentje kwam te dicht bij mij, die heb ik zo kunnen verjagen dat hij niet meer terug is gekomen  ;D ;D

Al met al wel een vijver om nog eens te proberen  :)

Ik snap ook niet dat ze die aanduiding van zalmforel nog steeds aanhouden, het is exact dezelfde vis alleen groter en met wat meer oranje vlees door wat astaxastine. Steelhead zou een meer passende naam zijn al klopt dat ook niet natuurlijk. Daarbij mag de benaming zelfs niet eens meer in winkels gebruikt worden voor dergelijke vis geloof ik. kan alleen dat artikel niet meer vinden. onderstaande heeft er iig wel wat mee te maken.
http://jenaidavanwijk.com/zalmforel-weer-een-illusie-armer/

Die zwarte krengen moet echt eens wat aan worden gedaan, het is absurd dat met de huidige visstand deze vogels nog steeds beschermd zijn, ze zijn al lang niet meer zeldzaam of bedreigd, al zou dat wel mogen van mij...
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Hidde

Reed hier vanmiddag toevallig langs, ik zit 5 min verderop op een camping dus ga morgen misschien maar eens kijken., hoe is het met de visstand op vijver 4 vraag ik me dan af ...

Hidde

1vis gevangen, niks zien stijgen terwijl er een soort van hatch was van witte vliegen.
Koud! Na 3 uur gestopt