Griekse Eilanden

Started by Kruijff, May 22, 2014, 17:31:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kruijff

Hoi,

Ik ben voornemens binnenkort een weekje met m'n vrouw naar een van de Griekse eilanden te gaan. In het verre verleden wist ik daar met een eenvoudig telescoop hengeltje en wat slakjes een heel arsenaal aan leuke rotsvissen etc te vangen. Maar.... Nu moet natuurlijk de vliegenhengel mee! Iemand enig idee of dat zinvol is en/of tips heeft?

graag jullie reacties,

Gr Ed
Gr Ed

maurice

Heb er geen ervaring mee Ed,
Maar zou zeggen nimpfen en streamertjes mee.
Droog lekker thuis laten.
Velle kleurtjes moeten het als nimpf wel doen
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Ciniq

Ik kom net terug van een weekje rhodos....
Vliegenhengel niet mee, maar wel een spinstokkie ivm het feit dat ik weinig vistijd zou krijgen en een telescoop hengeltje gewoon veel breder inzetbaar is ( was er voor het eerst ).

De rotsvisjes in de baien heb ik bestookt met een dobbertje en wat brood, maar op de stranden ( tussen Faliraki en Rhodus ) heb ik ben een simpele spinner behoorlijk wat rovers ( tm 40-50 cm )  kunnen vangen.
Dus als je een zinklijntje met streamertjes ( 5-10 cm ) meeneemt, kan je leuke sport beleven.

In de baaien was er overigens niets te vinden qua rovers..  Ik ben nog gaan snorkelen om de boel te bekijken, maar er waren alleen van die rotsvisjes te vinden.

Kruijff

Dat klinkt interessant! Enig idee ook wat voor rovers?
Gr Ed

Ciniq

haha... geen idee hoe die dingen allemaal heten...

Sommige felgekleurd.. sommige als baarsjes..  en een paar die er uit zagen als een australische flathead, maar dan zonder platte kop  :o

Kruijff

Ok! Leuk en spannend tegelijk...
Gr Ed