Opening Kyll seizoen 2012-2013

Started by Sieger, March 21, 2012, 22:28:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Ondanks alles toch "gewoon" naar de opening aan de Kyll gegaan... Op mijn blog zijn de grotere foto's te zien http://tight-loops.nl/?p=1347

Na de grote klap, gaat de tijd gewoon door en voor je het weet sta je al weer in de Kyll om het forelseizoen te openen...  Traditioneel doe ik dat met een aantal genodigde klanten van Rolf Renell en Hans Herman Grewe (Kleine Villa am Turm) in Birresborn.


Gezelligheid... "Am Teich..."

Zij weten elke keer aan het begin en het eind van het seizoen een groep mensen bij elkaar te krijgen met wie het goed klikt en waar het vissen prima mee lukt...

Vrijdag staan we al op tijd in Gerolstein op de Stadt-Strecke.... de zon schijnt ons heerlijk in de rug en de vangsten vallen zeker niet tegen... De vis zit soms nog aardig diep, maar laat zich af en toe ook in het warmer wordende water zien en vangen...


Een klein rood buzzertje doet het werk...

We vissen de hele dag lekker en staan zelf in T-shirt aan of in het water... Regelmatig wordt er vis gevangen en de grootte valt zeker niet tegen... Een stuk of 6 mooie vette forellen in een paar uur.... Mijn weekend is al goed..


Mooie beekforel aan mijn 3-tje....

De zaterdag is het een stuk kouder.... De zon is weg en er staat een harde wind... Nu met regenjas en fleece staan we de hele dag lekker te vissen... Dit valt overigens vandaag niet mee... Taai is het... misschien dat het de dalende luchtdruk is, maar de vis laat zich in de ochtend niet zien.... Maar mooi blijft het wel... Een heerlijk landschap zuigt je volledig op en de tijd vliegt voorbij....


Marko Feltes aan het vissen..

Voor ik het weet zitten we 's avonds al weer aan de BBQ n wordt het een heel prettige avond die tot in de kleine uurtjes doorgaat... De volgende ochtend merk ik dat leeftijd kennelijk toch een rol gaat spelen... De keuze om toch nog even een paar uurtje te gaan vissen is snel losgelaten.... Ik heb een paar lekkere dagen gehad en weer een boel vrienden en bekenden gezien.. Het was mooi zo.... Op naar een volgende belevenis...


Mijn enige vis op zaterdag....


Sieger

A{b}r{a}xa{s}


Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


ben

Strak en duidelijk verslag Sieger, t'was weer de moeite waard dacht ik!!!

renew

jee Sieger, ik krijg hierdoor wel zin om op forellen te pielen. Nog 2 maanden wachten pfff.

aalbrecht

mooi hoor moet nog 1 mand wachten dan 4 dagen duitsland 8)
vliegvissen is een passie

kiez

Mooi verslag Sieger met mooie foto s.

forel


christianvt

Top verslag Sieger! Mooie foto's ook!

HappyFisherman

Heerlijk vissen! Zulke vismaatjes moet je koesteren ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Mooi!!!
De Kyll blijft aantrekkelijk!

1 juni as. gaan we (Bas en ik) een weekendje naar Kyllburg

Het traject Kyllburg is ongeveer 6 km met alle diversiteiten qua visserij, met geweldig mooie stekken!!

Hopenlijk mooi weer en een goede waterstand dan komt het helemaal goed!

Natuurlijk volgt t.z.t. een uitgebreid verslag, maar nog ff wachten

Gr

Jan
"Petri Heil"


maurice

toch weer mooi mee genomen Sieger.
mooi verslag en even mooie foto`s.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

water is mooi helder.

Hebben ze al hoog water gehad Sieger,of moet dat nog komen ?/???

dacht het wel of niet???

Sieger

Hoog water was al geweest Henk.... En op alle stukken waar ik ben geweest was het zo mooi helder....


Sieger

Koen

Ik ga 11 tm 13 april op het stuk van Martin. Ben benieuwd :)

Koen

Ja, genoeg te doen voor ons. Vorige keer 4 dagen op gestaan en voor ons doel lekker gevangen en heel veel geleerd. Wellicht dat we nog ergens anders heen gaan maar dat denk ik niet. Er zijn nog zoveel plekken daar waar je goed kan vangen die we eigenlijk hebben overgeslagen omdat we geen flauw idee hadden hoe we er moesten vissen. Deze keer wil ik veel gaan nymphen omdat ik dat ook wil ervaren. Mijn eerste (en enige) nymph gevangen vissen waren op de eemhof dus ik heb nog veel te leren. Ik ken dat stukje nu een beetje dus ik weet wel waar vis zit, als het goed is. 

Moet nog ff een lading nymphjes maken, maar dat gaat wel goed komen :)

Koen

Sieger, mag ik vragen met vliegjes je gevist hebt? en haak maat? heb alvast een lading nymphjes aan het klussen :)

Koen

te laat :P maar je hebt gelijk, het is wel duurder dan de rest. denk dat ik de volgende keer inderdaad ook es op andere stekken ga vissen.

Sieger

Hoi Koen,

Het stuk van Martin is wel een heel mooi stuk hoor... goed bestand aan vis (maar wel aan de prijs...)

Ik heb vooral hear-ear nymphem gebruikt (naturel en zwart) en wat rode buzzers (muggenlarven...), maar tegen te tijd dat jij gaat is het al weer een andere tijd.... Dus ff kijken wat er zwemt en vliegt en dan iets wat er op lijkt aan je lijn binden...

Veel plezier...!


Sieger

Koen

Cool thx. heb al wat Pheasant tails gemaakt, hare ear's is de volgende op de lijst :)

renew

Koen
heb ook een keer 4 dagen op dat stuk van Martin gestaan, niets mis mee en 4 dagen goed en groot gevangen.
Denk je ook aan vrijlevende sedgelarva (rhyacophyla en hydropsyche)  nimfen. Als je in dat stuk een steen optilt barst het er van. Van die fout groene nimfen(chartreuze achtig) met een zwarte thorax en kop. Goed verzwaren op haak 12 en 14.
Grtz
rene

Koen

Quote from: renew on April 01, 2012, 18:54:07
Koen
heb ook een keer 4 dagen op dat stuk van Martin gestaan, niets mis mee en 4 dagen goed en groot gevangen.
Denk je ook aan vrijlevende sedgelarva (rhyacophyla en hydropsyche)  nimfen. Als je in dat stuk een steen optilt barst het er van. Van die fout groene nimfen(chartreuze achtig) met een zwarte thorax en kop. Goed verzwaren op haak 12 en 14.
Grtz
rene

zoals de groene?



eigen creatie :)

renew

nope, maar deze lijken me wel wat voor harder :D
als je hydropsyche of rhyacophyla nymph intoetst vind je zat patronen. Ik zit nu op mn telefoon te klooien anders had ik wel een link neergezet.
Grtz
rene

Koen

#23
Quote from: renew on April 01, 2012, 22:16:38
nope, maar deze lijken me wel wat voor harder :D
als je hydropsyche of rhyacophyla nymph intoetst vind je zat patronen. Ik zit nu op mn telefoon te klooien anders had ik wel een link neergezet.
Grtz
rene

ok, maar es ff klooien. heb denk ik wel genoeg spul om zoiets te creeren :)

heb die van mij gebaseerd op deze:

http://www.kvennan.com/fly_fishing/fly_fishing_flies.htm

eerste van boven

Koen

nog 5 nachtjes slapen. De dagen ervoor gaan koud zijn, onder het vriespunt. Ik kon wel es 3 dagen kans op regen krijgen, rond de 4 mm. windje 3. lang leve waders en een waadjack  ;D